cellulitis

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ell, 19 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ell

ell Lid

2 dec 2006
    5
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 26 weken zwanger en ben al behoorlijk wat kiloos aangekomen (ongeveer 11). Nu begin ik ook een nogal cellulitisachtige huid te krijgen. Ik eet en snoep niet abnormaal veel en hou volgens mij wel vocht vast. Mijn vraag is: hoe groot is de kans dat ik na mijn bevalling die cellulitis weer kwijt raak?

Groeten,
    ell

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ell,

dat is moeilijk te zeggen. Als je zwanger bent kom je de ene keer misschien wel een kilo per week aan en dan weer weken bijna niets.
    De meeste kilo's die er nu aankomen is vooral vocht. Dat ben je na de zwangerschap zo weer kwijt. Er komt straks ook ongeveer 5 kilo aan kind, placenta en vruchtwater uit, dus dat is ook al weg. De cellulitis zal ook minder worden, maar ik denk dat je wel wat zal moeten sporten om het helemaal kwijt te raken. Ik ken mensen bij wie het helemaal weg is gegaan, maar er zijn er ook bij wie je het toch wel bent blijven zien.
    Voor nu moet je je er dus eigenlijk niet druk om maken, laat inderdaad de extra'tjes staan (voor het grootste gedeelte dan, want je moet jezelf af en toe ook wel verwennen natuurlijk....). En probeer wel in beweging te blijven, want je lijf in conditie houden is wel een pré voor straks na de zwangerschap.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina