ik heb al drie keer een cyclus gehad en die was behoorlijk regelmatig tussen de 29 en 30 dagen. voor mijn zwangerschap en borstvoeding zat mijn cyclus tussen de 27 en 30 dagen en was dus ook behoorlijk regelmatig. nu ben ik dus (uitgaande van mijn langste cyclus) 2 dagen overtijd, ik teste na 2 dagen (vandaag dus) negatief. zou het kunnen dat menstruatie uitblijft als ik wat vaker voed? ik heb afgelopen week snachts een paar keer gevoed omdat een van de kindjes ziek was. bijn mijn eerdere zwangerschappen had ik ook nooit duidelijke signalen, pas na 6 weken had ik wat duidelijkere symptomen. het enige verschil wat ik merk is dat ik ruim een week al veel witte afscheiding heb, wat ik normaal nooit zo lang en zoveel heb vlak voor de menstruatie. lijkt een beetje op de afscheiding die je hebt tijdens een vruchtbare periode, al duurt dit langer.
Tja... Das een moeilijke hè! Wil je graag zwanger worden? Dan zal het nog moeilijker zijn, hihi! Volgens mij kan je cyclus de gehele borstvoeding periode onbetrouwbaar zijn, zeker als je weer meer nachten hebt gevoed, of de productie weer is opgekrikt! Ik verlies al 3 weken vruchtbaar slijm... Maar nog steeds geen menstruatie te bekennen! Ik ga er maar van uit dat ik mijn lichaam niet helemaal kan vertrouwen zolang ik nog volledig borstvoeding geef. Ik zou het gewoon nog een week afwachten en dan opnieuw testen, to be sure!
Mijn cyclus is ook niet terug. Ben pas na 7 mnden weer ongesteld geworden. De 2 maanden erna een cyclus van 29 dagen en laatste cyclus van 45 dagen! Twee negatieve testen in handen gehad en daarna een hele hevige menstruatie. In heb het idee dat ik de hele cyclus lang vruchtbare afscheiding heb. Dus snap ff niks meer van mijn lichaam. Hoeveel voedingen geef je nu nog?
Bij mijn oudste dochter werd ik voor het eerst ongesteld met 4 maanden en daarna.... een rommeltje ... Menstruatie om de 3-6 wkn (onregelmatig), tussentijds bloedverlies bij eisprong, ene menstruatie veel heviger dan de andere. Heeft ongeveer 10 mnd geduurd, daarna bleef (nog steeds voedend) mijn cyclus regelmatig en voorspelbaar, zoals ik gewend was. Ik heb nu een mirena, nog geen menstruatie gehad, maar wel heel wisselende afscheiding, soms is het een glibberige bedoeling en soms staat het bijna droog. Ik heb ook ontzettend wisselend libido ... Vraag me soms wel eens af of er toch iets gaande is in mijn eierstokken, maar ja, bloedverlies blijft gewoon uit (door mirena? door de borstvoeding met nachtvoedingen?)...
Bij mijn eerstw werd ik na 14 mnd ongesteld. Daarna werd ik twee keer met regelmaat (cyclus van 28 dagen) ongesteld en daarna deden we een poging en ik was gelijk zwanger. Nu werd ik met 16 mnd ongesteld ongeveer en kreeg 3 x regelmatige cyclus (28 en 29 dagen) en deze ronde ging ik er vanuit dat ik de 14 ongesteld zou worden. Maar dat gebeurde dus niet en heb ook niet de klachten die ik normaal heb voor mijn menstruatie. Vandaar dat ik dacht hey zou zo maar kunnen! Voor mijn zwangerschap zat ik tussen de 27 en 30 dagen. Dus uithaande van mijn langste cyclus ben ik nu 3 dagen overtijd. Ik voed alleen in de ochtend als mijn zoon wakker wordt en un de avond als hij gaat slapen (1,5 jaar) en mijn dochter drinkt alleen als ik haar naar bed breng, maar meestal brengt papa haar. Dus zeg maar2 a 3 x per week en ze drinkt niet echt want ze valt dan vrij snel in slaap