Nog heel onwerkelijk maar toch echt zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door wish 2b pregnant, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wish 2b pregnant

wish 2b pregnant Actief lid

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Allereerst van harte gefeliciteerd allemaal!................................:D

Dit was onze eerste serieuze poging met tempen enzo.
    Nooit gedacht dat ik ondanks ik sinds 2juni geen menstruatie meer had, toch begin aug een eisprong heb kunnen waarnemen!

En nu gisteravond... 6 dagen voordat ik eigenlijk mocht testen...
    Een 2de licht streepje!!!! Morgen ochtend doe ik nog 1 laatste test, maar het is duidelijk hoor. Het 2de streepje is goed te zien!
    Ik ben zwanger terwijl ik zo bang was minder vruchtbaar te zijn.
    Ik kan het haast niet geloven dat ik moeder wordt. Niemand die mij van mijn roze wolkje kan schoppen. Ik wist het gewoon al sinds mijn eisprong. Raar he.

Gelijk een vraagje: weet iemand hoe ik mijn à terme datum kan berekenen? Ik heb een gemiddelde cyclus van 37 dagen. Ik heb 1 menstruatie overgeslagen. Weet alleen dat ovulatie 5 of 6 aug. was. Maar als ik vanaf mijn laatste menstruatie dd 2juni moet gaan rekenen, klopt het natuurlijk niet.

Sorry voor het lange verhaal.

Groetjes Lies

2. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

16 mei 2009
    1.199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    gefeliciteerd ik denk dat je dan 3 weken voor de 6e aug moet terug rekenen..
    omdat de eerste 3 weken meestal cadeau zijn...
    of moet zijn dat ik het fout bedenk haha

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

gefeliciteerd

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Gefeliciteerd!

5. wish 2b pregnant

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Thanks Danielle!
    Ik heb inmiddels op deze site gelezen dat je vanaf de bevruchting 38 weken moet optellen. Denk dat ik 28 april uitgerekend ben. Maar ik wacht het allemaal rustig af. We komen er vanzelf achter.

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    gefeliciteerd !!je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Lies,

Gefeliciteerd!

Leuk we lopen gelijk.
    Had er ook helemaal niet op gerekend.

Wens je veel voorspoed toe!

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!!

Mag ik vragen waarom je bang was dat je verminderd vruchtbaar was? Omdat je een lange cyclus had?
    Ik ben gewoon even nieuwsgierig :D

9. wish 2b pregnant

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    #9 wish 2b pregnant, 16 aug 2009
    Laatst bewerkt: 16 aug 2009
    Bedankt, jij ook! Je bent al een eind op weg!

Ja inderdaad omdat ik regelmatig een cyclus heb van ong.74 dagen en dus naar mijn idee een eisprong oversla waardoor ik geen menstruatie krijg. Las ook in het boek "zwanger worden" dat je dan minder vruchtbaar bent bij een lange cyclus en je naar je huisarts moest gaan indien je een zwangerschapswens hebt. Heb mezelf wel een beetje gek gemaakt, maar mijn broer is al > 1,5 jaar aan het proberen. ...

Ik had altijd al de angst dat ik niet zwanger kan worden. Beetje stom denk ik van mezelf...

Dus écht noooooit gedacht dat het de eerste keer raak zou zijn. En dan ookal zo snel een posi test voor mijn nod! Gisterochtend nog een test gedaan en het streepje was nu al goed dikker dan donderdag avond. Woensdag a.s. zit ik op 14 dagen na de vermoedelijk bevruchting, doe denk ik donderdag dus nog 1 testje om te kijken of het streepje inmiddels mooi dik is.
    Spannende tijd hoor. Ik hoop dat de zeurende/ brandende pijn in mijn onderrug een teken is dat de baarmoeder groeit. Heb er namelijk elke dag last van. Voelt als menstruatie pijn, maar dan heftiger. Ik laat het allemaal maar over me heen komen. Als het kindje maar goed groeit.
    Sorry voor het lange verhaal, maar ik kan wel de hele dag praten over zwangerschap. Het is ook zo spannend allemaal!

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

onwijs gefeliciteerd en geniet er van

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Gefeliciteerd hoor! Geniet ervan!

12. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Geniet ervan!

13. Badeend

Badeend Lid

19 jun 2008
    52
    0
    0
    Gefeliciteerd!

