nog iemand gestopt met roken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liz0104, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Zullen er maar niks op zeggen!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben gestopt toen ik wist dat we aan een kindje gingen beginnen. Geen moeite mee ook.

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ben meteen na de positieve test gestopt, mijn vriend een paar dagen later!
    En kan me haast niet voorstellen dat ik 1 1/2 pakje per dag rookte! Geen seconde last gehad met stoppen!

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik ben maandag al weer 3 weken gestopt ! jippie , moet ook zeggen dat het me geen moeite kost hoor althans bijna niet .
    Mijn man vond dat ik moest stoppe toen we een positieve test deden zelf wilde hij ook stoppen want dat hoorde vond ie , maar nu bijna 3 weken later rookt ie nog steeds wel is waar op het balkon maar toch .......
    Ik baal er zo verschrikkelijk van omdat ie mij wel pushed'de om te stoppen doe ik dat, gaat ie zelf vrolijk door en als ik er wat van zeg, zegt ie dat ie er niet goed van word dat ik er naar blijf vragen ?
    ondertussen kan ik hem ook bijna niet meer kussen want ik word mega naar van die rook geur uit zijn mod dat kan ik echt niet verdragen word er zo misselijk van ........
    wat advieseren jullie me te doen ?

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Niets... nou ja, niets.... Mijn man zei ook te stoppen met roken. Na de positieve test was het 'zaterdag', daarna was het 'na die belangrijke vergadering' en daarna was het 'voor de vakantie', 'tijdens de vakantíe', 'na de vakantie'. Gek werd ik ervan. Ik heb hem op een gegeven moment gevraagd waarom hij wilde stoppen en toen zei hij: Omdat het beter voor het kindje is. Helemaal eens maar daarop ga je niet stoppen. Je moet het voor jezelf doen (tenminste als je niet zwanger bent ;) ) Dus ik heb daarna maar de afspraak gemaakt dat ik het er niet meer met hem over heb maar hij is wel verplicht om kauwgom te eten na het roken en hij kan het vergeten dat ik hem dichtbij me wil hebben als hij net gerookt heeft. Oja, binnen roken is natuurlijk vanaf het moment dat ik zelf niet meer rookte (binnen 3 dagen na positieve test) absoluut not done! Ik laat het dus maar zo maar ik heb hem wel verteld dat ik het een extreem slappe actie vind :evil:

We voorkomen er ruzie om maar ik ben wel een beetje bang dat hij blijft roken.. Over iets meer dan 9 weken moet ons kindje komen... een niet rokende papa zou wel heel fijn zijn! Plus dat het voor mij gemakkelijker is om niet te gaan roken als hij niet rookt maar goed... dat is altijd nog een eigen keuze!

Succes met de vieze stinkerd (zo noem ik die van mij als hij gerookt heeft)... Vind je wel lief hoor maar je stinkt!

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik ben ook direct na de positieve test gestopt met roken en gelukkig heb ik het volgehouden!

Nu ben ik de trotse NIET ROKENDE mama van een prachtige dochter! Gelukkig heb ik nog absoluut geen behoefte aan een sigaret, ik wil dat mijn dochter een mama heeft die schoon en fris ruikt en niet naar die gore peuk!

Veel sterkte gewenst! Het is het echt waard!

ps: Direct na mijn bevalling kreeg ik van de vk een compliment want de placenta zag er heel mooi en goed doorbloed uit. Als je rookt dan is de placenta zwart en de mijne was dat absoluut niet! Ik was supertrots op mezelf want mijn kindje heeft het dus erg goed gehad in mijn buik en geen last gehad van giftige stoffen!

7. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    ik ben ook bij de positieve test gelijk gestopt, en tot nu toe niet meer gerookt. Heb soms wel zin hoor, maar zou het nooit doen! Succes voor diegene die willen stoppen, JE KAN HET!

8. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Na mijn positieve test ben ik ook direct gestopt. Het kostte me toen geen enkele moeite. Na een paar weken werd ik alleen supermisselijk. Helemaal niets hield ik binnen. Van de stress ben ik toen weer gaan roken. (slecht excuus tralalala)

In mijn omgeving wordt heel veel gerookt en mijn vriend rookt ook. Het is geen excuus om niet te stoppen, maar het maakt het wel lastiger. Vorige week hadden we de intake van de kraamzorg en die vroeg hoe we het gingen doen met roken in huis tijdens en na de bevalling. Mijn vriend antwoordde heel spontaan: dan wordt er binnen niet meer gerookt. Hier werd ik echt zo blij van. Hij is een die-hard roker; het eerste wat hij 's ochtends doet als hij wakker wordt is een shaggie draaien. Toen hij een paar dagen later ook nog zei dat hij eigenlijk wel wilde stoppen voor de bevalling werd ik helemaal blij en ben ik spontaan gestopt.

