hoe ging bij jou de IUI verloop ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bolly, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    het zit er dik in dat wij een steuntje in de rug nodig hebben doormiddel van IUI omdat mijn man zijn sperma van slechte kwaliteit is.

maar stel ik krijg ook medicatie ( wat ik nog niet weet of ik dat zal moeten krijgen ) wat houd dat in , moet ik dat zelf inprikken ???

xxjes

2. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Hoi Bolly.
    Ik heb ook IUI gehad omdat het zaad van mijn man ook slecht beweeglijk was. Ik zou eerst 3x IUI zonder hormonen krijgen en daarna 3x met hormonen. Bij de 1e IUI bleek dat de zaadkwaliteit weer slechter was en dus zijn we gestaakt met IUI en doorgegaan voor ICSI.
    Als je hormonen krijgt zul je die zelf moeten injecteren. (Of je laat je man het doen.) Dat is in het begin misschien even eng, maar als je eenmaal begonnen bent valt het reuze mee.
    Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als bij jou de eisprong goed is, dan kun je IUI doen zonder hormonen. Als je met hormonen doet, dan wordt daar in eerste instantie meestal Clomid voor gebruikt. Dit is een indirect hormoon in de vorm van pillen. Deze neem je van cyclusdag 3 t/m 8 ongeveer, dus maar een aantal dagen. Pas als Clomid niet goed aanslaat, wordt de overstap gemaakt naar injecties. Daar begin je over het algemeen niet meteen mee.

Wel wordt er meestal eenmalig een Pregnyl-injectie gegeven om de eisprong op te wekken, zodat de IUI precies getimed kan worden.

Succes!

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hoi dames

super bedankt voor jullie antwoorden.. voor de eisprong moet ik morgen even bloed laten prikken en daarvan gaan ze even kijken hoe het daar mee zit maar ik denk wel goed.

21dec eerste afspraak voor mijn man hoe en wat en dan gaan ze plannen ,, dat wordt dus spannend allemaal

xx en bedankt weer eens stukje duidelijk voor mij xx

Deel Deze Pagina