Menstruatiepijn? Hoeveel hebben jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mart, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Ik heb extreme last van menstruatiepijn en ik vraag me eigenlijk af wat is normaal en wanneer is het eigenlijk extreem/abnormaal? Gelukkig heb ik dit niet elke maand, maar het wordt steeds frequenter en steeds pijnlijker.

Dus ik ben wel benieuwd hoe jullie je pijn definieren van een schaal van 1 op 10 waarbij 1 geen pijn is en 10 het gevoel dat je eraan kapot gaat.

Liefs Mart

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Op de eerste dag kom ik wel tot een 7. Dan heb ik ook echt pijnstillers nodig. De dag erna op een 6 en vanaf dag 3 heb ik nauwelijks pijn meer.

Wellicht is het handig om een keer langs de huisarts te gaan? Als je er niet meer door normaal kan functioneren lijkt het me niet zoals het hoort.

3. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey!

afgelopen paar maanden eigenlijk een 3 ong. maar de laatste keer had ik de eerste twee dagen ook echt wel 7/8 en lag echt als een hoopje op de bank :S gelukkig was ik vrij! ik weet wel dat dit de rede is waarom ik ooit aan de pil ben gegaan want dan heb ik er dus geen last van. ik neem als t de volgende keer weer zo is wel een pijnstiller want dit is niet fijn! en wat flora ook zegt: als je t te heavy vind kan je de ha even bellen toch. je hebt ook die speciale pijnstillers voor menstruatie weet even niet meer hoe die heten maar neem aan dat die wel goed helpen.

succes ermee!

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Menstruatiepijn is vroeger voor mij de reden geweest om aan de pil te gaan. Het lag voorheen rond de 9/10 qua pijn. Ik moest me vaak ziek melde, omdat ik bijna niet meer kon lopen van de pijn. Vanaf dat moment, moest er gewoon wat aan gedaan worden. Eenmaal aan de pil, was de pijn zo goed als voorbij.

Ik ben nu bijna 2 maanden pilvrij, en merk dat mijn menstuatiepijn ook weer goed terugkomt. Afgelopen maand was het toch echt een 8. Dan is het een kwestie van veel pijnstillers nemen, en proberen wat rust te nemen (als dit natuurlijk lukt). Alles behalve fijn, maar het is voor een goed doel.

5. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben al bij de huisarts en gyn geweest. Onderzoeken gehad en ze kunnen niks vinden. Krijg nu te horen dat sommige mensen gewoon meer last hebben. Heb nog wel een afspraak om het verder te bespreken. Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet. Dus vandaar dat ik me dus afvroeg hoeveel pijn andere meiden hebben.

Ik definieer zo'n aanval dus als een 10: weet niet meer waar ik het zoeken moet. Het straalt dan ook uit naar rug en benen. Ik heb ook last van overgeven en diarree bij de pijn. Ook zweet ik het uit (maar geen koorts), ben ik duizelig en heb ik het gevoel dat ik knock out ga.

6. bailey23

bailey23 Lid

28 feb 2013
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    ik heb wel geluk als ik jullie verhalen zo hoor de eerste dag is wat vervelend kramp en pijnlijke borsten k denk dat ik dan op een 4 zit en ben ong 4/5 dagen ongesteld en merk dat amper geen pijn krampen lucky me;)

7. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    #7 Lotteke1980, 5 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
    @Mart, wat voor onderzoeken heb je gehad? Ik bedoel was het een kijkoperatie?

8. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Ik heb jarenlang Apranax (oranje pilletjes) genomen tegen de menstruatiepijnen. Dit hielp enorm voor me. Nu 3de maand zonder pil en alleen de eerste dag pijnlijk (6/10). Ben wel veel minder ongesteld. Vroeger (voor en tijdens de pil) gemakkelijk 7 a 8 dagen, nu nog slechts 4.

9. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee geen kijkoperatie.
    Uitstrijkjes, inwendige echo en meerdere malen bloed laten prikken.
    Alles is inmiddels weer goed. Uitstrijkjes waren niet goed, maar dat gebied is weggehaald en ik scoor weer goed.
    Bloed en echo waren ok, geen afwijkende beelden op te zien.

Mijn menstruatieduur varieert van 3 dagen tot een dikke week. Soms is het zo hevig dat ik een tampon amper twee uur in kan houden of ik lek alweer door.

10. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    als ik menstueer voel ik helemaal niks. ik zie het alleen. gelukkig bloed ik niet hevig en kom ik er meestal achter als ik uit bed kom. bij het afvegen bij het toilet. ik heb wel ongy krampen paar dagen voor nod. maar als ik dat een cijfer moet geven zit ik op een 3.??? raar toch!!!

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hier een extreem geval... Ik zou mijn pijn zetten op een 15:$ mijn bevalling was ermee te vergelijken... Al was dat toch nog wel iets pijnlijker;) maar... Ik heb endometriose! Teveel baarmoederslijmvlies, dus mijn bm moet meer "krampen" om alles eruit te krijgen met een menstruatie... Wat gelukkig altijd redelijk lukt, ik heb geen verklevingen ofzo.

Wat ik je wel echt aanraad is, gebruik geen tampons meer... Dit zijn min of meer "stoppen" die je erin stopt terwijl je bm het eruit wil hebben. Bij mij scheelt het wel iets als ik alleen maandverband gebruik (ik persoonlijk vind maandverband niet fijn maar ik gebruik na de eerste dag pas tampons. En soms helemaal niet omdat het pijn doet!)

Succes meid!

Deel Deze Pagina