14. wish 2b pregnant

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Iedereen bedankt voor de leuke reacties.:) De felicitaties van anderen maken het wat realistischer zeg maar.

En natuurlijk voor alle zwangere dames op deze site: gefeliciteerd met het wondertje in je buik.
    Ik duim mee voor de dames die nog aan het wachten zijn op hun wonder!

15. ecila1982

ecila1982 Actief lid

19 jul 2009
    207
    0
    0
    office manager
    Katwijk a/z
    Hoi Wish to be pregnant,

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar jou 1e verschijnselen, waardoor jij eigenlijk het gevoel had zwanger te zijn. Ik heb dit gevoel namelijk ook heel sterk, ik durf alleen nog niet te testen. Met welke test heb jij zo vroeg getest?

Ik heb last van mijn borsten, af en toe een weeig gevoel, steken bij mijn liezen en achter mijn schaamstreek. Op mijn borsten komen ook steeds meer lichte aders te zien.

Ben benieuwd, kan haast niet meer wachten om te testen hi hi.

Geniet lekker van je zwangerschap!!

16. wish 2b pregnant

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    #16 wish 2b pregnant, 17 aug 2009
    Laatst bewerkt: 17 aug 2009
    He Ecila,
    Mijn eerste symptomen: lijken behoorlijk op de punten die jij omschrijft.
    Mijn man zei het ook aan mij te zien. Mijn symptomen begonnen precies 1 week na de eisprong: ochtendmisselijkheid met braakneiging (eenmalig) gevoeligere tepels, menstruatiekrampen in de onderrug die lang bleven aanhouden en soms echt heftig waren (wrs rond innesteling); overigens nog steeds aanwezig maar niet opvallend, obstipatie, weëig gevoel. Het is moeilijk om onderscheid te maken tussen je roze wolkje dromen en de werkelijkheid. Maar dit waren duidelijke symptomen. Sinds het weekend heb ik vaak aandrang om te plassen.

En toch sta ik er versteld van hoor, hoe snel deze symptomen er waren door de aanmaak van progesteron/hcg.
    De 20ste mag ik eigenlijk pas testen. De eerste test van Mat Care Ultra (zie reclame rechts boven), gaf op 13 aug (bevruchting was wrs 6 aug) al een heel licht pos. streepje. De tweede test van Mat Care heb ik zaterdag ochtend de 15de gedaan en die was duidelijk pos, maar nog niet echt een brede/dikke streep. Dus a.s. donderdag (15 dagen na bevruchting) nog maar een keer testje voor de zekerheid. Maar zolang de symptomen blijven aanhouden maak ik me geen zorgen, ookal ben ik er veels te vroeg bij met testen. :D

Lang verhaal geworden maar hopelijk toch wat duidelijkheid hierin voor jou. Wanneer is je NOD? Houd me op de hoogte, spannend!

17. ecila1982

ecila1982 Actief lid

19 jul 2009
    207
    0
    0
    office manager
    Katwijk a/z
    Mijn NOD is a.s. vrijdag. Ben echt aan het aftellen nu, iedere morgen wanneer ik wakker word denk ik.. yes weer een nachtje minder ha ha. Iedere dag twijfel ik om alvast te testen... lastige tijd dit..

Zou leuk zijn al zouden we dezelfde tijd zwanger zijn!

18. wish 2b pregnant

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Ik ga heeeeel hard voor je duimen;)

19. ecila1982

ecila1982 Actief lid

19 jul 2009
    207
    0
    0
    office manager
    Katwijk a/z
    Thanks! Hoop dat het helpt.

LIEF van je!

20. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Heyy

Ik heb het ook hoor die zeurende pijn in me onderrug.
    Gisteren even naar de manueel therapeut geweest en zij zei dat het gewoon een soort van "gezonde spanning"is.
    Gaat vaak als eerste in je onderrug zitten...

Moet wel lachen want ik ben ook zo paniek kip die meteen de eerste maand dacht zal wel niet gaan lukken omdat ik, in mijn geval, juist een cyclus heb van 21dagen. En ik dus weer gelezen had dat dat ook een risico is...Pff
    (heel erg had zelfs al ovulatietesten gekocht uit voorzorg)

Maar bij ons was het dus de eerste maand ook meteen raak :):):)

Ben jij ook zo vroeg wakker?

Liefs,
    Ann

Deel Deze Pagina