Iedere keer als je 1 peuk opsteekt maak je het voor jezelf extra moeilijk. Heeft te maken met het verslavingsmechanisme in je hoofd. Daarom kan een ex-alcoholist geen biertje voor de gezelligheid nemen, omdat dat bijna niet te doen is. Succes!
Minderen met roken is net zoiets als een beetje zwanger; dat bestaat ook niet. Je rookt of je rookt niet. Lees dit maar eens: http://www.zwangerstraks.nl/roken.php http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/ ... 27&rId=817 http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/ ... 27&rId=813 Stop nu maar in het belang van de gezondheid van je kind! En je omgeving zou wat meer rekening met je moeten houden! Gewoon je niet tussen de rokers mengen en samen met de a.s. vader stoppen! Kom op; je kan het!
ik wil ook zo graag stoppen met roken... maar t lukt me echt niet ben wel gestopt met kopen dus als ik al rook pak ik er 1 van me vriend (komt neer op 3 per dag) maar heb het nu zelfs al moeilijkk... Wie kan me helpen met goede tips! en niet van doe t voor je kindje Want dat weet ik en dat heeft me geholpen om 17 peukjes minder te roken maar die laatste 3!
Praktisch dus: Laat je vriend buiten en ver uit jouw buurt roken. Leg peuken, aanstekers en asbakken uit het zicht. Iedere keer als je de behoefte hebt: ga iets doen; wandelen in de frisse buitenlucht, neem een warme douche, neem een zure appel of mandarijn, neem iets anders "lekkers" ipv die peuk (kop thee met stuk chocola, gevuld speculaas). Ik weet niet hoe je vriend hier tegenover staat, maar het zou wijs en sociaal en gezond zijn als hij je steunt en ook aan de gezondheid van de baby zou denken door te stoppen. Samen gaat dat beter dan alleen, dat is een feit! Succes ermee!
Ik ben ook gestopt met roken, net voor ik bezwangerd werd Vond het toen veel moeilijker dan nu, want toen wist ik nog niet echt waar ik het voor deed. Nu wel! Natuurlijk heb ik momenten waarop ik denk: aaaargh geef me een sigaret! Ik droomde zelfs dat ik gerookt had en werd dan helemaal naar wakker. Maar het is even moeilijk, een paar minuutjes waarin je denkt: ik wil nu een sigaret! Ga dan iets anders doen, neem een slokje water, ga met de hond wandelen, speel met een pen, neem een suikervrije kauwgom, ga je haar doen, poets je schoenen whatever, alles om je even af te leiden. En visualiseer je kindje en bedenk: voor hem/haar doe ik het, want ik wil een gezond en gelukkig kindje!
hoi vlinder bizar is dat he,ik droom ook heel vaak dat ik heb gerookt(ben vanaf half juli gestopt),maar ik droom het dagelijks, mijn vriend rookt lekker buiten, en binnen wordt helemaal niet gerookt helemaal niet als de kleine er is dames succes ermee
ook ik ben gestopt met roken sinds ik weet dat ik zwanger ben. dat is nog niet zo lang maar ik moet zeggen het valt me mee. en voor degene die nog steeds 3 sigaretjes per dag rookt. gooi ze weg en rook ze gewoon niet. ik dacht dat ook te kunnen maar het werkt gewoon niet. je blijft de behoefte houden aan nicotine! en daarbij vertel iedereen dat je gestopt bent met roken. je zal echt gesteund worden dan, ik in ieder geval wel. succes met de stoppen iedereen. gr laura
Ik ben het zo aan het proberen om te stoppen maar vind het zwaar moeilijk Zeker omdat het allemaal zo pril is en het allemaal nog niet echt besef... Hoop dat ik het vol ga houden...
Probeer piketpaaltjes te slaan... Niet roken tot het eerste bezoek aan de verloskundige. Daarna de eerste echo.. .etc etc... En als je eenmaal die echo hebt gezien, dan lukt het vast wel!
meteen gestopt en nog geen dag spijt gehad. wat stinkt het zeg? voel me veel lekkerder en ben heel erg trots op mezelf.
Ik ben ook meteen gestopt. Nu inmiddels al weer zes maanden of zo. Ik heb alleen nog elke dag zin in een sigaret. Dat is niet over gegaan. Het is lastig, maar je hebt een sterke motivatie om het vol te houden.
ben meteen gestopt toen ik een positieve test in handen had. Ik zeg je eerlijk af en toe denk ik wel ns aan een sigaret maar is meer de gewoonte dan dat mn lichaam erom vraagt. Maar tis gewoon ook erg goed te doen want je weet waar je het voor doet, en ja dat is het allerbelangrijkste. Voor mezelf stoppen kon ik niet maar wel voor mn kindje
Hallo dames, Hier nog een die direct gestopt is vanaf moment positieve test, ben zo trost op mezelf, maar voel me echt niet happy! Ik mis het echt af en toe, niet constant hoor, maar na het eten kan ik wel janken, dat ene moment mis ik het echt de rest van de dag eigenlijk niet. Ik merk er ook nog niks van dat ik zwanger ben, misschien dat dat het ook is hoor! Misschien dat ik er dan gewoon eentje moet opsteken en dan wordt ik er zo misselijk van dat het over is, maar ik vind dat ook weer een moment van zwakte en zonde want dan moet ik weer opnieuw beginnen te tellen met dagen dat ik gestopt ben, maar als ik me zo 9 maanden blijf voelen is het echt geen pretje, zo depri, help, wat moet ik hier aan doen? Advies, iemand?
Probeer een andere afleiding te vinden voor als je wilt roken. Misschien fruit eten elke keer als je trek heb. Ik werd op een gegeven moment zo misselijk van roken dat ik gestopt ben rond de 8e week. Moeite zal ik altijd wel houden hoor. Ik heb er geen moeite mee dat ik niet rook maar de lucht vind ik nu soms toch weer heel lekker.
Ben nog steeds gestopt en vind hartstikke VIES! Je ruikt ook erg naar sigaretten, vies! Ik ben blij dat ik eens parfum kan ruiken !
Hoi, Ook ik ben gestopt met roken (na 16 jaar gerookt te hebben) vanaf de dag dat ik wist dat ik zwanger was! Vind het buiten nog erg lekker ruiken, maar heb er zelf gelukkig absoluut geen moeite mee om er geen één op te steken! Ik wens iedereen veel succes met het stoppen met roken!
gestopt in week 12, daarvoor enkele sigaretten. Bij de eerste rookte ik helemaal niet maar deze was een gewenst ongelukje dus het omschakelen was iets lastiger Nu gestopt.