Hallo dames, 9 maanden geleden ben ik bevallen van een dochtertje. Ondanks dat ik flesvoeding geef, duurde het vrij lang voordat mijn menstruatie weer op gang kwam. Gynaecoloog vond het ook lang duren en wilde me bijna een kuur voorschrijven om de boel op te wekken. Gelukkig kwam het een paar dagen later toch vanzelf op gang. Maar waar het voor mijn zwangerschap zo regelmatig was dat ik de klok erop gelijk kon zetten, zo'n chaos is het nu. Vaak blijft het langer uit dan normaal, maar vandaag was ik na twee weken opeens alweer ongesteld. Een normale menstruatie is het niet, want ik verlies alleen maar donkerbruin tot zwart bloed. Oud bloed dus. Wie herkent dit? Moet ik me zorgen maken of is het negen maanden na de bevalling normaal dat de menstruatie zo verloopt? Ik wil even benadrukken dat ik niet zwanger kan zijn. Groeten, Lavita!
Hoi Lavita, bij mij is het nu 6 maanden sinds mijn bevalling, en mijn cyclus is ook een rommeltje. Voornamelijk de tijd tussen eisprong en menstruatie is mega kort. Maar de lengte van de cyclus verschilt ook erg, dan 38 dagen dan weer 25. Ik denk dat ik nog aan het ontzwangeren ben. Misschien jij ook?
Sorry voor de late reactie. Was er eigenlijk niet meer vanuit gegaan dat er nog iemand zou reageren...😳 Zelf denk ik inderdaad ook dat het met ontzwangeren te maken heeft, maar de fysio zei me dat voor ontzwangeren een periode van 6 maanden staat. Maar goed, moet over twee weken toch naar de gyn. Kan ik haar dit ook altijd even voorleggen.
Hoi Lavita, Ik ben 9 maandag geleden bevallen van mijn dochtertje en mijn cyclus is ook nog heel onregelmatig, ben nu alweer 6 weken verder dan mijn laatste menstruatie en ben nog steeds niet ongesteld. Ik verloor de laatste tijd ook alleen maar bruin tot zwart bloed. Heb jij nog van de gynaecoloog gehoord waar dit misschien aan kan liggen? Groetjes Kim
Het is niet gek dat je na 9 maanden nog een onregelmatige cyclus hebt.. sommige worden pas na 9 maanden weer voor het eerst ongesteld. Je cyclus kan echt heel lang van slag zijn na een bevalling. ik zou me als ik jou was niet teveel zorgen maken. Geef het de tijd.
Ik ben inmiddels bij de gynaecoloog geweest. Zij heeft een echo gemaakt en kon daarop aan mijn eierstokken zien dat mijn menstruatie zeer onregelmatig is. Ik had namelijk heel grote follikels. Ze vertelde dat dit vaak voorkomt bij vrouwen van mijn leeftijd (ik ben 24). Ze vond het alleen wel opvallend dat ik voor de zwangerschap nooit last heb gehad van een onregelmatige cyclus. De verwachting is dat het spontaan herstelt. Ik word in ieder geval in de gaten gehouden.
Lief dat je even een update post! Op zich goed nieuws, alleen kan je er niet zoveel mee natuurlijk... Geduld hebben, da's niet zo makkelijk. Merk het ook bij mezelf. In ieder geval fijn dat het in de gaten gehouden wordt!
Tuurlijk. Graag gedaan. Klopt. Goed nieuws, maar eigenlijk niet veel wijzer. Geduld is ook niet mijn sterkste eigenschap. Maar goed, vooralsnog reken ik er op dat het vanzelf weer op regel komt.