Overstap van wieg naar ledikant / eigen kamer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door irma55, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Bij hoeveel weken / maanden zijn jullie overgestapt van wieg naar ledikant? En eigenlijk nog belangrijker, naar zn eigen kamertje? Ik slaap nu al amper, omdat ik telkens in zn wiegje lig te turen bij elk murmeltje en geluidje. Hoe hebben jullie dat gedaan, iemand tips?
    Bedankt!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij zijn, om dezelfde reden, met 7 weken overgestapt. En eigenlijk zonder speciaal plan van aanpak. We hebben Jarissa gewoon in haar ledikant gelegd en daar sliep ze meteen prima.

Veel succes met de overgang!

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca is in de eerste week verhuisd van het wiegje naar het ledikantje.
    In het wiegje sliep hij niet zo goed dus hebben we het ledikantje maar geprobeerd.
    Daar sliep hij als een roosje. ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt vanaf zondag overdag in haar ledikant op haar eigen kamer. Maar is er duidelijk door van slag :(. Dat hadden we dus misschien beter eerder kunnen doen... 's Nachts slaapt ze wel bij ons in haar wieg, ik vind het veel te gezellig! En wel makkelijk met de eventuele voeding(en). Ik word soms wel wakker van haar, maar geniet er dan juist van en val snel weer in slaap. Ze staat naast me, dus ik kan zo de wieg in kijken en inmiddels ken ik haar geluidjes ook.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Jesper hier op zijn 6e dag naar zijn kamertje verhuisd. Ik was er eigenlijk nog niet echt aan toe maar manlief wel..hahahaha. Nou ja we hadden die middag afgesproken om alleen de middagen voortaan in zijn eigen bedje te doen...maar daar sliep hij meteen goed dat ik zelf die avond al zei...laat m maar in zijn eigen bedje slapen.
    Vanaf dat moment sliep ik zelf ook weer een stuk rustigger want je hoort toch elke kik die hij maakt.
    Succes ermee!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde maar dan met 4 weken, ik werd van ieder geluidje wakker en vanaf toen konden we beiden lekker doorslapen.

7. Niet meer actief

Marit is met 2 weken naar haar ledikant in haar eigen kamertje gegaan.
    Mijn man ging weer werken en ze was snipverkouden, we hoorden alles.
    Het ging gelijk goed in het 'grote' ledikant en wij sliepen een stuk rustiger!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ze sliep hier al gelijk in het ledikant. Ze heeft tot 6 maanden bij ons op de kamer gelegen, daarna is ze zonder problemen naar haar eigen kamertje verhuisd. Toen waren we er allebei aan toe geloof ik.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier was Joris met 10 weken van zijn wiegje naar zijn bedje in zijn eigen kamertje verhuisd. Ik vond het heel moeilijk, maar ik wilde niet nog langer wachten, bang dat het steeds moeizamer ging.

Maar met 10 weken ging het al vrij moeizaam. Eerst overdag geprobeerd, maar dit ging ook niet zo gemakkelijk. Toen hij er eenmaal aan gewend was heb ik hem ook de nachten in zijn kamertje laten slapen.

Ikzelf vond het niet leuk, had hem liever naast me gehad in zijn wiegje... Maar eenmaal eraan gewend, was het toch prettiger vooral voor ons zelf!

10. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Na drie maanden, ze lag naast mij in een wiegje (tegen het bed aan). De wieg moest weg ivm een neefje maar van mij had het nog niet gehoeven. Het ging direct prima; ze sliep pas met acht maanden door ;)

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    sven is met 3,5 maand van z'n wieg naar z'n ledikantje gegaan en aangezien hij toen ook net een tijdje doorsliep (BV) ook naar z'n kamertje. ik mis em nog steeds erg bij ons. hij slaapt er niet minder om ;)

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram heeft 4,5 maanden in zijn wiegje bij ons op de slaapkamer geslapen.
    Toen werd het echt wat krap en aangezien hij de nachten toen doorsliep is hij naar zijn eigen kamertje verhuisd.
    We zijn begonnen met eerst de slaapjes overdag in het ledikantje en na een weekje ongeveer ook de nachten.

Ik had er meer moeite mee dan Bram :D .

13. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Sem ging met een maand overdag naar zijn eigen kamertje maar sliep s nachts nog bij ons. Met drie maanden ging hij naar zijn ledikantje op zijn eigen kamertje.

14. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Lee Ann heeft de tijd dat de kraamverzorgster er was bij ons op de kamer in haar eigen bedje gelegen. Maar dat had ik zal snel gezien zeg maar als wij omdraaiden werd zij wakker en als zij een geluidje maakte werden wij wakker. Dus na 11 dagen lekker naar haar eigen kamertje gegaan en slapen als een oud lui paard haha Suces!

15. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Met een week of vier geloof ik. We hadden geen wiegje, maar de reiswieg op onze kamer en daar sliep ze in.
    Ze lag veel te kreunen en te zuchten en we werden overal wakker van. Achteraf komt dit waarschijnlijk door haar verborgen reflux, want sinds ze medicijnen heeft is het vele kreunen ook over.
    Maar goed, voor ons was het dus rustiger en zelf sliep ze ook lekkerder in haar ledikant.
    Eerst had ik de babyfoon in het ledikant staan en bij ons op de kamer en onze deuren nog open, dus hoorde ik nog alles. Later hebben we de babyfoon weg gelaten en hadden we alleen de deuren open. Ook toen werd ik nog regelmatig wakker van een kreuntje en werd zij 's ochtends wakker van onze wekker.
    Nu hebben we gewoon beide deuren dicht. Als ze huilt hoor ik haar evengoed wel, maar ik wordt niet overal meer wakker van en zij slaapt ook rustiger.

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hebben nooit een wiegje o.i.d. gehad...

kids hebben direct vanaf de geboorte in hun eigen kamer en hun eigen bed geslapen...

dus ja, ik zou de kleine gewoon in zijn eigen bedje gaan leggen...je merkt vanzelf wel hoe hij daarop reageert...misschien moet hij er aan wennen, maar misschien accepteert ie het ook wel direct...

gr.smoekie

17. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hannah slaapt vanaf dag 1 op haar eigen kamer. En bij 3 maanden hebben we de wieg verruild voor een ledikant. Ze was namelijk echt te groot geworden voor de wieg. Geen enkel probleem bij de overstap!

18. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Jayson heeft eerst 3 nachten in het zkh gelegen, toen 2 nachten bij ons op de kamer en toen in zijn eigen ledikantje in zijn eigen kamertje. Ging vanaf nacht 1 goed. Overdag sliep hij in de box, hij ging pas vanaf een maand of 7 overdag ook in zijn bedje slapen. Eerst wilde hij dat overdag echt niet en nu wil hij niet anders.

19. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Anna heeft vannacht voor het eerst in haar eigen kamertje geslapen, en toeval of niet, maar ze heeft heerlijk geslapen! Overdag sliept ze gelukkig al een hele tijd op haar eigen kamer dus daar hoefde ze op zich niet zo aan te wennen. Maar het lijkt er dus op dat dat prima gaat!

20. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Yara heeft tot ze 5 maanden was, geslapen in een wiegje op onze slaapkamer. Daarna over naar haar ledikantje in haar eigen kamer, en dat ging probleemloos, in 1x goed gewoon!

Deel Deze Pagina