Hallo mama's, Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.. Ik ben nu voor de 2 e keer zwanger (29 weken) heb al een zoon van 1,5 en heb dit in zijn zwangerschap nauwelijks gehad. Gister avond begon ik pijn in mijn buik/rug te krijgen. Dit heeft zo n 3/4 uur lang geduurd, het voelde duidelijk als rug weeën en buik weeën. Nu dat ik wakker ben is het hele gevoel over. Zouden dit gewoon flinke voorweeen zijn? Of maak ik me terecht een beetje zorgen? (Ivm nog maar 29 weken zwanger.) In ieder geval alvast bedankt! Groetjes Zwangeremiep
was die pijn constant of om de paar minuten? voorweeën kunnen het voordeel hebben dat je al ontsluitING hebt maa met 29weken al?
Ik zou het in ieder geval voorleggen aan je verloskundige. Zij kan beter controleren of het er bij hoort, of dat het toch te vroeg is.
Hallo, Dank jullie wel voor de reactie's, had al even niet meer gekeken omdat er steeds geen reactie was. Ben inmiddels bijna 32 weken, heb nog steeds vaak voor/indalings weeen, met 30 weken controle gehad en de beeb was al deels ingedaald, het is een constante "menstruatie pijn" met regelmatig veel voorweeen, heb dit bij de eerste helemaal niet zo vroeg en vaak allemaal gehad. Heb me ook laten testen op blaasontsteking, maar daar kwam verder niks uit gelukkig. Ben best bang dat hij niet lang meer blijft zitten! Al weet je het nooit natuurlijk, maar de 2 e is nu wel heel vlot met indalen/voorweeen. Nogmaals bedankt voor de reacties
Had met 39 weken voorweeën, die bleken voor de indaling te zijn. Ik ben nu 41+1 heb op 22 maart een hele nacht weeën gehad, maar die stopten opeens. Zelfs de vk dacht dat ik na n paar uur bevallen zou zijn en dat is nu bijna twee weken geleden. Afgelopen maandag had ik nog steeds 0,0 ontsluiting zelfs en hebben ze m'n baarmoedermond gemasseerd. Een uur geleden hebben ze pas n goede strippoging kunnen doen, omdat ik nu pas ontsluiting heb. Sinds die 22e maart is t iedere nacht raak met weeën en harde buiken, dus t duurt gewoon wat lang. En ook al slik ik normaal niks, nu is PCM m'n beste vriend in de nacht. Kortom als je geen geboorte hebt, zullen t wel voorweeën zijn het kan gewoon even duren. Mijn oma is met mijn moeder zelfs 4 weken over tijd gegaan en had ook veel weeën. Voorweeën kunnen dus erg lang van tevoren beginnen en hoeven verder dus niks te betekenen. Bij twijfel vk bellen....
Maar als je korter dan 37 weken zwanger bent is het nou niet echt verstandig om maar gewoon af te wachten of er een geboorte volgt of niet.
Bedankt voor de lieve reactie's! Heb nog steeds veel last voorweeën, heb het er met de gyn. Over gehad en hij vond het gerust stellend dat het nu al langer duurt als 3 weken dat betekend dus volgens hem dat het allemaal voorwerk is, en dat het de komende tijd nog wel meer zal voorkomen, oke.. In ieder geval een "fijn" antwoord, het betekend volgens hem dus niet dat de kleine ook eerder komt, maar er is verder geen enkele controle hierop gedaan? Hmm.. Toch maar proberen gerust te zijn.