nog iemand gestopt met roken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liz0104, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Wat goed van je! Ben trots op je en alle andere toekomstige moeders die zijn gestopt!

2. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik ook een poging gedaan om te stoppen met roken!
    eigenlijk was het meer omdat alle mensen in mijn omgeving zeiden dat ik nu dus moest stoppen en enorm veel druk gaan uitoefenen!
    Nouja een dag volgehouden en toen weer begonnen!
    Weet natuurlijk wel dat het slecht is hoor, maar vind het erg moeilijk, daar komt bij dat ik dus bij een shagfabriek werk en dus 9 uur per dag geconfronteerd word met shag!

Heb nu dus ook maar besloten om niet meer te stoppen, maar probeer er zeker wel op te letten hoeveel ik rook, en ik hoop net als iedereen ook een gezonde baby te krijgen

Groetjes Domino

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ojee, dit gaat discussie oproepen....
    Domino, ik hoop ook dat je kindje gezond ter wereld zal komen. En een beetje roken en veel roken... tja, een beetje zwanger bestaat ook niet :(
    Veel sterkte enne.. denk er nog eens overna... Mij is het gelukt om te stoppen en met mij vele andere... jij kan het dus ook.

Elle

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ojee, dit gaat discussie oproepen....
    Domino, ik hoop ook dat je kindje gezond ter wereld zal komen. En een beetje roken en veel roken... tja, een beetje zwanger bestaat ook niet :(
    Veel sterkte enne.. denk er nog eens overna... Mij is het gelukt om te stoppen en met mij vele andere... jij kan het dus ook.

Elle

5. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Ja, ik ben ook gestopt met roken. Ben nog niet zwanger, maar wil me wel vast voorbereiden op de mogelijkheid. Ik ben nu 4 weken gestopt en vind het ook nog steeds erg moeilijk, maar het scheelt in de portemonnee en ik "hoef"niet meer..
    Ik rookte voorheen ongeveer 10 sigaretten per dag, dus het was al niet zo veel, maar helemaal niet roken blijft dan natuurlijk altijd moeilijk.
    Ik probeer mezelf zoveel mogelijk bezig te houden zoals nu met dit forum door te lezen, want op dit moment kan ik wel een sigaret gebruiken..
    Ik hoop dat er nog meer meiden zijn die net als ik gestopt zijn en in de hoop snel zwanger te zijn. Alvast aan alle stoppers: heel veel succes!

6. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik ben gestopt zodra ik een positieve test in me handen had. Dat is alweer een half jaar geleden.

7. wendyk

wendyk Lid

8 jul 2008
    31
    0
    0
    Drogist
    Ergens in Noord-Holland
    Toevallig was ik al 4 weken gestopt met roken toen ik merkte dat ik zwanger was.
    Ik wilde al heel erg lang stoppen, maat het lukte niet.
    Toen ben ik naar de huisarts gegaan en heb zyban voorgeschreven gekregen.
    Hij zei ook als je er voor 100% achter staat lukt het.

Ik ben nu al iets lander dan 4 maanden gestopt en blijf stoppen, omdat ik voor het kind gestopt wilt blijven en dat is echt mijn motivatie op gestopt te blijven!

Succes met diegene die willen stoppen!

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb bij mn oudste tot 6 maand gerookt en ze was te klein, na het stoppen groeide ze weer goed...de woorden van de vk waren dat als ik niet nu zou stoppen, mijn kindje de bevalling niet zou halen.

Bij de tweede niet gerookt.

Nu ben ik sinds gister definitief gestopt, wil niet roken meer in mn zwangerschap.
    Maar ik zeg eerlijk dat ik best trek in een sigaret heb hahahaha

9. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Helemaal mee eens, ik ben ook gestopt met roken en ik rookte ook echt heel veel. Succes ermee

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik ben ook gestopt (alweeeeeer, bij de 1e zwangerschap ook al).
    Maar heb de laatste tijd zo ontzettend zin in een sigaret.....Ik doe het niet hoor, maar sjonge wat een rotverslaving

11. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Ben in januari 2007 gestopt ivm zwangerschapswens. Toen die uitbleef weer begonnen met af en toe roken. Tot ik in december zwanger bleek, direct gestopt. Na 2 weken een miskraam en gelijk weer begonnen :~. In april positieve test en gelijk weer gestopt! Gaat me goed af. Heb wel eens trek in een peuk, maar doe het niet. Wil er de rest van mn leven vanaf blijven.

