Ik ben in september gestopt met roken. Zag meiden die ik ken zo worstelen met niet roken toen ze zwanger waren. Toen dacht ik , dat wil ik niet. Ben toen bij voorbaat maar gestopt.
@Lima dat is helemaal goed.Extra knap.Ik heb dat ook geprobeerd maar eerder lukte me niet.Was een positieve test voor nodig.
Ik vind het stiekem ook heel knap van mezelf. Was zoals ze dat noemen een echte kettingroker. Maar toen ik een vriendin er zo mee zag worstelen. Dacht ik echt: Hell no, dat wil ik niet. Je heb al last van hormonen en weet ik het wat, dan wil ik me niet ook eens druk maken over het niet roken.
Meiden die gestopt zijn..Super! Hier nog zo`n sukkel die het gewoon niet lukt...hoe vaak ik ook tegen mezelf zeg: lin kom op...je doet t voor die kleine....die kan er niks aan doen dat jij jezelf wil verstikken..die kiest daar niet voor. Ik kan boos op mezelf worden....verdrietig zijn...en mezelf echt een malloot vinden (omdat ik gewoon WEET dat het beter is om te stoppen en gewoon niet de ballen heb om het daadwerkelijk te doen.) Wat betreft het boekje van Jan Geurtz..die werkt echt (als je hem voor het eerst leest) de 2e keer (en de rest) werkte het niet meer bij mij. Ik ben er toen 4 maanden afgeweest, maar na een bbz ben ik weer begonnen...stom stom stom Nu heb ik vanmorgen een afspraak gemaakt voor stertherapie (voetreflex therapie) om te stoppen. Hoor er hele goeie verhalen over...dus ga dat doen...omdat ik van mezelf weet dat ik gewoon "iets" nodig ben om te stoppen, en dat het me met de "cold turkey" methode gewoon niet lukt. Volgende week vrijdag is het zover...dan ben ik eindelijk weer rookvrij
Ik heb het boek; stoppen met roken voor vrouwen van Allen Carr gelezen. ISBN 978-90-225-4653-6 Misschien een tip. Niet geschoten altijs mis toch. Kan nooit geen kwaad om het te lezen.
@ Linnie; heel herkenbaar wat je schrijft.... ik ken alle gevoelens die jij noemt, omdat ik ze zelf ook voel. En ik ben nota bene een coach, kan andere mensen met bijna alles coachen en helpen, maar het lukt me niet om dit ene ding bij mezelf af te leren... als ik daarover na denk word ik heel moedeloos. Maar goed, ik heb mezelf in elk geval voorgenomen om alles te proberen wat binnen mijn macht ligt om het toch te overwinnen en zo snel mogelijk helemaal te stoppen. Want het geminderd zijn wat ik nu doe kost alleen maar meer moeite en zelfdiscipline. En één sigaret vind ik eigenlijk al te veel. In elk geval super van je dat je die therapie gaat proberen. Je doet in elk geval je best om hulp te zoeken! Daarom was ik ook die hypnotherapeut gaan proberen, maar hij heeft me niet kunnen helpen. Dus nu het boek van Jan Geurtz. Ik ga er met een open mind in lezen en zeer hoopvol dat het me zal helpen er nu echt vanaf te komen die rotzooi. Liefs en veel sterkte, hou je ons op de hoogte? Misschien kunnen we elkaar steunen! mamatoB
Mamatob en Linnie: heel veel succes! Het is niet niks wat je doet (laat), maar je doet het voor je kindje! Zo weinig mogelijk stress is wel het beste. En als je je telkens schuldig voelt over een sigaret, is ook niet goed of fijn voor jezelf.... Ik hoop echt dat het jullie lukt! Ik ben zelf nu 21 dagen gestopt (ik tel nog steeds in dagen...hahaha) en ach, het gaat best goed. Ik mis het best en dat wordt straks met mooi weer waarschijnlijk nog erger.... Maar ja, ik heb dat er gewoon voor over... Die kleine in m'n buik is gewoon belangrijker... En nu kllinkt dat misschien makkelijker dan het lijkt... Dat is het absoluut niet! Ik neem voor elke vrouw die "zomaar" direct stopt m'n petje af!
