Nog geen twee jaar en letters herkennen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Babeloe, Jan 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Inderdaad vanwege het hakken en plakken. Ik koppel de letters voor onze zoon aan namen van mensen die hij kent. Of eventueel dieren als ik bij die naam geen mensen ken.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik leerde ook Aa Bee en Cee thuis, op school kwam daar gewoon Ah Buh en Cuh bij, ik vond dat niet verwarrend ofzo. Net zoals dat ik thuis al aan elkaar had leren schrijven (ik had daar een boekje van, zodoende), in groep 3 begonnen ze eerst met kleine blokletters ipv handschrift, ook geen moment verwarrend geweest.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen. Niks mis mee om zijn belangstelling te volgen.

Mijn oudste is ook zo, en die leest nu lekker zelf (AVI-S en M3). Rekenen gaat ook steeds beter. Hij geniet ervan, en wij ook.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,168
    10,677
    113
    Lekker in mee gaan. Ik was er zelf ook zo eentje, en wat mijn ouders deden: ik had zandvormpjes in de vorm van de letters. Als ik de letter wist te pakken die mijn ouders zeiden, mocht ik m door de kamer gooien :D Ben altijd een boekenwurm gebleven.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Gewoon met je zoontje mee gaan. Mijn zoontje zn hobby met 18 maanden was kenteken platen oplezen, zowel letters als cijfers. Maar pas rond de 2 jaar kreeg hij echt interesse in lezen en dus letters achter elkaar plakken.
    Het vroeg herkennen zegt dus niets.

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    o, vandaar, bedankt voor de uitleg, is ook wel logisch ja... :)

Share This Page