Ik heb dinsdagmiddag mijn koper spiraaltje laten verwijderen en dinsdagavond heb ik mijn laatste sigaret gerookt. Het stoppen gaat me tot nu toe super goed af, heb er (als een wonder!) helemaal geen behoefte meer aan! Mensen om mij heen weten niet dat mijn spiraaltje eruit is en zien dit dus als een zoveelste stop poging die vast weer gaat mislukken, maar ik weet wel beter! Dit keer heb ik een visie, een doel en daarmee hou ik dit vol! Succes allemaal! Liefs
Ik ben bewust eerder gestopt met roken dan met de pil. Ik wilde eerst volledig van het roken af zijn. Ben in augustus 2008 dan ook gestopt met roken en 1 december met de pil 8) Ik ben zoooo blij dat ik ervan af ben..
Hey, Ik ben er druk mee bezig maar helaas nog niet helemaal gestopt. Ik ben nu van 15 per dag terug gegaan naar 5. Ik neem mijn sigaretten ook niet meer mee... Vindt het nog wel erg moeilijk. Ik weet nog niet of ik zwanger ben, vandaag test gedaan maar negatief. Maar zodra ik weet dat ik zwanger ben dan stp ik gelijk, koste wat t kostQ! gemma
Ik ben altijd een stevige roker geweest en vind het moeilijk om ineens te stoppen mede door spanning en stress (partner's bedrijf waar hij werkte ging failliet). Ik rook nog wel af en toe een sigaretje en weet dat het niet moet maar stress is ook niet goed en van 20 sigaretten naar 3 a 4 is voor mij al heel wat. JA dames ik weet het het is slecht en ik wil ook stoppen maar wel even een beetje afbouwen. Willen jullie me helpen ?,en mij op mijn kop geven heeft geen zin, voel me toch al kloote eronder . liefs
heb het wel n paar keer geprobeerd maar was niet sterk genoeg haha dus nee het is me niet gelukt te stoppen
enne minder roken is geen oplossing... als je gewend bent n pak per dag te roken en dan ga je ineens 3 a 4 sigaretten roken worden er toch steeds meer en voordat je het weet zit je weer op n pakje per dag... je moet ineens stoppen dan heb je nog n beetje de kans dat het lukt.. mij is het helemaal niet gelukt daar niet van en ook dat minder roken hielp niet ik rookte dan 3 sigaretten en 3 dagen later zat ik onbewust weer op 10 sigaretten per dag :S of je nu 3 sigaretten rookt of 10 het is net zo schadelijk voor je kind!
Kom op dames, het is mij ook gelukt. Het valt niet mee, maar het is echt te doen! Je bent toch niet afhankelijk van een sigaret?! Ik heb ooit een filmpje gezien van een foetus die daadwerkelijk een peuk in z'n mond had. Als ik daar aan denk, brrrrrr.... Zodra ik de positieve test in handen had, accuut gestopt! Kom op dames, het kan echt! Kwestie van je gedrag veranderen. You go girl!
Ik ga echt mijn best doen, valt niet mee als er spanningen zijn in familie en je sigaret eerder je rustpuntje was. MEIDEN help ik wil stoppen maar weet niet hoe. liefs
He meis, Ik ben sinds gisteren gestopt. Misschien kunnen we elkaar steunen. Het is echt niet zo makkelijk als iedereen zegt.... Maar voor onze kindjes lukt het vast wel! Ik was ook eerst geminderd. Gisteren had ik er nog 4 en ik heb gewoon geen nieuwe meer gehaald.... Op een gegeven moment moet je denk ik ook even hard voor jezelf zijn. Ik zou het fijn vinden om een stoppen met roken maatje te hebben!
@ Gait en Marije 1980, Jullie kunnen het! Pas je gedrag aan, in plaats van dat sigaretje als rustpunt iets anders zoeken. Jezelf ook belonen hè met wat lekkers of leuks. Ik ben heel veel fruit gaan eten! Ik heb eerst wel, toen ik al gestopt was, sigaretten bij me, anders zou ik gestresst raken. Na anderhalve week had ik ze niet meer nodig en heb ik ze weggegeven. Succes meiden, het kan echt! de eerste 2 weken zijn heel zwaar, is echt een topprestatie als het je lukt. Ik zag het als een hele moeilijke opdracht. Ik heb gewonnen! Het is maar een stomme sigaret. Die kun je toch verslaan?! Ik ben nu ruim 2 maanden gestopt! Het voelt echt heerlijk. Een bevrijding van dat 'moeten' roken. Jullie kunnen het!
Hoi Bloem, Bedankt voor je bemoedigende woorden! Ik moet zeggen dat het wel heel goed gaat vanavond... Het is gewoon vervelend dat je geen pleister mag plakken. Die helpen mij altijd erg goed tegen dat onrustige gevoel.... Maar lekker surfen op het internet en met zwangerschap bezig zijn is ook een heel goede remedie! Jippie, nu al 28 uur rookvrij! Heb er wel een goed gevoel bij....