mijn partner en ik zijn allebij direct de dag na dat we wisten dat we zwanger zijn gestopt met roken. we zijn nu ander halve week gestopt, het was even zwaar maar het is voor een goed doel
Nou dames, het is zo ver.... Eergisteren ben ik gestopt met roken. Ik was al geminderd, maar nu ben ik helemaal gestopt. Mijn man is gisteren ook gestopt, om mij te steunen, wat ik erg lief vind. Toen hij thuis kwam zat ik op de bank heel hard te janken van ellende, en toen heeft hij besloten mij te gaan steunen en ook te stoppen. Ik vond het heel romantisch. Maar het gaat hem nu al makkelijker af dan mij! Hoe ik me voel... tja... ik heb wel een aantal hele zware momenten gehad, waarop ik echt wel kan janken, zo slecht voel ik me dan... en ook goede momenten, waarop ik al een beetje trots op mezelf ben... maar ik merk wel dat ik er lastig van word, en ik was met mijn hormonsters al niet de gemakkelijkste... het is een gewoonte die ik al meer dan tien jaar had, dus niet zo gemakkelijk om zomaar van af te komen... heb er best wel veel stress van... vooral overdag 's middags. Hoe hebben jullie jezelf afgeleid van het roken? Behalve door te snoepen ofzo want dat wil ik ook weer niet gaan overdrijven. Ik heb hypnotherapie gedaan en nu het boek de opluchting gelezen.. maar het blijft toch heel moeilijk en ik wil het dit keer wel echt Volhouden! liefs MamatoB
Allereerst: supergoed van je mamatob! En die moeilijke momenten worden echt wel minder. Ik heb het vooral in de ochtend moeilijk. Kan op een of andere manier minder goed wakker worden zonder peuk... En wat lief van je mannetje! Kunnen jullie elkaar mooi helpen. En dat je emotioneel bent is niet zo gek. De hormonen gieren door je lijf en dan ook nog zoiets ingrijpends als stoppen met roken. Misschien dat je als afleiding een Angelsound kunt kopen en daarmee lekker naar je kindje luisteren. Of een spelletje doen op de computer. Of dingetjes opschrijven in een dagboek of zo. Er is van alles.... Ik hoop dat je je snel beter voelt! Ik heb na 4 weken ook nog steeds momenten dat ik ontzettend baal dat ik gestopt ben. Maar als ik denk aan het kindje in m'n buik......nee, dan laat ik het wel om te roken. Heel veel succes en sterkte meid!
Hoi Marije, Dankjewel voor je tips! Wat is een angelsound precies? Daar heb ik nog nooit van gehoord... liefs mamatoB
Zodra de test positief was. Zijn we beide gestopt met roken. Nu roken we allebei al een jaar niet meer. Het stinkt enorm, maar dat wisten we al. Toen we twee jaar geleden een huis hadden gekocht, hadden we toch al besloten NIET in huis te roken. Ik moet zeggen, dat ik nu nog wel eens DE TREK heb. Echter ga ik er NIET aan beginnen. Ben zo blij dat we die kanker stokjes niet meer NODIG hebben. Heerlijk.
Met de angelsound kun je thuis naar het hartje luisteren van je kindje. Bij kijkshop is ie onder andere te koop. En Judi: goed hoor! Ook fijn dat het voor jezelf gewoon duidelijk is dat je niet meer wil roken. Gewoon geen discussie met jezelf aangaan... Dat is altijd mijn valkuil...
Ik ben ook gestopt, op de dag van de test. Ik kon gewoon niet meer roken, voelde me zo misselijk. Nu voel ik me prima! Ik snak ook niet meer naar nicotine
ik weet sinds vrijda dat ik zwanger ben en heb ook niet meer gerookt sindsdien, heb ook de behoefte niet daar ben ik wel blij mee want ik dacht dat het heel moeilijk zou zijn. Succes ermee
Ook ik ben gestopt vrijdag. Had al verteld dat ster therapie (soort voetreflex) ging doen toch? Dat heb ik dus vrijdag gedaan, en heb tot nu toe nog niet weer gerookt.
