wij zijn gestopt toen we zwanger wilden worden (nu zo'n maand geleden dus) en het gaat SUPER goed, heb er helemaal geen zin meer in en vindt het zelfs nu echt smerig en stinken. Voelt heerlijk om niet te roken!
Na de positieve test ben ik ook gestopt en heb geen sigaret aangeraakt tijdens de zwangerschap. Toen Daniël 6 weekjes was ben ik weer begonnen. Stom natuurlijk en gelukkig zag ik dit snel in en ben na een maand definitief gestopt. Ik rook nu al zo`n half jaar echt niet meer en het bevalt super!
ik ben ook gestopt met roken toen ik ontdekte dat wist dat ik zwanger was, ik heb nog wel eens een half sigaretje per dag gehad, maar nu rook ik helemaal niet meer, maar ik vind het nog steeds moeilijk.
Sinds ik het weet ben ik flink geminderd, en sinds zondag rook ik niet meer. T is wel moeilijk hoor! Succes allemaal!
tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik gelijk gestopt toen de test positief was. het is later helaas met 14 weken toch misgegaan! ik voelde me zo akelig want ik heb zeer veel moeite met stoppen. maar deed het voor de baby, ik voelde me toen zo verraden ik had er alles aan gedaan en nog ging het mis. zo voelde het toen! nu ben ik 7 weken zwanger en rook nog steeds wel al veeeel minder ik ben van 2 pakjes per dag naar 1 pakje per 3 dagen gegaan voor mij al een hele verbetering! ik heb er nog een paar, als deze op zijn is het echt gebeurt dan stop ik! dat is het beste voor de kleine! en mijzelf haha xx
Diepe respect meiden ik heb ook een bericht geplaatst lees die maar! net zoals koffie vindt ik ook nog steeds lekker..
Ik ben ook direct gestopt zodra ik zag dat de zwangerschapstest positief was. Ik rook nu dus 'al' 10 dagen niet meer. Van de ene kant vind ik het moeilijk maar van de andere kant had ik het me nog veel zwaarder voorgesteld. Het is namelijk niet zo zeer de nicotine die ik mis, maar eerder de gewoonte. Het draaien en vasthouden van zo'n peukie, de gezelligheid bij een kop thee (koffie kan ik niet meer drinken/ruiken, bah). Mochten we het op een gegeven moment erg moeilijk hebben dan schrijven we hier wel een bericht, dan kunnen we elkaar weer opbeuren zodat we het volhouden en niet toegeven PS: mijn man is ook direct gestopt - dan is het wat makkelijker vol te houden denk ik.
Ik ben gestopt op het moment dat ik ontdekte dat ik onverwacht zwanger was (anders was ik al gestopt bij het proberen) Tijdens de zwangerschap ik ik geen cent moeite mee gehad, ik voelde gewoon de behoefte totaal niet. Het idee dat ik mijn kindje zou vergiftigen (lekkere hormonale manier van denken) maakte me misselijk. Nu Tijn eenmaal geboren is en iets ouder vind ik het wel erg moeilijk. Ik heb al meerdere malen bij de kassa van de bezinepomp gestaan om peuken te halen. Gelukkig ben ik steeds met kauwgom terug gekomen, maar het is nu heel moeilijk.
ik weet sinds 2 dagen dat ik zwanger ben en ben ook meteen gestopt met roken! Dus nog niet zo heel lang, maar ik ga het echt volhouden hoor. Ben al een keer eerder gestopt, maar nu heb ik zo'n goede reden! En ik heb ook het gevoel dat het me nu makkelijker afgaat, want ik heb ook helemaal geen behoefte, ik zou het namelijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn kindje te "vergiftigen". Baal er nu al van dat ik die paar dagen voordat ik wist dat ik zwanger was wel heb gerookt...
ik ben ook gestopt! en bevalt goed! nou mijn vriend nog! maar sinds ongeveer toen ik 8 weken was ben ik er af liefs deng
Alweer sinds week 5 rookvrij... dus dat is 23 weken! Ik vind het heerlijk om niet te roken en het is me ook heel gemakkelijk af gegaan. Ik hoop van harte dat ik ook niet zal beginnen wanneer het kindje er is. Iedereen die gaat stoppen, gestopt is, van plan is om te stoppen etc: HEEL VEEL SUCCES. Het hielp mij inderdaad ook om te zeggen 'vandaag rook ik niet' ipv 'ik ben gestopt'.
en ben je nog gestopt? ik was ook gelijk gestopt toen ik merkte dat ik zwanger was. helaas 3 maanden na de bevalling ben ik weer gaan roken, we hadden een feestje. nu rook ik alleen af en toe op feestjes of in het weekend.
Ik ben nu ruim 2 weken gestopt. Eigenlijk gaat het nu best makkelijk. Ondanks dat ik toch echt 10 jaar rookte. Je hebt toch een goede motivatie he? Ik mis het glaasje wijn soms meer... Tijdens een etentje met vriendinnen of zo. Het is ook raar om ieder om je heen aangeschoten te zien worden terwijl je zelf hartstikke nuchter bent. Maar qua roken, ik streef er eigenlijk naar om na de zwangerschap ook niet meer te gaan roken, het bevalt me zo wel!
Hoi Lizzie, Knap hoor, ik ben ook gestopt en ik moet eerlijk bekennen dat het me nog redelijk makkelijk afgaat. Terwijl toen ik wou stoppen en niet zwanger was ik het gewoon weg niet kon, te weinig doorzettingsvermogen. Grappig he? Mischien komt het ook wel doordat ik me nu zelf aanpraat dat als er iets met de gezondheid van de baby is terwijl ik rook ik daar ook verantwoordelijk voor ben, Gedeeltelijk waar natuurlijk maar ook wel overdreven. Maar het helpt me wel om er van af te blijven. Nou dan is het niet zo moeilijk toch? Ik wens je veel succes. Het zit tussen de oren moet je maar denken, en lukt het je uit eindelijk toch niet , ach er zijn genoeg gezonde baby's geboren van rokende moeders.Maar het blijft beter om er van af te blijven. succes. groetjes naomi1
Ik ben ook gestopt met roken sinds ik zwanger ben. Ik ben erg blij dat ik eraf ben en mijn kindje een rookvrij leventje kan geven. Liefs Hummel.
Hoi Ben ik het ook helemaal mee eens hoor begrijp me niet verkeerd. Het is volgens mij alleen zo hoe meer er door je omgeving gepushst wordt hoe moeilijker het is. en dan ben je sneller geneigd om je hoofd in het zand te steken en te doen of je neus bloed. Ja Toch, ik ben gewoon eerlijk. Maar nogmaals begrijp me niet verkeerd ik ben er ook voor om te stoppen met roken. Bij mijn eerste dochter ben ik ook gestopt helaas daarna wel weer begonnen. Maar we roken dus niet meer in huis. En ook nu ben ik weer gestopt en hoop er ook af te blijven na de zwangerschap. Ik probeer alleen wel eerlijk te blijven want we praten natuurlijk wel over een vorm van verslaving. Mocht ik iemand tegen het hoofd hebben gestoten met mijn reacties mijn excuus dan. Alleen ik probeer wel eerlijk te blijven. Groetjes Rie-Anne