nog iemand gestopt met roken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liz0104, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat ben ik blij dat ik 5 jaar geleden al gestopt ben, zeg! Maar ik moet wel zeggen dat ik er niet zoveel moeite mee had. Ik rookte 10 jaar, 17 sigaretten per dag. Ben in één keer gestopt. Ben ook niet begonnen met snoepen of zo. Mja, je moet gewoon een goede reden voor jezelf hebben. Die van mij was dat mijn man het fijner vond en dat had ik gráág voor hem over. Hij heeft het me nooit gevraagd, om te stoppen, maar als ik er naar vroeg, zei hij wel dat hij dat fijn zou vinden. Nou, dat was geen moeilijke keuze voor me :D
    Ik heb ook nog een paar keer gedroomd dat ik rookte en ik voelde me toen ook schuldig :D

2. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik rookte al bijna de helft van mijn leven, maar ben gestopt zodra ik de positieve test in mijn handen had. Had niet gedacht dat het zo 'makkelijk' zou gaan, maar ben nog steeds gestopt.. Nog nooit zo'n goede reden gehad om te stoppen, wel al duizenden malen geprobeerd maar nooit langer dan 3 dagen volgehouden en altijd zwaar chagrijnig en gestresst geweest als ik stopte. Nu eigenlijk 'zomaar' gestopt, geen nare bijverschijnselen gehad, dus blijkbaar had ik dit nodig om te stoppen :D
    Tuurlijk heb ik wel vaak gehad, en nog steeds trouwens, dat ik zin had in een sigaret, maar niet zo sterk dat ik ook echt moet roken, meer gewoon 'o het zou nu wel lekker zijn'..
    Ga het dus zeker volhouden tot de kleine er is, en hoop dat ik dan niet weer ga beginnen! Dat zou wel zonde zijn...

Wil trouwens niet zeggen dat iedereen het zo makkelijk zou kunnen hebben, ik weet uit persoonlijke ervaring hoe moeilijk het is om te stoppen (probeerde het al jaren) dus ik wil hiermee niemand 'kleineren' ofzo, hoop dat dat duidelijk is.

3. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Duidelijk hoor! En het stomme is, dat ik stopte op het moment dat ik (weer) zwanger was. Ook maar zo!
    Gewoon niet meer roken.

Helaas helaas. Ik schaam me en voel me verschrikkelijk schuldig. Zit op 5 sigaretten per dag.

Uiterlijk zondag wil ik zijn gestopt!

4. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Schaam je niet en ga je vooral niet druk maken. Ik snap het wel, ik zou me ook druk maken, maar dat is ook niet goed voor de kleine he, en als je je druk maakt is het denk ik ook nog moeilijker om te stoppen!
    Bovendien is het nu veel te warm om je druk te maken :)
    Ik denk dat je in elk geval je uiterste best doet om het goed te doen voor je kindje, en dat is het belangrijkste.
    En van veel roken al naar 5 sigaretten per dag, dat is toch ook een prestatie?! Ik rookte er maar 10 ofzo per dag, dus misschien had ik het daarom ook wat makkelijker.
    Wel heel erg balen dat je man rokend terugkwam uit Parijs, je hebt nu echt even de steun van je man nodig.
    Weet ook zeker dat als mijn vriend zou roken, het voor mij stukken moeilijker geweest zou zijn om te stoppen! Gelukkig was hij een aantal jaren geleden al gestopt..

Heel veel sterkte en succes met alles, en probeer toch vooral ook nog een beetje te genieten van deze mooie tijd.

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zit in stoppoging nummer 4.

Sinds ik zwanger ben 4 keer gestopt:

1e keer met hypnotherapie (mislukt)
    2e keer met boek alan carr (mislukt)
    3e keer cold turkey (mislukt)
    4e keer (nu dus) met acupunctuur (dit is de derde dag).

Maar jongens jongens, wat vind ik het zwaar. Ik had gehoopt dat het met acupunctuur makkelijker zou zijn, dat ik minder last van ontwenningsverschijnselen zou hebben, maar voor mijn gevoel is niets minder waar.

Ik heb de hele dag door een ontzettend opgefokt, gestresst, kwaad en pissig gevoel en heb zin om letterlijk dingen kapot te smijten tegen de muur. Ik kan niks hebben en voel alleen maar kwaadheid, stress en woede.

De eerste dag heb ik alleen maar geslapen, de tweede dag heb ik de halve dag geslapen en de andere helft chagrijnig voor de tv gezeten, en vanochtend toen ik wakker werd had ik ook al direct een slecht humeur.

Het helpt ook niet bepaald dat ik vakantie heb, ik dacht dat dat het gemakkelijker zou maken (geen werkstress), maar nee dus; met zo weinig te doen ga je nog meer die stomme sigaret missen... zit je op de bank met druilerig weer buiten, geen bal te doen, en maar denken aan die sigaret... en dingen die me zouden kunnen afleiden (poetsen, iets leuks gaan doen ofzo) daar had ik allemaal geen zin in...

