Ik heb al vele schoentjes geprobeerd en ook vandaag weer, leuke schoentjes bij Dolcis gekocht (50% korting op kinderschoenen!). Kom ik thuis, wil ze hem aantrekken op te passen. Hij komt er niet in, terwijl het echt zijn maat is! Het buigt zijn tenen helemaal naar beneden, hij overstrekt dus als ware zijn voet. Hoe los ik dit op? Want ik krijg nu alleen hele slappe/flexibele schoentjes (oxxy of een soort Shoesme maar die krijg ik ook niet bij hem aan... Grrrrr.....
Volgens mij doen alle kindjes dit in het begin. Als je hem kietelt op de bovenkant van z'n voetje gaan zijn teentjes misschien weer omhoog. Zo heeft Julia het nu bij mijn moeder geleerd, en nu kan ze eindelijk gewoon netjes haar schoenen aan. Eerder was het ook een gepruts en kreeg ik ze nooit goed aan!
schoentjes zover mogelijk open doen, teentjes plat op de zool zetten zeg maar en dan schuiven en dan proberen je kindje te laten staan dan gaan de teentjes vaak goed
mijn dochter doet het ook nog steeds.. idd gewoon een beetje friemelen dan lukt het wel.. ik heb een ander probleem,mijn dochter heeft hele hoge vreven ( schrijf je dat zo) dus is ook moelijk schoenen kopen..
afleiden en laten staan. dus bv met een boekje in zijn handen. staand gaan schoenen zowieso makkelijker aan
op het moment is onze kleine fan van de trap, als hij dan gaat staan tegen de treden aan, doe ik de schoenen aan. dan is hij afgeleid en overtrekt hij zijn voet niet. tip? ow sidmick was me voor zie ik nu net
Hmmmm...dat probleem hebben wij ook. Alleen kan Aaron nog niet staan . Ik ga het eens proberen met afleiden, want ik wil binnenkort gaan fietsen en dan moet hij wel schoenen aan (vind ik).
Zijn het echte schoenen met een harde zool, of slofjes? Als hij nog niet kan staan en lopen, dan zou ik hem echt geen schoenen met harde zool aan doen. Slofjes zijn makkelijk aan en uit te krijgen en een stuk beter voor de voetjes.
Wat soms makkelijker gaat is als je de schoentjes op de grond open houdt en hij er in stapt. Het is wat gestuntel om de goede houding te krijgen, maar werkt wel vaak. Dan glijdt de voet er als het ware in.
Wat ik er van weet is dat je het beste zo lang mogelijk schoentjes kan/moet uitstellen. Het beste is je kindje op blote voeten in huis te laten lopen, dan kunnen ze goed voelen en dus beter leren lopen. Wij wilden ook schoenen kopen en zijn naar een kinder schoenen speciaal zaak geweest. Zij raadde ons toen ook af NOG schoenen te kopen. Het is dan alleen omdat de ouders het mooi en of leuk vinden, maar je doet je kindje er dan niet echt goed mee. We hebben netjes nog 1,5 maand gewacht, totdat de kleine man minimaal 20 stappen helemaal los kon zetten. En toen nog wordt er gekeken naar hoe je kindje loopt en zo kan er bepaald worden, welke schoen je kindje het beste kan gebruiken op dat moment. Ik vond en vind dit een hele gezonde beredenering. Dit is geen pressure bericht he, maar zo zie ik het en ik ben heel erg blij met deze mensen van deze schoenen winkel.
Mij is verteld dat je je kleine moet laten staan als je hem of haar de schoenen aantrekt. Zo komen ze er het beste in.
hey meis, Ben je al bij van Engelen of die kinderschoenen winkel geweest? Daar word je goed geholpen! Lastig hoor! Neem aan dat je ze in de winkel toch gepast hebt of niet? succes in ieder geval!
Zowel harde als zachte zool, veters, klitteband...hij wil het allemaal niet. En zijn slofjes die als sokken aan kunnen trekt/trapt hij uit dus dat schiet ook niet op.
Baby-slofje.nl heeft een hele grote keus aan slofjes die wel gewoon aan blijven en niet uitgeschopt kunnen worden. Wat hierboven al een paar keer werd gezegd, niet aan schoentjes beginnen en zeker niet met een hardere zool totdat de kleine al een aantal weken goed los loopt. En ga altijd naar een kinderschoenenspeciaal zaak voor de schoentjes, bezuinig daar niet op!
Bedankt voor jullie reacties Even voor de duidelijkheid....Roan is al een stevige stapper. Loopt al zeker 6 weken HELEMAAL los en daarvoor was hij aan het oefenen. Kruipen doet hij bijna niet meer. Schoenen zijn voor hem dus wel noodzakelijk aangezien hij graag mee naar buiten gaat. Ik denk dat hij een hoge wreef heeft. We hebben nu andere schoentjes besteld, die komen dinsdag of woensdag. Als die niet passen, dan moet ik (helaas) naar een schoenenspeciaalzaak. Het ligt dus niet aan de manier waarop we ze aan doen, maar aan de bouw van zijn voetjes.
trouwens het zijn nog steeds schoentjes met een flexibele zool en niet met zo'n stugge dikke! Dat vind ik altijd zo zielig, zie ik ook heel erg vaak op mijn werk, van die kindjes die net kruipen met van die lompe schoenen aan het voetjes...
als je bij de kinderschoenenwinkel verteld dat hij een hoge wreef heeft weten ze vaak zelf al welk type en merk geschikt is voor em
Onze zoon heeft ook een hoge wreef en een schoenen speciaal zaak kan je kindje echt helpen hoor. SUcces