Kolf-klaag-topic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kache, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Ik vind het heerlijk om BV te geven, ben ook erg blij dat het lekker loopt....

Maar oh, dat kolven... bleh!
    Op mijn werk tussen de bedrijven door een ruimte zoeken, kolfspullen uitpakken, kolven, goed op de klok kijken dat ik niet te lang blijf zitten, dan omspoelen, weer opruimen, snel, snel door naar mijn volgende verplichting. En dan 2 uur later weer hetzelfde riedeltje. Weer op mijn strepen gaan staan bij planning dat ik echt mijn tijd nodig heb.

Dan thuis alles weer afspoelen/afwassen, de melk weer overhevelen in de flesjes voor KDV, voorzien van datumlabels, nog meer afwassen (en om de zoveel tijd toch ook nog maar eens uitkoken) en dan alles weer in tas pakken.

Wat een gedoe allemaal, ik heb nu al geen zin meer in ;), maar ik wil langdurig blijven voeden dus zal nog wel een half jaartje mijn kolf moeten tolereren...

Ik ben vast niet de enige die een hekel heeft aan dat apparaatje ;), kom maar lekker kolf frustraties spuien!

2. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ja kolven bah bah
    Wat een goed topic!!
    Eigenlijk zou ik niet gaan werken, maar door omstandigheden bij mijn vroegere werk toch gedaan, om hun vooruit te helpen. Ik heb altijd bij een heel klein bedrijfje gewerkt waar het echt meer familie is dan collegas zeg maar, vandaar dat ik hun te hulp ben geschoten. Het is werk op de baan dus ik zit in mijn auto te kolven! verschrikkelijk is dat. nu zeggen sommige mensen heel makkelijk dan ga je toch over op kunstvoeding... Maar nee het loopt nu eindelijk lekker (hebben 2x hardnekkig spruw gehad, en verborgen reflux) En dan zal ik gaan stoppen? Geen haar op mijn hoofd! ik blijf voorlopig lekker klunzen (nouja lekker????) in die rottige werkauto's en hoop dat ik snel weer lekker thuis kan blijven bij mijn ventje! En voor mijn ventje heb ik dat gepruts wel over met dat kolven, maar wat is het toch heerlijk om gewoon lekker live te voeden!

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb er geen hekel aan...maar je moet er wel effe tijd voor maken.
    Kolf je elke twee uur?
    Hoe vaak drinkt je kindje live bij je als je vrij bent?
    Wettelijk gezien mag je een kwart van je werktijd aan kolven besteden. Ik had deze week een dienst van vier uur en zou dus een uur kunnen besteden aan kolven....
    Tsja, dat afwassen en omspoelen...
    Maar als je 'gewoon' flesvoeding zou geven moet je ook afwassen enzo....

Maar ik herken je gevoel wel een beetje.
    Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar soms als die kleine overdag nog een tukkie doet (als hij het doet, doet hij het 's middags, soms een half uurtje, maar soms 2 uur zoals hij vandaag doet) wil ik ook weleenst even tijd voor mezelf...
    Klink ik nou erg krengerig?
    Ik bedoel, even tijd om rustig een broodje te smeren, cup a soupje erbij, krantje lezen, ontspannen.
    Dan ineens is de kleine man weer paraat en vraagt soms alle aandacht. Dan moet ook de was nog, of de vaatwasser leeg of dit of dat....

4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    #4 Lafayette, 13 sep 2013
    Laatst bewerkt: 13 sep 2013
    Jaaaa hier ook, wababababababa ik geef er echt helemaal niks om dat kolven! Vreselijk geluid maakt dat ding. En dat eeuwige omspoelen ook. En netjes invriezen en labelen, wat een gedoe. Kliederen op het aanrecht met moedermelk slushy, brrrrrrr...

Straks, als hij weer thuis is, die dankbaarheid in zijn gezicht als ik mn borst uitpak. Vannacht, kind bij ons in bed nemen en aanleggen, licht uit en samen zijn. En de wetenschap dat dit het beste is voor zijn darmen, immuunsysteem, alles. Daar doe ik het voor. (Ben niet bang voor wat cliches haha)

Als het nodig was geweest, dan was dat zo, maar ik ben stiekem erg gelukkig dat er geen enkele druppel kv in mijn baby heeft hoeven gaan. Ben zelf kv-kindje geweest en heel mijn leven problemen met mijn gewicht gehad. Kan het natuurlijk niet allemaal op de kv schuiven, maar ik hoop mijn zoon wel een betere start te geven.

5. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    #5 Oedy, 13 sep 2013
    Laatst bewerkt: 13 sep 2013
    Half uur aan de kolf en nog geen 50ml eruit.. Zelf met neusspray was het een drama!
    Stress, stress.. Productie achter uit, kindje huilend aan de borst en ik huilde even hard mee!:(

Nu overgestapt op twee kunstvoedingen per dag ,en dan drie keer nog live borstvoeding.. Dit werkt goed gelukkig, geen stress!
    Ben blij dat ik me meisje toch nog meer borstvoeding kan geven dan kunstvoeding.. Maar wat ben ik boos, verdrietig en teleurgesteld in me zelf geweest.. En in de kolf:x!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het is vooral het gedoe eromheen. Kolven zelf vind ik niet zo erg. Ik lees op mijn werk gewoon een boek, dus het is bijna mijn enige tijd voor mezelf. Maar het gehaast en zo. Want je mag er weliswaar een kwart van je tijd aan besteden, maar ik verzuip in het werk. Dus vind ik het erg moeilijk om rustig te kolven. Daarnaast kolf ik niet genoeg, dus daar zit ik ook tegenaan te stressen. Nu ik geaccepteerd heb dat hij 2 a 3 flesjes per week krijgt gaat het beter, maar ik vind het nog steeds lastig.
    Verder gaat het op mijn werk nog wel, maar laatst moest ik snel in een rijdende auto in korte tijd tussen dienst en receptie op een bruiloft kolven. Dan voel ik me wel erg beperkt. Dan lijkt me kv wel echt handiger. Maar als ik dan mijn kleintje aan de borst heb, dan is dat gevoel toch beter dan al het andere.

