Hallo, ik had al eerder een berichtje gedaan over de hoge hartslag van de kleine. toen was hij 190.( en werd er aan gegeven dat het kon dat het kindje op dat moment druk was ) ik doe nu zon 2x per week even met de dopler luisteren. dit doe ik vanaf week 10. maar de hartslag blijft hoog. 1xtje 167 en de anderekeren boven de 170. ik vind dit echt eng zo hoog. kan dit duiden op een afwijking? is dit iets wat in de gaten gehouden moet worden? ik wil niet overkomen als een zeur of onzeker daarom heb ik het nog neit aan mijn verloskundige gevraagd. mijn volgende afspraak ik ook pas 10 nov.
Goedenavond, dit is echt een prima hartslag voor 13 weken. In het eerste trimester is de hartslag vaak hoger dan bijvoorbeeld in het derder trimester. Hoe groter een kindje wordt hoe langzamer het hartje vaak klopt. Een hartslag van 160-170 is in het begin van de zwangerschap normaal en is niet geassocieerd met een afwijking. Aan het eind van de zwangerschap is dit vaak rond de 120-140. Je hoeft je echt geen zorgen te maken! Succes. Groetjes Monique