hoi lizie ben ook gestopt op dezelfde dag dat ik bevrucht ben en ik ben nu 1maand en een weekje verder en ik rook nog steeds niet, ik denk en ik hoop dat ik na de bevalling ook niet meer terugval,na een maandje zijn de ergste afkickverschijnselen voorbij,en ik voelde me iin het begin echt belabberd behalve als ik aan het feit dacht dat ik misschien zwanger kon zijn 8) .... en ik wist niet eens dat ik toen zwanger was het was gewoon puur intuitie ik ben echt heel trots op mezelf ,als je het moeilijk krijgt denk je gewoon aan je kindje en je moet proberen afleiding te zoeken maakt niet uit wat je gaat doen,als je je er maar fijn bij voelt,en als je maar gelooft in jezelf ik wens je heel veel sterkte gtjes shiva
Jeetje, wat goed dat jullie meteen konden stoppen bij een positieve test. Ik wilde ook het beste voor mijn kindje in mijn buik, maar direct stoppen lukte me nog niet. Inmiddels ben ik 4 weken en 4 dagen gestopt.. (En eigenlijk dacht ik dat het me niet zo lukken tijdens de zwangerschap) Dit is dus een super prestatie waar ik ook zeer trots op ben!
Goed joh! Super dat het alsnog gelukt is! Hier zo eentje waarbij het direct lukte maar ik voel dat ook echt als mazzel!
Is dat anders dan het boek van Allen Carr? Dat heb ik na iets van 20 bladzijden weggelegd, want ik weet zelf ook wel dat je een soort junk bent als je rookt etc etc. Dat hielp mij in ieder geval niet. Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was, maar ik blijf verlangen naar een sigaret. Bijna de eerste gedachte na mijn keizersnee was: "Zo, en nu een lekker sigaretje". 8) Maar ja, met borstvoeding geven mag je nog steeds niet roken, dus ik blijf op zoek naar een methode om ook dat ettertje uit mijn hoofd te krijgen, terwijl ik allang niet meer lichamelijk verslaafd ben.
Ik ben gelijk gestopt..... Ik moet zeggen ik heb er ook geen moeite mee.... Je weet dat het slecht is voor jezelf dus al helemaal voor dat wumpje in je buik..... Ben nu al 12 gestopt en ik voel me prima! jullie ook allemaal suc-6
Voor dat ik zwanger was van de eerste rookte ik een pakje per dag...(camel, zaten er lekker 25 in ipv 20) Toen de eerste test positief was nog een afscheidssigaretje, en toen helemaal coldturkey No problemo, ik had een hoger doel. Na de bevalling ben ik weer begonnen...dom..maar wel gezellig en een stuk minder...rookte ongeveer vier op een dag...max..soms ook dagen niet.. Maar nu ik weer zwanger ben ik vind het stoppen echt stukken moeilijker als de eerste keer! Damn! Ik houd het wel vol hoor...maarum...ik mis het wel...dom he?
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Het is gewoon een (&$#%-verslaving. Niks doms aan dat je het mist, zoeken naar een oplossing, dat wel, doe ik nog steeds.
ik was ook meteen gestopt toen ik positief testte, en heb de hele zwangerschap niet meer gerookt, maar nu ik bevallen ben komt die drang naar nicotine weer helemaal terug verschrikkelijk stomme verslaving.
Naar he Moesje. Mijn hele zwangerschap had ik er geen moeite mee. En een paar dagen na de bevalling was ik buiten naast mijn broer die een peukkie op stak, en ik kon nergens anders meer aan denken. Ik wilde ook! Heb het niet gedaan hoor. Ik hou me sterk. Maar lastig is het wel. Ik hou in mijn achterhoofd dat ik mijn kindje een gezonde mamma gun. Mijn motivatie om hem toch niet op te steken.
Ben nu weer sinds 1 dag gestopt en weet zeker dat ik het vol ga houden, heb ZO mijn kop in het zand gestoken de laatste weken. (Ben alleen, vriend zit tijdelijk in het buitenland-> alles was wel een 'reden' om te blijven roken'). Was ong 1,5 maand geleden ook al 2 weken gestopt, maar tijdens een korte vakantie toch weer een sigaret opgestoken. En nog een, en nog een...en voor je het weet ben je weer aan het roken en steek je je kop steeds dieper en dieper in het (stugge) zand. Heb afgelopen week wel 4 stoppogingen gedaan, ken mezelf, moet altijd op gang komen. Maar nu dus gestopt, halleluja. En je weet gewoon wanneer een stoppoging succesvol wordt en deze is dat.
Vandaag precies 13 weken gestopt En ik vind het nog steeds vreselijk dat geur! Ik zal echt nooit meer roken ik weet het heeeel zeker..
Ik ben direct bij de positieve test gestopt en heb heel de zwangerschap niet gerookt... Maar nu kan ik het niet laten om soms toch ééntje op te steken... k*t verslaving!
Ik heb jaaaren behoorlijk veel gerookt. Zeg maar rustig heel veel gerookt. Sinds ik vorige week maandag positief heb getest ben ik meteen gestopt, zonder problemen! Erger nog, als ik nu sigarettenrook ruik wordt ik misselijk! Hoera! Nooit meer roken!
Ik heb het wel zwaar, maar hou vol... Net een rotmoment gehad, had een beetje ruzie aan de telefoon. Dat zou een moment zijn om sigaretje te roken. Was wel even een heftig momentje. Verder, veel afleiding en er zo min mogelijk aan proberen te denken. Gewoon niet opsteken.