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, wat een gedoe he. Ik had ook nog een forse "loop"tijd naar de kolfruimte in een ander gebouw. En bij onzelf op kantoor dat omspoelen in de gezamenlijke koffie-pantry :(

Zou zo handig zijn, een kolfruimte vlakbij, met stromend water, koelkast en ruimte om alles achter te laten.

Ik probeerde het wel allemaal te optimaliseren. Gelijk de bewaarflesjes mee dus niet thuis overgieten, kolfsetjes alleen koud en warm afspoelen, uitschudden en weer in elkaar zetten en in een wit prullenbakzakje (hele rol in tas) in de koelkast, papieren schilderstape en stift mee met gelijk de datum erop etc.

Als ik tekort kwam kolfte ik ook aan het begin en eind van de werkdag in de auto nog wat bij, scheelde ook weer.

Gelukkig ligt dat achter me! Dames succes, het houdt een keer op :)

En dan had ik de deal met vriend dat hij de boel 's avonds afwaste en uitkookte :)

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik kijk er ook niet naar uit. Het is zo'n paradox; melk schiet alleen toe als je ontspannen bent. En terwijl ik ga kolven denk ik vaak aan het werk wat er nog ligt. De email die ik moet versturen, of het moeilijke gesprek waar ik tegenop zie.
    Een tijdschrift of boek is inderdaad handig om gedachten te verzetten. Of wat ontspanning- of yogaoefeningen.

Wat ik zelf gênant vind zijn de kolf geluiden. Van die scheten als ik borstcompressie toepas en het vacuüm gaat los... Brrr... Dat helpt ook om ontspannen te kolven :/ .

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ohw wat ben ik blij met mijn 11 maanden ft kolf ervaring ;)

Waarom vind ik het minder erg...; een goede dubbelzijdige kolf met een batterij, een kolfbustier, mijn iPad met internet of een een of ander blaadje en een redelijke ruimte om in te zitten.
    Ik neem er ook gewoon de tijd voor, dit kan ook op mijn werk.

Al vind ik het wel vervelend dat collega's er moeite mee hebben dat ik zo vaak/ lang weg ben. Dat zeggen ze niet hoor, maar dat merk ik gewoon.

Ik ga uit van mijn kolfrecht en ben ook wel een beetje trots als ik aan het einde van de dag weer naar mijn kleintje ga met nieuwe voeding :D

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    oohhh wat een fijn draadje. heb echt een hekel aan kolven en ben er slecht in! Tot overmaat van ramp werkt elektrisch kolven niet bij mij en kolf ik met een handkolf grrrr... maar dl wordt as vrijdag 1 en krijgt nog steeds bv!

kolven is het aller aller stomste wat er is... voor een goed doel, dat dan weer wel..

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja, ik heb ook een hekel aan kolven.

Bij mijn oudste heb ik 6 maanden bv gegeven en dus ongeveer 2,5 maand gekolfd op het werk. Vervelend.

Nu heb ik geen werk en ben ik thuis. Ik hoefde dus gelukkig niet vaak te kolven.

Wat ik altijd heb......misschien herkent iemand dieet......dat ik na een paar minuten kolven ineens overvallen wordt door een rotgevoel. Een soort sombere negatieve emotie die maar even duurt maar het is wel elke keer zo.

Ik heb het weleens op internet opgezocht en het schijnt vaker voor te komen maar irritant is het wel.

12. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Ik heb het geluk dat ik naast het kamertje van een afdelingsmanager mag zitten. Dan hoor ik hem gesprekken voeren en ronkt mijn kolf er zo heerlijk tussendoor haha. Dat moet hij toch haast ook wel horen. Ook vrij genant vind ik het als ik mensen langs mijn kamer hoor lopen. En de kolf ronkt en ronkt :).
    Maar ach, alles voor de kleine man, nietwaar?! :D

13. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom ook even klagen. Ik kolf nu al weken fulltime en vooral dat schoonmaken van dat ding...bah bah.
    Thuis vind ik het nog niet zo erg maar op hrt werk in de archief ruimte kolven, daarna over de gang met je sspullen en schoonmaken in de personeelsruimte....grrr. maar ook ik denk, het is voor een goed doel.

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook mijn hobby niet. De kolfruimte bij ons op het werk is verre van ideaal (EHBO ruimte) waardoor je steeds gestoord wordt. Daarnaast vind onze HR functionaris bv geven maar onzin, een flesje kan toch ook prima;) Daarnaast plannen collega's altijd meetings op mijn kolftijden. Lekker relaxt dus.
    Oh, en dan al dat plastic wat in de vaatwasser moet en nagedroogd moet worden...
    Tis dat ik zo van mijn werk hou, maar anders zou ik gewoon langer thuisblijven.

15. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier ook zo'n haat-liefdeverhouding met de kolf... Je doet het voor een goed doel en dus is het nodig, maar vandaag weer m'n hele pauze besteed aan 40 cc, pff...! Zo demotiverend.

Deel Deze Pagina