zoontje ruim 5,5 maand moeilijk doen met de fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door marilouise, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hallo

Wij hebben een zoontje van ruim 5,5 maand en vanaf het begin is het al een drama met de fles meneer vindt de speen heel vies. Inmiddels krijgt hij 4 flessen aangeboden en dat ging een hele tijd goed maar nu krijgt hij er bijvoeding bij en dit vindt hij duidelijk veel lekkerder. Maar hij laat nu iedere keer zijn flessen staan hij slaapt en poept en plast goed maar zijn melk wil hij niet dit had hij ook toen hij van 5 naar 4 flessen ging, en wat moet ik nou die 4e fles erin stoppen of kan ik beter proberen de rest iets anders te doen en kijken of hij met 3 flessen voldoende krijgt?

Hij krijgt nu.

6.45 wakker 180/6 + rijstebloem van een lepeltje dit gaat bijna helemaal op
    tussendoor slapen
    ong. 9.00 fruit vers ong zeg maar 3/4 peer 1/2 banaan en dat soort combi's en hoeveelheid hij vindt dit heerlijk
    spelen
    ong.11.15 fles 180/6 laat hij ruim 100 van staan
    slapen
    15.00 fles 180/6 laat hij ong 100 van staan
    spelen
    ong.16.45 warme hap eet hij nu nog in potjes eet al een heel potje gaat met smaak naar binnen tijdens het spelen en avondeten drinkt hij nog wat thee
    19.00 fles 180/6 met rijstebloem dit gaat niet van een lepeltje dan valt hij in slaap, maar hier drinkt hij ong 150 van op!?
    dan gaat hij slapen tot de volgende morgen
    sinds enkele dagen gebeurd het weleens dat hij s'middags een stukje liga krijgt met wat thee hij heeft al 6 tandjes en vindt het lekker om te knagen en de liga vanaf 4 maanden vindt hij heerlijk
    wat kan ik het beste doen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt proberen om vanaf 6 maanden een drinkpapje op basis van opvolgmelk aan te bieden, deze smaken voor de meeste kindjes erg lekker. Dan kun je er ook een toetje op basis van opvolgmelk bij geven. Voor nu kun je het beste doorgaan met het schema. Misschien wil je kindje wel beter drinken wanneer je in de middag wat fruit door de melk mengt.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina