Hai hai, Zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt. Heb er geen problemen mee gehad. Maar ik had ook het geluk dat ik er op een gegeven moment erggg misselijk van werd van de geur dat vermakkelijkt het stoppen he. liefs Jesssica
Ik ben ook gelijk gestopt toen ik mijn positieve test in handen had.. Het idee alleen al, dat mijn kleintje die troep ook binnen zou krijgen.. Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en heb hetzelfde als jij Julia1982.. ik snap niet waarom ik ooit gerookt hebt.. Mijn vriend rookt wel (gelukkig maar een paar per dag én buiten..! ) maar het stinkt wel zo verschrikkelijk, zodra hij naar binnen stapt... Dus ex-rokers... HOU VOL.. het is zeker de moeite waard...!!!!
Ik weet sins dinsdag dat ik zwanger ben & wil HEEL graag stoppen ! Maar ... ik rook als een ketter , en kan het niet in 1 x. Roken is het enige wat je nog mag als je zwanger bent , en daar geniet ik dan ook echt wel van.. Helaas is het heel slecht , zowel voor de baby als voor mij.. Dus probeer zowiezo te minderen en daarna te stoppen. Maar dat is verdomde moeilijk..
Met minderen maak je het jezelf vaak nog veel moeilijker. In één keer zeggen dat je niet meer rookt is makkelijker dan elke keer zeggen... nee, en dan straks mag het weer.. dan blijft de behoefte (en de fysieke verslaving) in stand. Roken is gedrag.. jij bent de baas over je eigen gedrag en je keuzes hierin. Niet roken is een keuze Ik heb deze keuze een jaar geleden gemaakt en het bevalt me prima!
Haha je begrijpt me verkeerd denk ik , naaja maakt ook niet uit. Ze zeggen dat je van roken kleine kindjes krijgt , Mijn moeder heeft als een ketter gerookt van mij & mn broertje. Ik ben 1.72 en me broertje is bijna 2 meter.. Dussss...
Alleen rokers komen met opmerkingen zoals we waren gezond en placenta was goed. Maar WAT als je kind niet gezond ter wereld komt wat dan? je kan het niet meer terugdraaien. Is het niet eens waard om voor je eigen kind te stoppen zodat hij wel een gezonde start kan krijgen? Roken is jouw verslaving, niet die van je baby. Lees eens wat roken met je ongeboren kind doet, vaak weten mensen niet eens wat het met je kind doet. Stoppen is moeilijk maar na 1 week is het afkicken al klaar.
En; -chronische verkoudheden -chronische oorontstekingen -(chronische) bronchitus -veel hogere kans op wiegendood -veel hogere kans op een huilbaby Zelfs op latere leeftijd speelt roken tijdens de zwangerschap nog mee. Volgens recente onderzoeken blijkt dat kinderen van rokende moeders een grotere kans op hart-en vaatziekten hebben, zelfs als ze zelf ervoor kiezen nìet te roken. Mss maakt deze wetenschap het wat makkelijker om de peuken te laten staan? Je kind heeft recht op een gezonde start en een gezond leven. Laat hem zelf de keuzes maken om ongezonde dingen te doen als hij wat ouder is, maar geef hem in ieder geval een schoon blad bij zijn/haar geboorte. Minderen veroorzaakt de bekende "stoppersstress" waar iedereen het over heeft. Je leeft van peuk naar peuk en dat geeft onrust. Helemaal stoppen geeft minder lang onrust, dus is dubbel gezond Voor de stoppers; ENORM VEEL SUCCES!
Zucht .. , wat jij wil. Wat ik wou zeggen , er zijn genoeg mensen die roken tijdens zwangerschap. Tuurlijk is het slecht en dat weet ik ook echt wel ! Ik denk dat ik hier maar beter ff kan wegblijven uit dit topic.. Ik ken mezelf , en aangezien ik nog niet 100% achter me ''stoppen met roken'' besluit sta , heeft het weinig nut... Voor de stoppers , suc6
Hier een niet roker... Mijn man was wel een roker maar is op i juli gestopt super goed van hem. En voor alle mama's to be die stoppen met roken echt super goed hoor! Ik snap echt wel dat je soms niet in één keer kan stoppen met roken. Maar doe dan tien pogingen. Wie weet lukt het je wel. Je kind zal je er later dankbaar om zijn. En lukt het niet in week 6 maar wel in week 20 beter laat dan nooit! Doe gewoon je best! Voor de mensen die met opmerkingen komen van mijn moeder heeft gerookt en ik ben gezond.... Heel fijn voor je maar steek je hoofd niet in het zand aub. Mijn moeder is een stevige rookster heeft 5 kinderen op de wereld gezet. Waarvan er 4 astma hebben. En als kind altijd oorontsteking. En daarbij komt nog dat ik als kindje een jaar in het ziekenhuis heb gelegen oa ondergewicht en andere ziektes. Nu kan dit ook van andere dingen komen dat besef ik heel goed. Ik neem mijn moeder niks kwalijk omdat ze toen niet echt op de hoogte was van de gevaren. Tenminste niet als nu... maar wist ze dat wel dan had ik het toch wel behoorlijk lullig gevonden. Wat 4 kinderen met astma is geen pretje. Dus ik zal nog maar even nadenken voordat je dat soort dingen roept. Ik heb nog meer respect voor moeders die tijdens de zwangerschap roken en zeggen ik weet dat het slecht is maar het lukt me niet om er af te blijven dan moeders die roepen dat ze 1.72 zijn (?)dus het allemaal wel meevalt...
Ik ben vorige week gestopt met roken, toen ik de test in mijn handen had. Ik rookte gemiddeld, anderhalf pakje shag in de week. Ik ben wel in een keer gestopt. Had wel de mazzel dat ik snotverkouden was en koorts had op het moment van stoppen. Mijn aangebroken pakje shag heb ik bijna altijd bij me (anders word ik gestresst). Ik heb er niet meer uit gerookt. Niks meer na de test! Mijn moeder heeft bij haar laatste gerookt (4e kind) mijn zusje was idd de lichtste van ons allemaal en vaak ziek. Mijn zus kon niet stoppen bij haar 3 kinderen, is wel naar 1 sigaret per dag gegaan. Mijn zus kreeg hele zware kinderen! Deze kindjes zijn wel allemaal gezond, maar ligt denk ik ook aan de buitenlucht op de boerderij waar ze zijn opgegroeid. Mijn schoonzusje kon ook niet stoppen, ook zij heeft 2 zware kinderen, deze zijn wel altijd verkouden! Altijd aan het snotteren. Ik ben nu wel helemaal gestopt, ik wil NIET roken terwijl er een kindje in mijn buik aan het groeien is. Het valt niet mee, maar ik ben sterker dan die sigaretten (beestjes in mijn hoofd, hihi). Mijn vriend is anderhalve week geleden gelaserd. Rookte even een stuk minder maar rookt nu weer rond de 10 per dag. Hij probeert wel buiten mijn bijzijn te roken. Hij gaat binnenkort voor de 2e keer laseren (dan schijnt het echt te werken). Voor alle andere dames die zijn gestopt, WE KUNNEN HET! Voor de dames die gaan stoppen, Het valt mij mee, blijf denken aan dat kindje in je buik die meerookt! En je bent toch sterker dan die K*T-sigaret!
ik ben gelijk gestopt toen ik wist dat ik zwanger was! het scheelt heel veel, je stinkt niet meer, en je hoeft niet zoveel geld uit te geven! echt een aanrader, snap niet waarom ik ooit ben gaan roken?
Mijn man en ik zijn gestopt na de huwelijksreis. Zowel met sigaretten als met de pil. Af en toe rookte we nog wel eens een avondje want ik verwachtte toch nog niet zwanger te zijn, bleek ik na de eerste maand al zwanger! En gelukkig geen sigaret meer aangeraakt. Ik vond de eerste 3 weken wel super moeilijk maar nu vind ik het zelfs vies. Ik ben zelfs boos weggelopen toen ik ergens op visite was en iemand rookte in het zelfde huis als ik (terwijl de gastvrouw zelf buiten ging roken) en diegene wist dat ik zwanger was. Mijn man vind me hypocriet maar ik zou mezelf de schuld geven als het mis ging. Voor mensen als Nathalie kan ik geen respect opbrengen sorry. Tuurlijk is het moeilijk om te stoppen en ik snap heel goed als het niet in 1 keer lukt of misschien zijn er mensen die hulpmiddelen nodig hebben (voor mij was de gedachte aan mijn baby in de rook genoeg hulpmiddel) of eerst willen minderen. Maar ga jezelf niet lopen verdedigen met zulke domme loze argumenten waarvan je zelf ook wel weet dat het nergens op slaat. Dat soort mensen die zich blijven verschuilen zullen nooit echt achter stoppen staan en daarom zal het ook nooit lukken. Ik heb nu al medelijden met haar baby.
Ik ben het met Debby eens. Als je een beetje informatie opzoekt over de invloeden van roken op je kindje kom je genoeg gevaren tegen.... En om nu dus nog te beweren dat er heus ook gezonde kindjes geboren worden van moeders die lekker doorgerookt hebben, vind ik erg naief! Mijn ongezoute mening is: ik vind het egoistisch om door te roken. Kom op nou hey, als een kindje in je buik al geen goede reden is om te stoppen....! Waarom zou je het niet kunnen?! Zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet wilt opgeven.. Maar ga je niet verschuilen achter smoesjes. Je ongeboren kindje krijgt die troep gewoon binnen. Het is hartstikke gore troep... en helemaal voor dat kwetsbare kindje in je buik. Je blaast toch ook geen rook uit in het gezichtje van je baby? Precies hetzelfde! Ik kan ook geen begrip en respect opbrengen voor vrouwen die leuk doorblijven roken. Dat is mijn persoonlijke mening...
ja dat vind ik dus ook. Ik vind het nog niet zo heel erg dat het misschien niet lukt om te stoppen maar het feit dat ze het niet eens probeert en lulkoek verkoopt om het voor zichzelf goed te praten vind ik niet kunnen.
Ik kan het ook echt niet begrijpen dat je het niet eens probeert. Kijk eens op youtube naar filmpjes over roken tijdens zwangerschap, vreselijk dat je je kind aan zoveel risico's durft bloot te stellen. Baby heeft een gezond lichaam nodig om zelf goed te kunnen groeien. Ik snap niet dat je gewoon kan roken en niet 9 maanden in de stress zitten dat je kind zwaar ziek wordt of nog erger. Je kind is toch je alles daar stop je toch voor. Stoppen is echt niet zo moeilijk als men soms beweert, het is alleen de eerste week doorzetten. Vraag anders hulp van de vk of ha. Ik ben zelf gestopt voordat ik zwanger raakte en ik heb heel veel op youtube gekeken en een aantal dingen wist ik niet eens dat dat de gevolgen waren van roken omdat het je kop in het zand steken houding is van alle rokers.
Ik heb er geen moeite mee gehad...je weet tenslotte waar je het voor doet. Je maakt keuzes in je leven. Je kiest ervoor om graag een kindje te krijgen. Nu vind ik dat al een wonder opzich want kijk eens om je heen zwanger worden is niet vanzelfsprekend het zwanger worden is al een wonder op zich en mag je in je handjes klappen dat je een van de gelukkigen bent die een wondertje mag verwachten. Dan lijkt mij het stoppen met roken toch niet echt moeilijk......maar dat is mijn mening en ik snap dat het moeilijk is ik heb zelf ook gerookt als een ketter. Je weet zodra je zwanger bent dat bepaalde dingen niet meer kunnen...roken...drinken. En geen smoesjes ik ben ook gezon en mijn ma.......en het gaat niet alleen om de grote van je kindje je moet verder kijken dan dat. hier wordt zelfs in huis niet meer gerookt,mijn mannetje gaat netjes buiten staan. maar ja ik heb mijn zegje gedaan hahaha. Liefs Jessica