Sorry hoor,dat ik zo zit te zeuren, maar ik baal gewoon enorm van mezelf en van die stomme verslaving, dat het zooo moeilijk is om niet te roken... ik weet dat het beter is om niet te roken... maar als ik me zo klote en gestresst als nu voel, vraag ik me inderdaad af of die VK's geen gelijk hebben, die zeggen dat je er beter 2 a 3 per dag kunt roken zonder stress dan helemaal niet roken mét stress.... :x

Groetjes,
    een opgefokte mamatoB

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb je nog sigaretten in huis? Ik ben 5 jaar geleden gestopt toen ik niets meer had. Ik had ook niets in huis als ik zin had. En ik had met mijn omgeving afgesproken dat ze me niets zouden geven als ik er om vroeg.

Maar ja, dat hoeft voor jou niet te werken :(

In ieder geval heel veel succes! Echt goed dat je het blijft proberen!!!

7. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Ik herken het zo goed mamatoB, ook acupunctuur, cold turkey, en tweemaal met het boek van Alan Carr.
    Ik ben nog steeds niet (weer) gestopt met roken, trek het nu al helemaal niet meer. Ik rook 5 a 6 sigaretten per dag sinds een paar weken. Daarvoor was ik dus helemaal gestopt. De problemen die bij mijn zwangerschap zijn maken het nu zo dat ik er zo van baal dat ik het echt niet kan opbrengen. Ik baal er als een stekker van want wat wil je nou liever dan je kleine meid een goede start te geven.
    Ik heb veel pijn de laatste tijd, morgen gaan ze kijken of ze me kunnen inleiden, als dat kan dan maandag of disndag halen, was de bedoeling.
    Slapen gaat niet meer en voel me echt een wrak nu, is geen excuus voor roken, maar nu nog stoppen voor een dag of 4 zwanger zijn heeft ook weinig zin meer. Wat een waardeloze moeder ben ik dat ik die laatste paar weken van mijn (dramatische) zwangerschap al rokend heb doorgebracht.
    Ik ben als de dood dat er iets mis is met haar, wat natuurlijk dan helemaal aan mezelf te wijten is.
    Sorry voor dit epistel, zie het even niet meer zitten nu. Baal als een stekker van dat gerook en de pijn in mn rug en nier. Was het allemaal maar over.

8. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi hoi

ik ben pas zwanger maar probeer toch ook om te stoppen hoor.
    Dat wou ik al voor dat ik zwanger was maar is nooit gelukt.
    Nu nog steeds niet ik moet zeggen dat ik van 24 sigaretten op een dag naar ongeveer 8 ben gegaan dus ik vond dat dat wel een goede vooruitgang is.
    Ik weet dat elke sigaret nog steeds te veel is maar ja om er zo van af te komen!!!!!!
    Volgende week naar de gynacoloogen dan even kijken wat zij er van zegt misschien heeft zij nog wel een tip voor mij om toch helemaal te stoppen.

Als ik een tip krijg dan horen jullie het zeker van miij

iedereen succes met het stoppen of minder roken.

groetjes sherly

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik haal dit topic weer even naar boven, want ik haal hier wel erg veel steun uit!
    Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben en ik wilde bij de eerste echo (21 augustus) gaan stoppen. Maar nu ik dit topic lees wil ik nu eigenlijk meteen gaan stoppen.
    Ik ben wel woensdag meteen van 30 naar 14 sigaretten gegaan, maar ik denk inderdaad dat minderen moeilijker is dan stoppen.
    Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik zometeen mijn laatste sigaret rook. Ik heb wel nog 18 pakjes in huis aah. Dat zal het wel moeilijker maken... (net terug van vakantie en sigaretten gekocht op de luchthaven...) Maar die geef ik denk ik maar aan iemand anders.
    Ik word al helemaal nerveus als ik denk aan het stoppen maar ik wil het echt. Bij elke sigaret voel ik me vreselijk schuldig en denk ik, waarom doe ik dat eigenlijk??? Lekker is het niet eens en ik zie er geen voordelen aan!! Maar als ik dan 1,5 uur niet gerookt heb denk ik weer 'hmm, nog ééntje'..
    Die stomme stokkies ook!

Dit topic helpt me wel. Als jullie het kunnen, kan ik het ook toch!
    Ook ben ik sinds 9 maanden van een andere verslaving af en op de 1 of andere manier helpt me dat ook wel. Dan denk ik, dat is ook gelukt, dus waarom roken niet?!
    Ik ga mijn best zeer zeker doen. Ik ben het verplicht voor mijn kindje en man! En het is nog eens véél en véél beter ook. Ik verheug me ook al op de centjes die dan overblijven! :D

Zijn er nog meer mama's to be die nu aan het stoppen zijn of gaan stoppen? Dan kunnen we elkaar steunen!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zo, heb net alle sigaretten uit huis verwijdert en alle asbakken weggezet! Kom dames, wie doet er mee? :D

11. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    succes met stoppen dutches! Ik ben zelf ook gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en het is de beste beslissing ooit geweest!
    Natuurlijk is de neiging om er weer een op te steken in het begin erg groot (ok, nog eeeeentje dan....)
    Maar dat kun je heel lang blijven zeggen, en stoppen wil je toch, dan maar nu!
    In het begin is het even moeilijk maar het wordt echt makkerlijk!

