Hallo, Mijn zoontje is nu 15 maanden heeft nog nooit doorgeslapen. Nu is dat niet zo zeer t probleem maar sinds een aantal weken wordt hij tussen 5 en 6 weer wakker en wil de borst, prima, maar wil vervolgens niet meer loslaten...wanneer ik hem loskoppel, schreeuwt hij letterlijk moord en brand. Wanneer ik hem z'n gang laat gaan ligt hij vlot 1,5 uur te tutten voordat hij weer eens in slaap valt. Hij is dan ook onrustig, met de armpjes slaan, trekken etc. Ik slaap dus niet. Wat kan een goede aanpak zijn om hem weer zelf in slaap te leren vallen? Hij heeft geen duim, speen of knuffel...behalve mij dus 😬 Papa accepteerd hij dan al helemaal niet... Vast bedankt!
Hmmm, lastig om zo 1 2 3 een oplossing voor te geven. Ik denk ook dat het niet zozeer een borstvoedingsvraag is, als iets wat hij nu doormaakt in zijn ontwikkeling: hij heeft mama daar erg bij nodig, ik vermoed niet zozeer de voeding als wel het nabij zijn....
Het gaat nu alweer een weekje wat beter, hij hangt inderdaad heel erg aan mij, ook overdag. Ik heb hem, doordat hij nooit een speen heeft gehad altijd bij elke kik gevoed, komt die aanhankelijkheid vaker voor bij kindjes die (langer) borstvoeding krijgen? Ik herker het niet bij mijn oudste, heeft 4 maanden gehad. Nu wordt hij tegen de ochtend wakker en neemt genoegen met even drinken en valt dan meestal tegen mij aan nog even in slaap. Hier kunnen we allebei mee leven 😉
Of dat afhankelijk is van op verzoek voeden durf ik niet te zeggen. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat het ene kindje meer en op een andere manier zijn moeder nodig heeft dan het andere. Hier spelen heel veel factoren mee: aanleg, ontwikkeling in het brein, duur zwangerschap, geboortegewicht en verloop.....Altijd naar het bredere plaatje kijken, en naar ieder kind afzonderlijk! Mooi als jullie een manier vinden samen. Groetjes, Heidi