Hoi dames, Ik ben 4,5 maand geleden bevallen en gaf toen volledige borstvoeding. Ons zoontje had niet genoeg aan alleen mijn BV dus krijgt hij ook bijvoeding. Nu is mijn melkproductie achteruit gelopen en geef ik alleen BV op verzoek m.a.w. wanneer hij na zijn flesje nog behoefte heeft om wat te drinken, om te kalmeren etc. Soms is dit 4x per dag en soms is dit maar 1x per dag dit verschilt (bv duurt dan max. 10 minuten). Nu had ik na de bevalling van de huisarts cerazette voorgeschreven gekregen. Maar ik heb deze nooit ingenomen, omdat ik er nog niet aan toe was om met de pil te beginnen. Ik heb liever totaal geen pil ivm de inhoud ervan ... maar om altijd condooms te gaan gebruiken wil ik ook niet. Daarom wil ik jullie advies vragen. Het lijkt mij niet verstandig om nu de cerazette te gaan gebruiken omdat ik heb begrepen dat als je geen volledige borstvoeding geeft je hier door deze pil heen zwanger kunt worden. Ik wil het liefst gewoon elke maand ongesteld worden maar heb begrepen dat dit met het spiraaltje niet is ?? In ieder geval wat gebruiken jullie voor anticonceptie en wat vinden jullie hiervan (bijwerkingen etc.) Alvast bedankt jullie helpen me er ontzettend mee. Groetjes, Zonstraal
Ik heb even op de site gekeken en in principe is cerazette net zo betrouwpaar als de andere pillen. En je kunt die ook gewoon gebruiken zonder dat je BV geeft.
Dat is nieuw voor me ik ga ook even googlen Ik ben er nog steeds niet uit wat ik wil dus even maar afspraak maken bij huisarts weer.
ik weet alleen dat als je bv geeft en dan de pil weer slikt snel weer zwanger kan raken tja als je dat niet wil dan moet je de pil en de condoom samen gebruiken ik kan mensen die dat is over komen
Je kan ook een koperspiraaltje nemen. Dan word je wel elke maand ongesteld en er zitten geen hormonen in. Of het meest natuurlijke anti-conceptiemiddel is het gebruik van de persona, maar dat is wat minder betrouwbaar dan de pil of het spiraal.
Bij cerazette is dat juist niet waar. Dit is een pil die speciaal gebruikt wordt bij het geven van borstvoeding en juist meer betrouwbaar is icm borstvoeding
Hoi hoi, Ik gebruik cerazette, dit vanwege de weinig hormonen die erin zitten en omdat deze prima gebruikt kan worden in combinatie met borstvoeding. Het is wel zo dat je geen stopweek hebt en dus eigenlijk nooit van te voren weet wanneer je ongesteld wordt. Het kan zijn dat je helemaal geen bloedingen krijgt maar je kan ook last hebben van doorbraakbloedingen. Toen ik begon met het gebruiken van deze pil werd ik na een week ongesteld, dat duurde een week en toen was ik er weer een week vanaf, daarna weer ongesteld voor een week en nu alweer even er vanaf Weet dus niet wanneer ik weer ongesteld word maar over het algemeen ben ik niet ontevreden over deze pil! groetjs Ilse
mocht het bij mij ooit na 11 jaar door mmm wel lukken dan weet ik dat ow dat wist ik niet weer wat geleerd hihi