ik ben ondertussen al 60 uur gestopt met roken helemaal niets meer, heb er niet echt behoefte aan ook niet... oke 60 uur is nog niet zo erg lang maar wel als je weet dat ik altijd een pakje van 30 sigaretten per dag oprook he! nu dus niet meer ben super super super blij... ik werd er gewoon heel misselijk van en ik wil ze niet meer... is er nog iemand die tijdens haar zwangerschap gestopt is met roken? mss kan je da hier laten weten en dan mekaar "steunen" of elkaars ondervindingen vertellen he xx lizzie
Ja ik ben ook gestopt op de dag dat ik getest heb . Er zijn al meer topics over bijvoorbeeld hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
Ik ben gestopt zodra ik de positieve test in mijn handen had. Nu, meer dan 7 maanden later, snap ik niet waarom ik ooit gerookt heb. Bah, wat stinkt dat! Alle stoppers; volhouden hoor! Het is echt zoveel beter om niet te roken, voor je kindje en jezelf!
Yep, toen we voor t 'echie' gingen, ben ik gestopt. Nu rook ik heel af en toe weer. Maar al zou ik weer zwanger worden, stop ik resoluut weer.
Jaaaaaa ik ben ook gestopt! Vandaag precies 4 weken en 3 dagen. En ik moet je zeggen, ik ben zoooo supertrots op mezelf! Moet eerlijk zeggen dat ik er nog steeds moeite mee heb om niet te roken. Gelukkig is mijn partner ook gestopt maar veel mensen in mijn omgeving roken nog wel. Ik denk dat bij mij het grote verschil zit in het feit of je "gedwongen" wordt te stoppen doordat ik zwanger ben of dat het vrijwillig is. En natuurlijk hebben we het ervoor over dat het nu like hell voelt, tuurlijk alles voor ons kindje! Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk was..... Zo dat was mijn verhaaltje weer.... Liefs Marone
haha leuk onderwerp! rookte eerst nog wel een week,wel minder hoor,op het werk rookte ik niet alleen thuis nog.. maar toen moest ik naar de kaakchirurg en had 21 hechtingen in mn mond en lag dus goed open,mn moeder ging roken en een vriendin van haar,en ik had zo'n zin..dus ik ook roken,maar dat was al niet lekker je hebt een grote wond in je mond en het stinkt dus de smaak was ook niet heel erg lekker!maar jah het ging goed al mocht ik 5 dagen niet roken,nou het was avond en d8 even te gaan roken..dus zo gezegt zo gedaan,ohhh nou de hele nacht liggen huilen van de pijn en mocht alleen maar een asperientje want was al zwanger en dat vond ik al eng liever niet als wel. de pijn was zo erg dat ik vanaf dat moment niet meer gerookt heb,en mn man zijn shag ook erg vind stinken,maar als ik aan het schoonmaken ben ofzo,dan heb je momenten dat je zou gaan roken en dat is soms best moeilijk.. maar wil t niet meer dus doe t ook niet meer,dacht dat ik niet soppen kon en blijkbaar wel dus ga ook niet meer beginnen vind ik zonde! groetjes jacolien
Jah ik ben onmiddelijk gestopt en geen peuk aangeraakt meer.. Ik vond het net als koffie ineens erg vies en stinken..lol Susi
ik ben ook gestop toen de test posi zei, ook bij de eerste meteen, was daarna wel weer begonnen, ik ben een gezelligheidsroker dus ik begin wel weer wanneer kindje geboren is, ik rook niet binnen in de woonkamer maar altijd buiten. papa rookt niet.
Bij de eerste 3 maanden voordat ik zwanger werd gestopt, daarna weer begonnen. Bij de tweede direct gestopt bij vermoeden zwangerschap..
Ik ben zelf niet gestopt, want ik heb nog nooit gerookt, dus het was niet nodig. Maar mijn vriend is wel gestopt toen we erachter kwamen dat ik zwanger ben. Sindsdien heeft ie geen sigaret meer aangeraakt .
Ik ben ook gestopt nadat ik de test had gedaan was toen 4 weken in verwaching. Op de een of andere manier koste het me helemaal geen moeite, terwijl ik een stevige roker was, vast moederinstinct! Succes
Ik ben ook gestopt met roken toen bleek dat ik zwanger was. Het heeft mij weinig tot geen moeite gekost omdat ik wist waarvoor ik het deed. Ik had daarvoor 13 jaar stevig gerookt. Wat voor mij heel erg hielp was dat mijn man samen met mij meteen is gestopt, dat scheelt echt een hoop! Dit is intussen bijna drie jaar geleden en sindsdien hebben wij geen sigaret meer aangeraakt, ook geen behoefte aan! Succes, het is het waard voor je kindje!
Toen ik positief teste ben ik ook gestopt met roken. Het koste mij totaal geen moeite..daarvoor was ik al 2 keer gestopt maar toch weer begonnen. Nu kon ik het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een sigaret te roken!
Ik droomde vannacht dat ik 2 sigaretten achter elkaar aan het roken was.. Jeetje wat voelde ik me schuldig toen ik wakker werd.. Tot ik me realiseerde dat het een droom was..
ik ben nu ook gestopt sinds eergisteren. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik t ontzettend moeilijk vind. Ik hou t echt maar amper vol.. Njaa hopelijk is dat snel over.
ik ben gestopt toen wij zwanger wilden worden van onze eerste.....nu 4.5 jaar geleden en sindsdien geen zin meer gehad aan een sigaret. Heerlijkkkkkkkkkk
Heerlijk he als het stoppen zo makkelijk gaat. Ik vraag me af en toe echt af waarom ik niet eerder gestopt ben.. (ik vraag me af en toe meer af waarom ik ook begonnen ben, want ik vind het nu stinken)
Na een positieve test nog een dag of 5 gerookt. Wel terug gegaan van 20 sigaretten naar 3 per dag. Voelde me na iedere sigaret schuldig en heb dan ook besloten om gewoon te stoppen. Moest eerst even aan het idee wennen dat ik zwanger was, want ondanks het stoppen met de pil hadden we het eigenlijk helemaal niet verwacht. Deden voor de lol op 1 april (ja, echt waar) een testje en die was ineens positief. Echt schrikken. Maar ook héél blij. Stoppen valt gelukkig meestal wel mee, maar heb het er soms nog héél moeilijk mee. Vind het persoonlijk ook een beetje voor schut om te roken terwijl anderen weten dat je zwanger bent. Andere mensen kunnen ook stoppen, en dan zou jij dat niet even voor je kindje kunnen laten. Ik denk iedere ochtend gewoon "Vandaag rook ik niet". Ik denk niet "Ik ben gestopt" maar "Ik rook niet". Dat helpt mij. Voor ieder ander: Heel veel succes!