Doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liesje92, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hoi Dames,

Ons zoontje is nu bijna 12 weken. Overdag is hij veel wakker, wil eigenlijk heel de dag tegen me aan liggen en als je hem weglegt gaat hij huilen *zucht* hij huilt ook behoorlijk veel, al vanaf zijn geboorte. niet zo handig, maar lang leve de draagdoek zullen we maar zeggen :) hij wil dus niet in zijn bedje slapen overdag en slaapt dus wel tegen me aan, maar vrij weinig.

'S avonds rond 22 uur krijgt hij zijn laatste voeding (ik geef bv) en als je hem dan in zijn bedje legt slaapt hij wel. Alleen vanmorgen om 9:30 uur was hij nog niet wakker en heb ik hem dus wakker gemaakt (hij sliep nog) om te eten. Ik vind het natuurlijk helemaal super dat hij zo lekker doorslaapt, begrijp me niet verkeerd. Maar, maakt hij niet te lange nachten op deze manier? Is hij te moe van het wakker zijn overdag dat hij de nacht zo lang rust nodig heeft? Of is het een typisch gevalletje geluk? Wat denken jullie?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee, dit is geen geluk. Een jonge baby heeft overdag ook slaap nodig. Slaap is essentieel voor goeie groei van lijf en hersenen. Hij hoeft niet heel veel te slapen overdag maar wel meer dan hazeslaapjes. Aan jou de schone taak om hem dit te leren.

tips:
    leg een gedragen shirt van jou in zijn bed
    verwarmmhet bedje voor met een kruik
    inbakeren?
    zorg dat het donker is en geen of weinig prikkels
    hanteer een vaste routine en bedtijdrituelen

Een uur of 3-4 slaap overdag + 12 uur gedurende de avond / nacht (wel of niet onderbroken door een voeding of twee)

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Misschien drinkt je zoontje overdag gewoon wat vaker? Ieder kind is anders. Mijn dochter was op die leeftijd ook moeilijk weg te leggen, maar sliep wel, soms in kinderwagen, soms in draagdoek, en als ik geluk had in haar eigen bed. Maar die kwam ook 's nachts nog.

Als je productie het trekt is het prima toch? En als je productie te veel daalt meldt hij zich vast vanzelf weer.

Heb je een idee waarom hij veel huilt? Want dat lijkt me wel iets om uit te zoeken.

4. Liesje92

Met mijn productie gaat het gelukkig gewoon super :) hij is best gulzig met drinken, de laatste voeding krijgt hij gekolfde melk en dan drinkt hij soms wel 190 cc op :) hij haalt 6 voedingen per 24 uur, dus dat lijkt me gewoon ok, toch?

Ik ben nog aan het uitzoeken waarom hij zoveel huilt. Momenteel lopen we bij een osteopaat en dat lijkt wisselend effect te hebben. Misschien dat hij nu iets huileriger is omdat hij verkouden is. Ik sluit dat ook niet uit tenminste.

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Zo dat is wel veel! 190 cc, geen wonder dat ie de nacht doorslaapt! Mijn dochter kreeg op die leeftijd ongeveer 100-120 per flesje.

Hopelijk helpt de osteopaat, als hij al vanaf zijn geboorte veel huilt lijkt me niet dat het aan een verkoudheid ligt.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je al eens naar de symptomen van reflux gekeken?

7. Liesje92

Nooit aan gedacht, maar ik vermoed niet dat dat het is. Hij spuugt wel wat maar af en toe een mondje terug. En zelfs als dat gebeurd huilt hij meestal niet. Ik heb hem sinds gisteren onder de babygym gelegd, heb er gelijk geen kind meer aan. Helemaal vrolijk :D Wellicht was het wat frustratie van het nog niks kunnen en verveling? Ik was vroeger ook erg gefrustreerde baby, hoe meer ik zelf kon hoe minder dat werd. Misschien heeft hij dat van mij? Ik sluit het niet uit ;)

Deel Deze Pagina