hallo allemaal. weet iemand hoelang je nog een kruikje in bedtje moet leggen en de sokken aan moet houden? en mutsje op houden in de kinderwagen??
Ik zelf heb een dochtertje van 2 maanden.. heb altijd nog mutsje op in kinderwagen en als het vriest een kruikje aan het voeteneind van de kinderwagen. op bed heb ik haar met ander halve maand zonder sokjes en zonder kruikje gedaan (kachel staat overdag aan op kamertje). Denk dat je dat het beste naar eigen inzicht kunt doen.
ik heb tot ongeveer 7 weken nog een kruikje snachts gedaan en in de kinderwagen heeft ze nu nog steeds een mutsje op of een haarband en dr capuchon omhoog ligt een beetje aan t weer. mutsje in bed heb ik ongeveer 2,5 week gedaan. ik deed altijd even temperaturen kijken of hij t zelfde bleef zonder
ik doe nu nog elke dag kruikje in bed mutsje kan ze niet op want ze heeft zo veel haar dat het weer af glijdt. In de wandelwagen heeft ze een trui met capuchon aan, zodat ze toch lekker warme oortjes heeft... Ik stop met het kruikje in bed als de lente er echt is, en het op de kamer ook wat aangenamer is. Het is maar een kleine moeite, maarja, het is wel elke dag een liter water wat je kookt en weer weg gooit... even tellen hoor... nu dus al 100 liter water!! tja dat heb je met een winterbaby
Kruikje alleen gebruikt de eerste weekjes (mijn zoontje is van 31-10-2012) toen het zo koud was. Sokjes in bed draagt hij nog steeds. Verder heeft hij een pyama aan en ligt in een slaapzak. In de wandelwagen/maxicosi heeft hij nog steeds een mutsje op. (dun mutsje) want via het hoofd verliezen ze de meeste warmte dus dat is wel belangrijk nu het nog behoorlijk fris is. Als de temp een paar graden stijgt dan blijft de muts af.
zolang je kindje het nodig heeft. Mijn zoontje heeft geen kruikje in de wieg meer nodig, we verwarmen hem alleen voor met een kruikje. Mijn dochter heeft het ruim 3 maanden nodig gehad. Een mutsje heeft hij idd op naar buiten, maar mijn dochter van 4 draagt met deze kou ook een muts en wijzelf ook. LDJ, ik hoop toch niet dat jij met een kruik in je kinderwagen gaat wandelen, anders heb je tot nu toe heel veel geluk gehad..door het schommelen en bewegen kan de dop eraf schieten of de kruik gaan lekken, je kindje verbrandt dus levend dan. Dit raden ze ten strengste af.
OnZe beide kinderen hadden al geen muts meer op na de kraamweek Buiten nog wel ... Maar als we nu naar buiten gaan met die harde wind doen we de kinderen nog steeds een muts op Kruik was na 3 weken weg denk ik ... Ligt er een beetje aan hoe snel je kindje zichzelf op temperatuur kan houden
Nog even een aanvulling op dat laatste... Het water kan ook ongemerkt snel afkoelen(denk maar aant principe dag warm water sneller bevriest) en daardoor kan je kindje het ongemerkt heel koud krijgen
Hier Kruik in bed een dag of drie, en mutsje ook in de kraamweek al kwijt. Kraam zei dat dat ook het streven was: in de kraamweek naar geen kruik en geen muts in huis. Sokken in bed weet ik niet meer, je hebt natuurlijk ook veel pakjes met voetjes. Was wel een juli-baby. Naar buiten heeft ze al sinds oktober ofzo altijd een muts op.
Onze zoon is 30-11-12 geboren. Mutsje en kruik in bedje ergens halverwege de kraamweek niet meer nodig gehad. Alleen verwarming aan op kamertje als hij in bad gaat (voor als hij eruit komt dan.... Hihi) sokjes uit ook vrij snel. Heb een hele fijne pyjama voor de allerkleinste wat aan de onderkant t idee is van een slaapzak. En slaapt sinds dat hij 5 weken oud is in een puckababy. Als we naar buiten gaan altijd een mutsje op.
Mutsje vanaf een dag of 6 alleen nog maar buiten, kruik vanaf dag 2 niet meer gebruikt (ja zelf een keer haha) en sokjes: ja dat wel, maar veelal pak met voeten aan of slaapzak in bed. Hangt allemaal een beetje van je kindje af..
Mutsje in bed vrij snel afgedaan ivm inbakeren (warmte niet kwijt kunnen) Buiten nog altijd een muts op + capuchon van haar jas Kruik doe ik nog steeds om het bedje voor te verwarmen en als ze er in ligt dan leg ik m tussen het deken (deken is dubbelgeslagen) met de strenge vorst van enkele weken geleden had ze 2 kruikjes. Een bij de zijkant en een bij de voeten. Sokjes heeft ze soms aan. Als ze n pakje met voetjes heeft dan heeft ze geen sokken aan.
Hier de eerste weken een mustje in bed. ALs we gaan wandelen met de wagen dan nog steeds een muts (een echte muts, geen dun babymutsje) ik draag namelijk zelf ook een muts! Het is gewoon nog erg koud. Kruikje hebben we de eerste 2 weken ongeveer gedaan. Sokjes heeft hij nog steeds in bedje. Hij heeft snel koude voetjes
Kruikje maximaal 2 weken hier, mutsje ietsje langer. Buiten heeft ze nog steeds een muts op en een jasje (of vest) met capuchon aan. Kinderwagen heb ik alleen de eerste 3 weken voorverwarmd met een kruik. Ik keek naar haar temperatuur, denk dat het verschillend per kindje kan zijn. Sokken draagt ze nog in bed.
kruik heb ik nooit gebruikt maar d kwam pas na 2 weken naar huis, in het ziekenhuis was het ook warm ik doe hem wel sokjes aan, pijama, wikkel hem in een lekkere zachte badcape en dan een dekentje maar ik zag net dat zijn temp 37.6 was toen hij net uit bedje kwam dus misschien kleed ik hem te warm snachts? overdag is zijn temp goed maar ik heb hem vanmorgen gemeten omdat we straks naar het cb gaan, dadelijk nog eens meten
Ik weet niet beters dat je geen kruiken meer hoeft te gebruiken, zodra ze zichzelf goed op temperatuur kunnen houden. En met naar buiten gaan goed inpakken, maar ook weer niet te. Mij is altijd gezegd, hoe jij jezelf kleed, zo ook je kindje aankleden. Hier heeft mijn dochter na de 2e week geen kruiken meer in bed nodig. En met wandelen, voel ik eerst hoe koud het is. Net zoals vandaag valt het wel mee, dan is het gewoon een winterjasje, mutsje op, en dan deken erover van kinderwagen. Maar als het vriest, pak ik haar in, in een sneeuwpakje. Kruikje mee in de wandelwagen heb ik nog nooit gedaan.