Nog geen verweekte baarmoedermond, toch binnenkort bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sjoyceje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoyceje

    Sjoyceje Lid

    5 apr 2012
    6
    0
    0
    Twente
    Hallo dames,

    Ik heb een vraag. Ik ben momenteel 39 + 3 weken zwanger van de eerste.
    Lichamelijk en vooral mentaal zit ik er behoorlijk doorheen. Ik ken mezelf gewoon niet terug (met dank aan mijn hormonen ;) ).
    Afgelopen maandag heeft de verloskundige gekeken of ze me kon strippen. Helaas kon dit niet, zo gaf aan dat het nog niet genoeg verweekt was en dat ze net met 1 vinger een beetje naar binnen kon.
    Omdat het gister helemaal niet meer ging heeft mijn vriend gister weer met de verloskundige gebeld. Vanmorgen weer geweest en de baarmoedermond is nog steeds hetzelfde. Ze gaf een dat ons meisje dit weekend waarschijnlijk nog niet komt (ben 2e paasdag uitgerekend). Dit was voor mij weer een behoorlijke domper.

    Nu mijn vraag aan jullie, kan het verweken van de baarmoedermond toch in een keer erg snel gaan? Of is dit echt een proces van dagen / weken? Wie heeft hier ervaring mee?
     
  2. Sjoyceje

    Sjoyceje Lid

    5 apr 2012
    6
    0
    0
    Twente
    Helemaal niemand die hier ervaring mee heeft? Of die toch op korte termijn is bevallen ondanks dat de baarmoeder nog niet helemaal verweekt leek te zijn?
     
  3. FemR

    FemR Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Wat vervelend dat je er zo doorheen zit! Ik hoop voor je dat de bevalling snel op gang komt! Ik heb geen ervaring met strippen, heb geen idee hoe het zit met hoeveel tijd tussen het verweken en bevallen zit. Hoop voor jou niet zo lang! Wel erg jammer dat ze je niet kon strippen. Mss zit jou kindje nog wel heel erg lekker in jou buik en wil er nog even niet uit.
    Nogmaals. hoop dat het snel op gang komt!

    Sterkte!!
     
  4. MoederK

    MoederK Fanatiek lid

    19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Ik ben bij de eerste op een maandag (39.3 wk) naar de verloskundige gegaan.
    Zij heeft toen gekeken en zei dat alles nog potdicht zat dus moest rekening houden dat het nog wel een tijd zou duren.

    Die vrijdag begonnen de weeën en zaterdag is mijn dochtertje geboren.

    Goede hoop dus voor je :)
     
  5. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hier zat ik ook nog potdicht bij ruim 40 weken. Ook nog niks verstreken oid.
    1 dag voordat ik ingeleid zou worden (41,5) zat ik bij de gynaecoloog met spontane weeën en begon het met 3cm ontsluiting/deels verweekt. Had het echt niet meer verwacht!
     
    Balou1992 vindt dit leuk.
  6. Cindy84

    Cindy84 Bekend lid

    15 aug 2008
    914
    1
    16
    bij mijn eerste was de baarmoedermond potdicht met 40 weken en ik ben bevallen op 40+5 dagen!

    zegt niet zoveel denk ik, maar ik hoop voor jou dat de bevalling maar snel begint!


    maar een tip: hoe beter jij je voelt hoe makkelijker de bevalling misschien op gang komt. toen de verloskundige tegen mij zei dat alles nog dicht zat dacht ik: nouja in dat geval kan ik beter nog wat leuke dingen plannen ipv me zitten ergeren en wachten, de dagen gingen snel voorbij en hoppa daar begon zomaar de bevalling...
     
  7. goldy

    goldy Fanatiek lid

    1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij zat het met 40 weken ook nog potdicht, en met 40+6 ben ik bevallen.
     
  8. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    39 potdicht
    40 potdicht
    41 nog potdicht
    42 nog steeds potdicht
    Naar gynaecoloog voor echo en volgende ochtend melden inleiden.
    Toen ik thuis kwam van de echo had ik bloedverliep door het toucheren van de gynaecoloog.
    Ik moest mé de volgende ochtend om half 8 melden om half 5 lag ik te klokken in bed met weeën.
    Half 8 ziekenhuis vingertop ontsluiting.

    3 dagen om de 2 minuten weeën gehad, en na 72 uur op 42.2 is ons meisje geboren.

