Inderdaad vanwege het hakken en plakken. Ik koppel de letters voor onze zoon aan namen van mensen die hij kent. Of eventueel dieren als ik bij die naam geen mensen ken.
Ik leerde ook Aa Bee en Cee thuis, op school kwam daar gewoon Ah Buh en Cuh bij, ik vond dat niet verwarrend ofzo. Net zoals dat ik thuis al aan elkaar had leren schrijven (ik had daar een boekje van, zodoende), in groep 3 begonnen ze eerst met kleine blokletters ipv handschrift, ook geen moment verwarrend geweest.
Ik zou het gewoon doen. Niks mis mee om zijn belangstelling te volgen. Mijn oudste is ook zo, en die leest nu lekker zelf (AVI-S en M3). Rekenen gaat ook steeds beter. Hij geniet ervan, en wij ook.
Lekker in mee gaan. Ik was er zelf ook zo eentje, en wat mijn ouders deden: ik had zandvormpjes in de vorm van de letters. Als ik de letter wist te pakken die mijn ouders zeiden, mocht ik m door de kamer gooien Ben altijd een boekenwurm gebleven.
Gewoon met je zoontje mee gaan. Mijn zoontje zn hobby met 18 maanden was kenteken platen oplezen, zowel letters als cijfers. Maar pas rond de 2 jaar kreeg hij echt interesse in lezen en dus letters achter elkaar plakken. Het vroeg herkennen zegt dus niets.