Hallo, ik weet sinds zondag dat ik zwanger ben. Joepi! Ondertussen werd dit al bevestigd door een bloedtest. Nu had ik een vraagje. Ik ben dansdocente en dans dus dagelijks 5-6 uren. Ik heb nu echt al twee dagen een heel erg opgeblazen gevoel tegen de avond en mijn buik ziet er ook echt opgeblazen uit (meer dan 's morgens) Daarnaast heb ik nu door het dansen wel stevige buikspieren, maar al twee dagen heb ik echt last van mijn buikspieren. Het gevoel dat je er teveel mee hebt gewerkt en je spieren wat 'stijf' zijn. Ik heb er echt last van als ik dans, maar ook als ik hoest bijvoorbeeld. Heeft dit al te maken met de prille zwangerschap?
Hoi Lailo, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Met 4 weken zwangerschap zit je baarmoeder nog achter je schaambotje. Het begint steeds meer te groeien en zal alles wat er om heen zit,als darmen op zij duwen. Ik denk niet dat de spierpijn die je voelt iets te maken heeft met de zwangerschap. Hoop niet dat je een griepje krijgt te pakken! Je kan zolang je je goed voelt ook lekker 5 a 6 blijven dansen doe alleen vanaf 12 weken geen actieve rechte buikspier oefeningen meer. Luister goed naar je lijf, jij kent haar het beste. Een zwangerschap vergt veel van je lichaam! luister naar je lichaam! Fijne feestdagen Imke