    Maar hè het kan zo in een keer veranderen hoor.
    Heel veel succes alvast en GENIET
     
  9. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb er geen ervaring mee in die zin dat ik bij de vorige twee keer niet wist of ik al verweking/ontsluiting had voordat de bevalling begon, maar ik heb wel verhalen gelezen/gehoord, dat ze 's ochtends naar de vk gingen om te kijken om te strippen, kon het niet omdat alles nog potdicht was en dat toch 's avonds of de volgende dag de weeën op gang kwamen. ik denk dus dat het helemaal niets zegt...
    ik hoop wel voor jou dat de kleine zich snel wil laten zien! sterkte!
     
  10. Sjoyceje

    Sjoyceje Lid

    5 apr 2012
    6
    0
    0
    Twente
    Bedankt allemaal voor de reacties!

    Gisteren weer bij de verloskundige geweest en daarna door naar de gynecoloog om te kijken wat ze verder nog kunnen doen.
    Ik heb momenteel een vingertopje ontsluiting maar de rand erom heen is nog strak. Strippen lukt dus nog echt niet en inleiden doen ze liever nog niet, tenzij ik het echt niet meer trek.
    Dinsdag nieuwe afspraak bij de gynaecoloog, en dan zullen we verder kijken.

    Gelukkig gaat het weer een stukje beter. Vriendlief is thuis en dat scheelt erg veel. We gaan dit weekend proberen leuke dingen te doen en maar niet meer te hopen op onze paasbaby.
    De verloskundige zei ook nog dat ze echt denkt dat ons dametje zich dit weekend nog niet meld. Alles kan natuurlijk, maar ze sprak uit haar ervaringen.
     
  11. Sjoyceje

    Sjoyceje Lid

    5 apr 2012
    6
    0
    0
    Twente
    Volgens mij vanmorgen mijn slijmprop verloren. Zou het dan toch??

    Ik hoop natuurlijk niet teveel (helemaal omdat de verloskundige heeft gezegd dat het nog wel even duurt waarschijnlijk) maar je weet nooit.....
     
  12. Lenne

    Lenne Actief lid

    16 mei 2011
    218
    0
    16
    Mijn baarmoedermond is pas verstreken nadat mijn vliezen spontaan waren gebroken, ik had toen nog 0 cm ontsluiting. Alles nog potdicht. Het hoeft dus niks te zeggen over wanneer je gaat bevallen!
     
  13. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ja hoor dat kan. Mijn verloskundige deed een inwendig onderzoek en alles zat potdicht, nog geen verweking niks. Een uur later begonnen de weeën en 12 uur later was Sam er.
     
  14. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    het moment waarop je je slijmprop verliest zegt volgens mij (ook) niet veel over wanneer je bevalling begint helaas...
    ik hoop het nog steeds voor je! (morgen is het tenslotte ook nog pasen...;))
     
  15. brabantse1982

    brabantse1982 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Sja, de laatste loodjes. Bij mijn 1e zat ook alles met 40 nog pot dicht ben met 41.3 ingeleid met 1 cm.....
    Kindjes die na 40 worden geboren zijn vaak wel gemakkelijker het slapen en eten enzo. Maar na 40 weken vind ik niet dat dat goed doet voort moeder en kind, bij ons was in 1 dag het vrucht water ineens op en hartactie slecht. Ik laat me nu niet langer dan 40 gaan hoor!
     
  16. brabantse1982

    brabantse1982 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Slijmprop zegt idd ook niks, je kan zelfs een week met weeen en paar cm ontsluiting lopen,.zolang vliezen intact zijn :)
     
  17. Sjoyceje

    Sjoyceje Lid

    5 apr 2012
    6
    0
    0
    Twente
    Het verliezen van de slijmprop zegt inderdaad niet veel. Alles is nog steeds rustig. Maar toch blijf je onbewust hopen hè.
    Vandaag precies 40 weken en dus uitgerekend. Morgen weer naar de gynaecoloog. We zullen het wel zien.
     
  18. Cindy84

    Cindy84 Bekend lid

    15 aug 2008
    914
    1
    16
    En? Ik hoop dat jullie je paaskindje hebt!
    Ik ben nu 40 +4 en alles zat nog potdicht.
    Ik wil bevallen! Maar volgens verloskundige gaat dit voorlopig nog niet gebeuren.
    Hopen dat jouw verhaal beter is!
     

Deel Deze Pagina