nog iemand gestopt met roken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liz0104, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluwa

Fluwa Lid

4 apr 2008
    17
    0
    0
    Begeleider gehandicapten
    Hi meiden,

Hier nog 1 die met moeite gestopt is op 9 weken zwangerschap. Toch mis ik het nog steeds! Ik hoop dat k na de geboorte niet weer opnieuw begin, zou mijn man (=niet roker) ook verschrikkelijk vinden.

Alleen als mijn mams langs komt neem ik wel eens een paar haaltjes. Vraag me niet waaron, want verder doe ik dat helemaal niet, maar bij haar is die behoefte ineens er......

Veel succes met het stoppen allemaal! En het wordt idd steeds makkelijker om niet te roken.

Liefs

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap de mensen niet die de sigaret belangrijker vinden dan het leven van hun kindje!
    De grootste verslaving zit tussen je oren, na 2 dagen ben je lichamelijk helemaal afgekickt!
    Ik heb vroeger gerookt en stoppen was een makkie en dat zal het ook voor jou zijn, je moet het alleen echt willen, maar als je aan je kindje denkt, wil je dat toch?
    Komop, sterk zijn!

3. ik ben week 2 gestopt. telt dat ook?

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    En dat is nou verslaving... Behalve die paar dagen lichamelijke ongemakken van de "afkick": Het geestelijke gedeelte! :)

Ik was toevallig 10 dagen voor mijn positieve test gestopt.
    Ik heb het er nog heel moeilijk mee! Ik weet bijna zeker dat ik na de bevalling wel weer ga roken!

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Pfff..ik ben nu ruim 9 maanden gestopt en het bevalt prima maar met zo'n kleintje in huis.. stress! Het is dat ik echt niet meer wil roken maar het zou nu wel heel verleidelijk zijn!

6. ik begin er niet meer mee. ik ben zo blij dat ik gestopt ben.
    ik zou het heel vervelend vinden als mijn schone baby straks naar peuken ruikt.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Super dat je niet meer wil roken, echt top! Maar het is toch niet zo dat als iemand na haar zwangerschap weer gaat roken dat degene dat bij haar kleintje doet en dat haar baby dan naar peuken ruikt? Ik ben na mijn zwangerschappen ook weer begonnen, maar mijn kindjes roken altijd heerlijk hoor, echt niet naar peuk!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben echt bang dat ik straks weer in de verleiding raak. Ik heb nu al af en toe dat ik zin heb in een sigaret, maar heb een hele goede reden om het niet te doen. Straks heb ik dat niet meer.. Dus ik hoop maar dat ik sterk genoeg ben om het niet te doen.
    En als ik weer zou roken, dan rook ik toch niet binnen. Nooit gedaan ook, aangezien ik een vriend heb met astma.

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Straks heb je ook nog steeds een goede reden: oud worden zodat jouw kindje heel lang van zijn/haar mama kan genieten.
    Die kans kun je vergroten door gezond te leven en dus niet te roken.

Tenminste, zo kijk ik er tegenaan.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Die ga ik eens even heel goed opslaan in mijn bovenkamer! :D

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Nog een paar goede redenen:

- weet je wel hoe suf het is om een rokende moeder te hebben? ;)
    - al het geld wat je niet oprookt, kun je aan je kindje besteden (of aan jezelf...)
    - je geeft het goede voorbeeld aan je kind (al geeft dat geen garanties op een niet rokend kind)
    - je geeft jezelf in ieder geval de kans om borstvoeding te geven!

:D

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heel goede redenen inderdaad!
    Wij zetten nog steeds het geld dat we voorheen aan roken spendeerden apart en daar kunnen we echt heel erg leuke dingen van doen: extra op vakantie, extra paar laarzen. Reken maar eens uit!

Over naar rook ruiken; mijn buren hadden een kraamhulp die rookte. En helemaal als ex-roker ruik je dat. Alhoewel ze buiten rookte, hing die lucht gewoon om haar heen. Ik weet het; ik val in die categorie irritante ex-roker!
    8)

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hier nog een! :D

14. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik rook al jaren niet meer maar hier exact hetzelfde hoor ;) Een roker zal dat zelf op een gegeven moment niet meer ruiken maar als niet roker ruik je dat wel degelijk hoor!

15. sietje

sietje Lid

23 sep 2008
    10
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    heerlen
    ik ben nu vijf weken zwanger en heb net mijn laatste sigaret gerookt nu maar hopen dat ik het vol hou..

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    ik hoop het ook meis. Succes Met stoppen. We weten waar we het voor doen he. Ik had het geluk dat ik kotsmisselijk werd van de sigaret vandaar dat het voor mij makkelijker was.

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Vast wel! Het is niet makkelijk in 't begin, maar die opgefoktheid van "aaaaah ik wil een peuk" die wordt echt alleen maar minder :D Zet 'm op, succes!

18. Boortjuh

Boortjuh Lid

22 sep 2008
    54
    0
    0
    n.v.t
    venlo
    om heel eerlijk te zijn vind ik het nogal moeilijk
    terwijl ik zo me best ervoor doe om het niet te doen... ik was voor me zwanger schap en fulltime rookster 3 a 4 pakjes shag in de week
    ik ben nu al zover dat ik per dag nog op 3 a 5 sigarette zit per dag en geen zware shag meer maar half zware...
    en ben mezelf aan het pushen om zo snel mogelijk het helemaal opzij te zetten...
    is best moeilijk als iedereen om je heen een fulltime rooker is en hun ongestaagd door gaan
    zonder rekening te houden met een ander... maar ik kan al 9 van de 10 keer nee zeggen en het is me nu al een paar keer gelukt om helemaal een dag zonder sigaret door te brengen :D

nog ff door de zure appel heen bijten maar het komt goed ... :) waar een wil is.. is ook een weg:D ja toch:D

19. Boortjuh

Boortjuh Lid

22 sep 2008
    54
    0
    0
    n.v.t
    venlo
    er ging wat fout met posten van me bericht :D

20. Boortjuh

Boortjuh Lid

22 sep 2008