Vanaf vandaag echt helemaal gestopt met roken! ( vanaf vanmorgen 8 uur dus ) wel al heel de week de helft gemindert en steeds een paar trekjes nemen en dan de sigaret weer uitduwen maar sinds vandaag echt helemaal. Heb nu enorm veel medelijden met mn vriend, aangezien ik zowiezo al last van mn sjaggo-hormoon heb en nu schiet het dus helemaal de pan uit
Ik heb me vreselijk druk gemaakt over het stoppen met roken tijdens de zwangerschap. Kan ik dat wel???Als ik het niet kan hou ik dan niet van mijn kind enz .... En afgelopen vrijdag (10 April) de positieve test in handen na anderhalf jaar.....Ik ben gelijk gestopt en ik denk er wel, vooral na het eten, aan maar als ik dan denk aan de baby in mijn buik gaat de "trek"over. Mijn vriend rookt buiten en wil ook stoppen,maar eerst ik dan hij anders is het huis te klein (hebben eerder samen een stop poging gedaan) Ik wil iedereen heel veel succes wensen met stoppen en de mama's en papa's die al gestopt zijn hou vol!!! Ook nadat de kleine is geboren.... Gedachten die mij helpen: -Je doet het voor een goed doel, namelijk een gezond kind. -geld besparen -goed voor eigen gezondheid -na bevalling moet je je baby alleen laten om te gaan roken en roken achter de kinderwagen is NOT DONE!!!!
Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben... Ben nu 5 weken. Maar ik rook nog wel..... Ja heel slecht en iedere x als ik er 1 rook nog voel ik me ok wel schuldig. Ik ben wel al geminderd maar ik denk echt niet dat ik kan stoppen. Ik rook al 10 jaar ppfff ja erg he haha Ik heb ook gehoord dat als je stopt je stress krijgt (en dat krijg ik zkr weten) en dat is nog veel slechter voor je kindje..... is dat zo ?!
Hoi meiden, Laat ik allereerst zeggen dat ik het onwijs goed vind dat jullie hiermee bezig zijn! Wat ik jullie wil meegeven zijn wat tips, misschien heb je er niets aan, prima, maar misschien ook wel. Ik had eerder stoppogingen gedaan die mislukten en nu pas zie ik het verschil en dus de reden dat het toen niet lukte en de laatste keer wel goed ging. (ben gestopt met roken toen ik bijna 3 jr geleden stopte met de pil). *Probeer niet te tellen hoe lang je gestopt bent. Dat geeft je mentaal het gevoel dat je iets aan het 'volhouden' bent. En dat gevoel maakt het juist zo moeilijk. Vanaf het moment dat je een sigaret hebt uitgemaakt ben je gestopt, klaar! Waar tel je nou eigenlijk naartoe? Ga je echt de rest van je leven bijhouden hoeveel dagen je niet meer hebt gerookt?! Nee, je bent vanaf dit moment een niet-roker. *Zie het niet alsof je jezelf iets 'ontneemt'. Zodra je dat doet wil je het óf vervangen (en ben je er nog steeds hele dagen mee bezig) óf ga je medelijden met jezelf krijgen dat je nu iets niet meer 'mag'. Zie het als jezelf iets 'geven'; gezondheid, rust, voldoening, zelfvertrouwen, geld, wat het je ook opbrengt. *Vergelijk het eens met iets heel alledaags: zou je moeite hebben met stoppen met een andere gewoonte? Roken is namelijk echt dát: een gewoonte. Dus stel dat je altijd eerst je jas en dan je schoenen uittrekt als je thuiskomt. Nu neem je jezelf voor dat je voortaan eerst je schoenen uitdoet en dan pas je jas. Tuurlijk dat is even wennen. Soms zul je al met je jas bezig zijn en ineens denken; ohnee, andere volgorde! Zo heb ik ook na het stoppen nog regelmatig in mijn tas gegrepen naar mijn pakje sigaretten. Maar sta er op zo'n moment eens bij stil wat er nou gebeurt. Behoefte of gewoonte? Ik merkte op die momenten dat ik dat niet deed omdat ik trék had in een sigaret. Dat was puur een gewoonte omdat ik net gegeten had of omdat ik altijd rookte tijdens het autorijden ofzo. Ik weet dat het misschien een beetje "te simpel" klinkt of als kromme vergelijkingen. Maar ik ben er echt van overtuigd dat het vaak een kwestie is van wennen. Ik rookte zelf mijn 1e sigaret toen ik 12 was (i know, idioot) dus denk niet dat ik 2 jaar gerookt heb en that's it. Ik rookte ook al jaren ruim een pakje per dag. De mislukte stoppogingen waren een hel! Ik zat na een dag te shacken en te janken op de bank, dacht dat ik allemaal lichamelijke afkickverschijnselen had! De laatste keer dat ik stopte heb ik nergens last van gehad! Ik geloof echt dat dat komt omdat ik het in mijn hoofd op een rijtje had. Kom op meiden, vergeet het idee dat je iets niet meer mag! Je geeft jezelf een groot cadeau, wees daar trots op! Ik weet zeker dat jullie het kunnen!