12. Melisar

Melisar Lid

3 mei 2006
    28
    0
    0
    ja ik ben ook weer gestopt. Wel jammer eigenlijk want ik was net weer zo lekker begonnen na de geboorte van mn zoon ;)

maar stoppen met roken blijft moeilijk hoor zeker als je in een shagfabriek werkt zeg zoals Domino
    Domino ik rookte ook echt veel en stoppen kan echt!
    Maar je moet het natuurlijk wel zelf willen anders wordt het niks.
    Misschien als je de eerste echo hebt gehad dat je dan wat meer gemotiveerd wordt?

13. Melisar

Melisar Lid

3 mei 2006
    28
    0
    0
    oh haha die heb je allang gehad als t goed is!
    Nou ja meid jammer dat dat je niet gemotiveerd heeft.
    Ach ieder moet doen wat ze zelf wil. Ik ken een moeder die zat te roken tijdens de borstvoeding. Dat vond ik echt een klote gezicht maar ja er wat van zeggen hielp niet.

14. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Melisar, je hebt helemaal gelijk hoor, als de motivatie er niet genoeg is, is het heel erg moeilijk...

En ik weet als geen ander wat er allemaal wel niet inzit (werk er op het laboratorium) en toch door blijven roken, heel stom..

Hopelijk word ik op een dag wakker en denk ik, nu is het genoeg geweest..

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben ook gestopt toen ik een positieve test in handen had. Inmiddels is onze dochter alweer 5 maanden en ben nog steeds gestopt met roken! Ik vind het nu ook erg vies. Haha ex rokers zijn het ergst he.

16. Melisar

Melisar Lid

3 mei 2006
    28
    0
    0
    hey Domino nog even een dingetje voor jou om over na te denken.
    je weet dat het slecht is enz enz enz maar jij maakt de keuze voor je kindje.

alleen wat voor mij echt een goede motivatie is is dat als IK niet afkick van de nicotine mijn kindje dat moet doen na de geboorte. Dus dan laat je je kindje door die klote week gaan terwijl je dat ook voor hem/haar kan doen

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik snap dat stoppen met roken moeilijk is. Heb zelf 10 jaar gerookt en het is een verslaving, waar je volgens mij altijd een zwak voor blijft houden.

Je kan het beter 10 keer proberen dan zeggen dat het je niet lukt! Er is zoveel bekend over wat roken met je kind doet en dat is heel wat zwaarder dan stoppen met roken. Ook een paar sigaretten verhogen de risico's op vroeggeboorte, miskraam, ziektes bij je kind e.d..

Ik heb zelf het boek De Opluchting gelezen van Jan Geurtz en dat heeft bij mij goed geholpen. Ook kan je huistarts je hierbij helpen. Die heb ik ook ingeschakeld en nu af en toe nog even contact over hoe het gaat.

Succes
    Judith

18. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik weet sinds afgelopen donderdag dat ik zwanger ben, heb sochtends nog gewoon gerookt maar smiddags dacht ik ik ga toch eens testen want mn menstruatie zet niet echt goed door...

al kon ik me niet voorstellen dat ik na 1,5 maand en een slecht bericht van het lab over het zaad van mn partner, zwanger zou zijn maaaaar ja hoor test positief!

Ongelooflijk! heb sinds donderdag middag geen sigaret meer aangeraakt na 12 jaar roken, tijdens mn eerste zwangerschap ook meteen gestopt..

kwestie van prioriteiten stellen denk ik dan maar...

19. Debie24

Debie24 Lid

13 jul 2008
    71
    0
    0
    Maarssen
    Ik ben 2 dagen geleden gestopt toen een vriendin van mij zei "mijn lichaam moet een tempel zijn voor mijn baby" toen ging ik nadenken en toen d8 ik.....IK MOET STOPPEN!En ik ben nog niet zwanger...

20. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook 7 jaar lang gerookt.. Maar zodra ik een positieve test in me handen had ben ik gestopt! En ik walg er nu heel erg van... Ik kan niet eens naast mensen staan die roken echt vies!
    En me man rookt gelukkig ook niet .. Dus dat is wel handig..

Ik zal ook echt niet meer beginnen met roken...

Deel Deze Pagina