Pfffff.... even lekker klagen hoor Van de eerste sprongetjes merkten we niets hier, maar vanaf de 9 maanden sprong is het raak. Daarvoor sliep ze als een roos. Vanaf begin september 2 x per nacht wakker. Na een maand ging het over in een groeisprong en nog 1 x per nacht wakker. Nu sliep ze net lekker 2 weken weer door en nu is het weer 2 x per nacht wakker met hevig huilen. Ik ben er nu van ellende maar met de dame uitgegaan om 6 uur. Het meest vervelend is dat ik eruit moet om half 5 - 5 uur.... dan de wekken van mijn man gaat. Dus als de kleine al net weer rustig is of slaapt wordt ze wakker van hem. Of ze wordt daarna om 7 uur alsnog wakker. Die laatste uurtjes zijn echt killing.... zeker met mijn aantal weken zwangerschap. En de mensen maar zeggen dat ik overdag toch echt bij moet tanken, moet gaan slapen als de kleine slaapt overdag. Dat is welgeteld nul keer gelukt Wie zit er ook middenin of is er net uit? Hoe lang duurde deze sprong? Want de vorige duurde hier ruim een maand.
Ik heb geen tips of adviezen want wij zijn nog niet zo ver. Maar wil je wel even een hele dikke knuffel komen brengen!
Hieroooo... Kleine man is ook 11 maanden en ik zat vanmorgen half 5 met hem wakker. Uiteindelijk sliep hij weer om half 7 en 7 uur moest hij wakker worden om door mama aangekleed te worden te ontbijten en toen moest mama werken dus de kleine naar oma. Ik vind deze sprongetjes erg vermoeiend zeker omdat ik ook nog 32 uur werk. Eer ik vandaag weekend heb is het 8 uur en dan al vanaf half 5 wakker........ pfffff hoe kom ik deze dag door.
11 maanden sprong weinig van gemerkt eigenlijk. Ze begon te eten als een dijker, dat is inmiddels weer wat normaler geworden. Verder prima geslapen (*klopt hard af*)
@ mamavananne Dank je wel Bereid je maar alvast voor op een pittige tijd vanaf 9 maanden. Maar hopelijk valt het mee voor jullie. @ minnii Pfoe ja, zware dag! Hier wordt het weekend zwaar voor opa en oma. Wij gaan ff lekker een papa en mama weekend doen, even er samen tussen uit. De dame is ook nog eens verkouden, helpt niet echt mee dan hè. Gelukkig tot nu toe een milde vorm. Heb de dame om 7 uur teruggelegd omdat ze moe was. Ik ben er zelf ook nog maar even ingekropen. Om 9 uur eruit, om 11:30 haar lekker in bad gedaan. Eten daarna wilde ze niet, alleen een fles en naar bed. Dus om 12:30 uur in bed gelegd en wonder boven wonder ligt ze er nog in. Zal niet zo lang meer duren denk ik. @ kwebbel 86 Heb jij geluk gehad. Maar goed... tot de 9 maanden hadden wij veel geluk. Maar poe, als dit weer een maand duurt... met 13 maanden is de volgende sprong alweer.
Hier wordt mijn zoontje volgende week 10 maanden. Wij hebben de afgelopen weken ook aardig wat meegemaakt. Oorontsteking, verlatingsangst, noem het maar op. Tot nu toe nooit zoveel gemerkt van de sprongen, ben benieuwd of de 11 maanden daar verandering in gaat brengen. Vandaag is meneer ontzettend vrolijk trouwens en vannacht heeft hij als een blok van 19 uur tot 7 uur geslapen. Zo lang er af en toe maar zulke dagen tussen zitten overleven we die 11 maanden sprong ook wel.
