Tegenwoordig meten ze een baby niet meer op bij de geboorte... Ik heb dus geen idee hoe lang mijn kind was bij geboorte, heb zelf ook nooit gemeten Zijn er dames die wel het kind opgemeten hebben...hoe lang waren ze toen ze geboren werden en tijdens de eerste CB controle? Dan kan zien hoeveel een kind gemiddeld groeit in de eerste maand en een beetje gissen hoe lang mijn kind bij de geboorte was ( leuk voor in baby boek)
Lastig! Mijn oudste dochter was 47 cm bij haar geboorte en mijn jongste 53 cm. Ik heb gevraagd of ze wilde meten en dit hebben op mijn verzoek toen wel gedaan. Maar het is moeilijk om een gemiddelde te geven. Ik zou uitgaan van 50 cm dan?
Mijn oudste is met 36 weken geboren,werd wel gemeten omdat ze hem erg groot vonden voor de zwangerschapsduur,en dat klopte 56 cm. Met 1 maand was hij 64 cm. Zoon nummer 2 geb met 37 weken ook gemeten 53 cm. met 1 maand was hij 59 cm. dochtertje geb met 37,2 weken met opgetrokken beentjes gemeten,dus kon niet goed gedaan worden,met 3 dagen was ze 53 cm en met 1 maand 59 cm. ze werd dus op 51,5 cm geschat,paste maat 50 niet,was te klein. mijn kids zijn wel erg harde groeiers hoor,die gaan de eerste 3 a 4 jaar erg hard en dan gaan zer iets minder hard(gelukkig)
Dochter bij de geboorte met 37+1 47cm, na 4 weken 49cm. Zoon was bij de geboorte met 41+0 52cm, en zullen het wel zien over 10 dagen hoe groot hij dan is.
Niet meer meten??? Bij ons hebben ze dat wel gewoon gedaan. Hij was bij de geboorte 52 cm en bij 4 weken 53,5. Wel zeiden ze bij het cb dat de meting in het zh niet heel accuraat was dus ze zouden zich niet zo veel aantrekken van dit vergelijk maar de volgende keer naar de meting kijken. Vond ik ook wel apart....
Bij geboorte (39+3) 50 cm en 3354 gram Na een maand 56,2 cm en 4790 gram Na 2 maanden 61 cm en 5790 gram Ik heb gevraagd in het ziekenhuis of ze hem wilde opmeten.
Hier werd meiske ook bij de thuisbevalling opgemeten, grofweg op de rand avn het bed en zonder helemaal op te strekken, kwam op pak m beet 48 cm. Na vijf weken op t cb 55.5 cm.