Nog genoeg bv bij afbouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nicky1973, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ik heb vanmorgen een nieuw topic geopend over gedeeltelijk afbouwen van bv en kom nu deze tegen...

Mijn zoontje krijgt nu nog 5 voedingen (07.00/11.00/15.00/19.00/23.00) en ik wil graag de voedingen van 11.00 en 15.00 gaan afbouwen. Voor de meiden die dit dus al aan het doen zijn, of hebben gedaan: hoe is jullie productie? Is die wel voldoende gebleven om de 3 voedingen nog zelf te blijven geven?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zoontje is nog geen 3 maanden. Dan is het risico op helemaal droogvallen met zo weinig voedingen op een dag wel vrij groot vrees ik.
    Tot een maand of 5 is de melkproductie vaak nog wat instabiel, en heb je meestal drie à vier voedingen op een dag nodig om het stabiel te houden. Al verschilt het natuurlijk enorm an vrouw tot vrouw.

Combineren van kv en bv kan wel lang goed gaan als je je borsten enje kind goed in de gaten houdt. Hou het bij 2 flessen op een dag en laat je kind de rest van de dag op verzoek drinken. Merk je dat je melk terugloopt, las dan een regeldagje in.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Dirksmama: Ook hier dank voor je antwoord. Ik had ook je reactie in mijn eigen topic al gelezen (en gereageerd) en ik ga als ik ga afbouwen vooralsnog maar 1 voeding afbouwen. Te beginnen met die van 15.00 uur. Maar eerst nog maar eens wat oefenen met uit een flesje drinken, want dat heeft nog wel wat oefening nodig ;).

Deel Deze Pagina