Afwennen tepelhoedje werkt niet.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Fefe, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Graag jullie advies. Meteen na de geboorte kreeg ik van de vroedvrouw een tepelhoedje. Mijn dochter is nu 16 weken en ik ben het tepelhoedje eigenlijk spuugzat. Ik probeer mijn dochter het tepelhoedje af te wennen maar dit lukt me absoluut niet. Wanneer ik mijn borst aanbied en ze voelt dat er geen tepelhoedje opzit weigert ze resoluut.

Eenmalig heeft ze goed gedronken zonder tepelhoedje omdat ze zo slaperig was dat ze het niet besefte. Ik weet dus dat ze het wel perfect kan (en de melk goed stroomt) Het is gewoon een kwestie van gewoonte.Maar als ze dus wakker is weigert ze resoluut en "spuugt" ze mijn tepel uit en huilt dan en strekt zich uit omdat ze niet kan drinken.

Iemand tips? Ik zou zo graag het huid-op-huid contact hebben met mijn dochtertje..

2. mae26

mae26 Actief lid

25 nov 2014
    159
    4
    18
    Ik lees even mee, geef ook al bijna 10 weken bv met tepelhoedje en elke x dat ik het zonder probeer pakt ze mijn tepel ook niet.
    Heb je geprobeerd om te beginnen met tepelhoedje en dan halverwege het tepelhoedje eraf te halen? Kreeg dit als tip, alleen werkt het voor mij helaas niet.

3. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Geen ervaring met tepelhoedjes, maar je zegt dat ze wel een keer in slaperige toestand zonder heeft gedronken. Misschien dat je hiermee kan beginnen dus bij de nachtvoeding of droomvoeding gewoon zo aanleggen. Als ze misschien in de nacht een aantal keer zonder heeft gedaan wil ze misschien overdag ook weleens zonder.
    En misschien eerst met tepelhoedjes overdag en als de melk eenmaal begint te stromen dan het tepelhoedje weghalen.
    Je zou ook een lactatiekundige kunnen bellen, misschien heeft zij nog de gouden tip. Dit wordt meestal vergoedt door de verzekeraar.

4. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    En je zegt dat je graag huid op huid contact wil hebben, kan ik me voorstellen hoor. Misschien dat je eerst met haar kan douchen, en dan na het afdrogen direct aanleggen of tijdens het douchen al staand aanleggen.
    Of dat je lekker huid op huid in bed gaat liggen, lekker deken over of kachel opstoken en als ze wat soezerig wordt dan aanleggen.

5. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik heb beide kindjes met tepelhoedje gevoed, mijn zoontje de eerste 7 weken en mijn dochter de eerste 10 weken. Ik gebruikte het ivm platte tepels, toen mijn tepels een beetje gevormd waren heb ik geprobeerd om het af te wennen idd in het begin alleen in slaperige toestand en op een gegeven moment hadden ze het door en kon het helemaal zonder.

Ik denk dat als je gewoon volhoudt en je kindje steeds even laat proberen zonder hoedje, maar niet wacht tot het een drama wordt om het hoedje weer op te doen.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik voed nu ook al 16 weken met tepelhoedjes, was het ook zat en heb met een lactatiekundige gesproken. Die zei idd ook tijdens droomvoeding of halverwege voeding tepelhoedje weghalen.
    Mij is het uiteindelijk gelukt en heb twee dagen zonder kunnen voeden. Die twee dagen had ik savonds een huilende zoon met volgens mij buikpijn. Ik had het idee dat hij de melkstroom niet aankon, dus volgende dag maar weer met tepelhoedje gevoed. Toen ging het weer goed.

Maar het heeft me wel twee weken geduurd voor het lukte om de hele dag zonder tepelhoedje te voeden. Heb dus geduld, als ze gewoon kan aanhappen moet het lukken.
    En als het niet lukt tepelhoedje af te bouwen, liever borstvoeding met tepelhoedje, dan geen borstvoeding.

7. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik blijf proberen :)

Deel Deze Pagina