Dit is nu mijn vijfde dag rookvrij en het bevalt me prima! Ik moet zeggen dat ik echt wel moeilijke momenten heb, maar het is goed vol te houden. mijn vriend rookt nog wel en gaat in overleg met de huisarts een plan opstellen om te stoppen, maar alleen de wetenschap dat hij wil stoppen maakt het voor mij makkelijker vol te houden.

Op de momenten dat ik echt snak naar een sigaret ga ik heel bewust iets anders doen: was ophangen, stukje lopen, kauwgompje kauwen etc. Tot nu toe helpt het goed :)

Liefs,

Merijn

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @Merijn. SUPER! Wat goed van je zeg! Beter nu stoppen dan nooit hoor! En nu volhouden. Bedenk maar hoe zonde het is om nu weer te gaan roken na al die dagen 'afzien' en je vriend is goed bezig! Nu nog doorzetten. Ik ben ook gestopt (drie dagen na de positieve test) en ik voel me er super bij!

SUCCES :D

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik ben ook gestopt een week of anderhalve week a de positieve test , en moet zeggen het gaat me vrij makkelijk af vond het gewoon niet lekker meer !

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh weet je dat ik weleens droom dat ik heel veel sigaretten na elkaar rook? Bahbahbah en als ik dan wakker word, voel ik me ontzettend schuldig... Tot ik me bedenk: ha, het was maar een droom, ik rook niet meer hahahahahaaaa :D

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah gadver, is dat echt zo? Dat wist ik helemaal niet!

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Het hoeft niet maar komt zeker voor. Vergelijkbaar met je longen. Veel rokerslongen zijn (zwaar) aangetast maar sommige longen zien er gezond uit... sommige....

14. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Mijn zesde dag alweer, het gaat de goede kant op. het moeilijkst vind ik het eigelijk als ik me even rot voel en emotioneel ben. Dan is de verleiding zo groot! Gisteravond hadden we vrienden op bezoek en zaten we lekker biertjes te drinken (alcoholvrij uiteraard) en toen lustte ik ook wel een lekker peukje hahaha maar niet gedaan! Tralala ik ben trots op mezelf en op alle andere toekomstige mama's die gestopt zijn!

15. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik ben ook gestopt, maar heb er wel moeite mee... met name omdat er in mijn omgeving veel wordt gerookt. Mijn man gaat vanaf maandag stoppen, hopelijk helpt dat om er minder moeite mee te hebben. Wat ik wel merk is dat ik het vooral tijdens gezellige momenten lastig vind en mezelf zielig vind ;). Dan zit iedereen lekker een roseetje of biertje te drinken, sigaretje erbij en voel ik me gestraft dat ik dat allemaal niet meer mag doen... herkenbaar?

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Voor mij niet herkenbaar, mijn man gaat naar buiten met z'n peuk, er wordt hierbinnen niet meer gerookt. Scheelt stukken.
    En 't wordt alleen maar makkelijker, ik mis het nu helemaal niet meer!

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja, herkenbaar! Ik mis het roken (en het wijntje) vooral op de gezellige momenten. Maar ik denk dan maar... het is voor een goed doel en over 7,5 maand mag ik weer. ;) Ook al hoop ik eigenlijk dat ik niet meer begin met roken.

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Klinkt idd heel herkenbaar ik ben nu dus al gestopt sinds ik weet dat ik zwanger ben met 6 weken, en ik mis het af en toe nog, vooral als we n feestje of n verjaardag hebben erg lastig, maar ja ik weet waar ik het voor doe

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, helemaal niet. Ik zou het erger vinden als ik nu wel kon roken en drinken, dat zou immers betekenen dat ik niet zwanger was. En niemand rookt bij mij, dus dat scheelt weer.

20. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    De eerste week is voorbij! En dat zonder al te veel moeilijke momenten. Echt supertof! Het valt me op dat ik niet eens meer veel aan mijn sigaretjes denk. Gisteravond hadden we een vergadering en voor mij levert dat meestal een hoop stress op. Normaal paf ik dan de ene na de andere weg en ik heb er nu zelfs geen moment aan gedacht! JEEJ!

Sinds ik gestopt ben met roken maak ik iedere avond heel symbolisch de prijs van een pakje sigaretten over van mijn lopende rekening naar mijn spaarrekening. Zo sta ik er toch iedere dag even bij stil en heb ik over een jaartje een mooi bedrag gespaard om iets leuks te doen met mijn man en de kleine :)

Deel Deze Pagina