Die sprong van 9 maanden duurt lang hè... hier ook. En daarna dus een groeispurt. Maar 1 x per nacht eruit is minder erg dan 2 x En toen dus 2 weken heerlijk slapen van 19 - 7/8 uur en sinds 3 nachten is het weer mis. Hopelijk als haar verkoudheid over is dat ze dan weer goede nachten ertussen heeft.
De elf maanden sprong is drama geweest. Met name hele dgn huilen en niks, maar dan ook niks was goed. Met slapen wou meneer niet meer inslapen. Huilen, ook drama. Hij is nu weer wat rustiger, thank god....maar hij is nu ziek, dus ben benieuwd. Maar wat wel leuk is, NA zijn sprong kan hij; - meer brabbelen; - zelf zitten - blokken stapelen - zijn ring toren maken - spullen aangeven als ik erom vraag (bal, blokje en de poes, maar doe werkt niet altijd mee Dus we zijn weer trots.
Blegh wij zitten er ook midden in!! Heeeeeel vaak wakker 's nachts en om half 5 's ochtends klaarwakker.. ben dus best wel op nu. De 9 maanden sprong duurde hier zoooo lang en nu gaan we dus vrolijk verder..
Oh jee, ik was even vergeten dat het rond elf maanden weer zo ver is. Ons kereltje is nu juist zo aangenaam en vrolijk. Ook hier lijkt het alsof hij nog maar net uit die negen maanden sprong is...
Geen idee wat voor sprongen het zijn maar hier altijd minimaal twee keer eruit gemoeten en de laatste tijd wel weer eens 3x, flesje en dan nog huilen daarna... Vreselijk. Overdag is ze wel vrolijk maar slaapt ook maar een uurtje helaas.
De 9 maanden sprong vergeet k nooit meer. Ik heb 1 avond zoo gehuild was hemaal op. Hou m'n hart vast voor de volgende sprong die er ben komt!
Ik zou bijna zeggen dat het sinds de 9 maanden een grote sprong is. Af en toe een opleving, maar daar is de volgende sprong weer. Hier gaat denk ik de 13 maanden sprong een aanloop nemen. Leuk, week na z'n verjaardag
Heeeeeeel herkenbaar. Ik snak echt naar een paar uur normale slaap. Onze man is sinds 1,5 week echt elke nacht een paar keer wakker en wil niet meer in zijn eigen bed slapen Ik snak echt naar een beetje nachtrust... Maar goed, maar hopen dat ie er snel uit is.
Hier was vannacht voor het eerst in lange tijd weer drama.. En nu net ook met het ochtendslaapje.. Nee ik wil geen sprong!! Ik was net metaal hersteld van de vorige..
Gelukkig is het herkenbaar voor velen. Soms is het inderdaad erg moeilijk. Wij zijn net terug van een weekendje weg.... zonder de kleine. Die slaapt bij opa en oma en komt morgen overdag terug. Zul je het altijd zien.... slaapt de kleine doerak daar gewoon door tot 4:30 uur (vanaf 19 uur). Dus heb ze aangeraden om weer te proberen of ze met een fles van 22 uur wel helemaal doorslaapt (zoals het de laatste 2 weken ging voordat ze weer vaker wakker werd). Zal het morgen te horen krijgen
En hier is het weer loos.... wilde vannacht na de fles van 5 uur niet eer slapen. Leek wel bang dat ik haar weer ergens achter zou laten. Nu ligt ze lekker te slapen
hier is ook eentje wakker snacht . weet niet of jullie kindjes door het hele bedtje gaat maar die van mij gaat door het hele bedtje heen. dan ligt die weer op zijn buikje en dan gaat goed maar op een of andere manier wordt huilen wakker en dan moet ik hem weer om draaien naar de rug. of hij ligt helemaal boven in het bed hij heeft slaapzakje met mouwen aan en heb de dektje en lakentje al strak op gemaakt maar meneertje lukt het nog om los te komen. weet niet of dit ook bij de 11 maanden sprong hoord. hij heeft ook heletijd gehad dat die door sliep snacht