Veel plezier met je zwangerschap!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dankje flipper!
    Jammer dat er geen mamas gereageerd hebben die gaan stoppen!

Ik heb sinds mijn berichtjegister niet meer gerookt! En het valt me 100% mee hoor!
    En ik was écht een flinke roker, ik raakte altijd al gestressed als ik ergens was waar ik niet mocht roken. En nu hup in een keer er vanaf. Ik pak gewoon een kauwgompje op momenten dat het moeilijker is. Bijv gisteravond aten we bij mijn ouders die staken een sigaret op na het eten, toen pakte ik een kauwgompje. ;)
    Ik ben gister op het begin ff chaggie geweest de eerste uurtjes, maar dat ging vanzelf weer over.
    Alleen nu met opstaan heb ik een beetje erge trek hihi. Om daar tegenin te gaan heb ik net nog eens een zwangerschapstestje gedaan (had er nog 1 liggen dusja haha) en die is zo vreselijk duidelik (testlijn nog donkerder dan de controlelijn) dat dat me ook weer helpt! :D

Dit komt helemaal goed!

13. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Heel veel succes duchess!!

Ik ben ook gestopt op het moment dat ik wist dat ik zwanger was en op moeilijke momenten dacht ik er weer aan waarom ik gestopt was en was de behoefte ook weer weg!

Zwangerschap was voor mij de beste reden om te stoppen!

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is inderdaad een hele goede reden om te stoppen. Zo goed dat het alle moeite wegneemt. Ik vind het echt een 'wonder'. Ik was echt heel erg verslaafd aan sigaretten, en kijk nu eens.. Helemaal super!
    Ga ook zeker het geld wat ik nu bespaar op mijn spaarrekening zetten, werkt ook weer motiverend denk ik zo. :D Aangezien ik zon beetje 180-200 euro per maand rookte...

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hi Duchess...

Ik ben toen ik wist dat ik zwanger was meteen geminderd met roken, van 30 (zware roker!) naar max. 5 per dag. Mijn VK vond dat al heel wat geloof ik, haha. Ik heb een aantal stop pogingen gedaan maar die mislukten, door vrij hevige stress tijdens de zwangerschap.

Wel ben ik steeds minder en minder gaan roken, soms maar een halve of 1 per dag, en uiteindelijk ben ik een tijd geleden helemaal 100% gestopt. Ben heel blij met die keuze!

Mij helpt het nu om te denken, ik doe dit voor ons kindje, en als het me werkelijk niet bevalt rook ik na de bevalling wel weer een sigaret, maar NU moet ik aan mijn kind denken en het NIET doen.

Ik hoop natuurlijk dat tegen de tijd dat ik bevallen ben, ik al geen moeite meer heb met niet roken, en dan ook weer niet opnieuw zal beginnen.

Sowieso hebben we vanaf dag 1 niet meer in huis gerookt, een rookvrij huis is ook heel belangrijk als je kindje er eenmaal is. En mensen die willen roken, mogen naar buiten gaan, daar staat een asbak!

Ik wil je heel veel succes wensen, maar volgens mij gaat het jou gewoon heel goed lukken. En geloof me, van het roken word je niet gelukkiger, zeker niet als je zwanger bent, je voelt je alleen maar heel erg schuldig.

Ik ben heel blij dat ik er toch nog helemaal van af gekomen ben, als ik het allemaal opnieuw had kunnen doen zou ik al lang van te voren gestopt zijn. Maar goed, achteraf is dat altijd makkelijk gezegd.

Heel veel succes, je kunt het!!!

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oh ja, PS: Mij helpt het ook heel erg om een kauwgum te pakken als ik stress heb / behoefte heb aan een sigaret.
    Ik heb echt tig pakjes kauwgum hier bij de hand, haha.

Ik las in een artikel dat het kauwen van kauwgum stress vermindert! Dus dat verklaart.

Jammer dat ik dat niet eerder wist, had ik me een hypnotherapie sessie van 50 euro (die niet werkte) en een acupunctuur sessie van 80 euro (die niet werkte) kunnen besparen door gewoon een paar pakjes kauwgum te kopen :$ :D

17. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Ik ben met 8weken gestopt. Ik kon t niet vond t zo moeilijk. Tot ik zo misselijk werd van een hijs van een sigaret dat ik gelijk gestopt ben en er ook geen behoefte meer aan heb! Is die verschikkelijke misselijkheid nog ergens goed voor geweest!! Hahaha !

Deel Deze Pagina