Ik ben geminderd, maar wil volgende week definitief, helemaal gaan STOPPEN. Van een fanatieke rookster (25-30 per dag) ben ik nu naar ongeveer 5 per dag gegaan. En vanaf volgende week wil ik er helemaal, totaal, compleet mee stoppen. Eigenlijk al aan de te late kant omdat ik al zwanger ben, maar dan denk ik maar, beter NU dan NIET toch? Ik zal ook zeker jullie steun kunnen gebruiken, want ik weet van mezelf dat het moeilijk wordt! Ik ben wel al eerder 2 x 5 maanden gestopt geweest, dus ik weet dat ik het wel in me heb... de omstandigheden hier thuis waren er echter de laatste tijd niet zo gemakkelijk dat ik zomaar kon stoppen, erg veel stress maar ik ga me daardoor niet meer laten weerhouden! Ik ga denk ik ook veel fruit inslaan, gezond eten, lekker veel water drinken, dan reinig je het lichaam het snelst, want al die afvalstoffen moeten er zo snel mogelijk uit. Ik vind het wel super als we elkaar zo kunnen steunen dames! Zou toch wel SUPER zijn als het ons allemaal lukt!? liefs mamatoB
Hierbiju wil ik graag je stop rookmaatje wezen, kunnen we elkaar helpen. Ik heb vanavond mijn laatste sigaretje gerookt en wil stoppen. Gaan we elkaar helpen? liefs
Succes aan iedereen die stopt! Jullie kunnen het hoor! Ben 4 jaar geleden gestopt maar mis het soms nog wel hoor! Een keer per jaar rook ik ofzo, en dat is heerlijk, maar genoeg! Echter als ze nu voor me lagen zou ik roken tot het pakje leeg was, hihi. Maar het komt allemaal goed. Je kindje is toch de ultieme motivatie?! Je doet het niet alleen maar voor jezelf! Heel veel sterkte gewenst voor de zwakke momenten! Je kan het
Ik ben van een pakje naar ong. 10 sigaretten per dag gegaan. Als ik aan het werk ben dan rook ik er maar 3. Maar het valt me niet mee om in een keer helemaal te stoppen.
Ik vond het minderen juist lastig. Het in een keer stoppen viel mij eigenlijk best wel mee. Probeer idd een maatje te zoeken. En de trek in een sigaret duurt maar 3 minuten, zet desnoods een wekker op 3 minuten en wacht die 3 minuten. Daarna heb je geen trek meer. Na anderhalve week heb je al een stuk minder behoefte! Enne Mijn vriend probeert ook te stoppen, is met dat minderen bezig maar worden er weer steeds meer! Hij mag in ieder geval niet meer in huis of in de auto roken! Ik vind het nu ook echt stinken, meeroken is trouwens net zo slecht als roken. hebben jullie ook dat tijdschrift ontvangen van de verloskundige? Daar staan ook veel tips in om te stoppen. Meiden heel veel succes. Jullie zijn er sterk genoeg voor!
Ik vind het heel moeilijk om ineens te stoppen, we hebben op het moment veel spanning (trouwen etc.) maar dat is geen excuus dat weet ik wel, ik doe mijn best . We moeten elkaar maar helpen zodat we straks allemaal van die vieze gewoonte af zijn. liefs
Mamatob en Gait, hoe gaat het nu? Gait, nog steeds gestopt? Ik wel... Nog een uurtje en dan ben ik 2 dagen gestopt... Heb nog wel veel zin.. Dus een beetje steun kan ik wel gebruiken! Wordt gewoon tijd voor de eerste echo.. Dan wordt het vast een stuk makkelijker! Mamatob, doe fijn mee met ons. Het gaat ons gewoon lukken! En ik ben een beetje jaloers op het feit dat je nog wel rookt... Krom he?
Ik ken het, die spanning :-S momenteel vanalles tegelijk waaronder werkstress en een verbouwing. Nog nooit zo'n hectische periode gehad als nu :-S maar goed, volgende week vrijdag trek ik de rookstekker er uit en stop ik! Dan heb ik de eerste echo en na die echo rook ik niet meer. Punt! Ik wil gewoon echt dat het me gaat lukken dit keer! liefs en sterkte allemaal! mamatob
Ik vind het moeilijk, heb om eerlijk te zijn vandaag 3 sigarettjes gerookt , baal daar goed van maar het is net of die sigaretten me aantrekken en als ik iemand zie roken moet ik ook roken, stom he? Heb vanavond veel last van mijn buik gehad ongi pijn en flink ook, nou stop ik voor eggie, ben er klaar mee. liefs