nog iemand gestopt met roken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liz0104, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Hier nog 1 gestopt, vond het ineens niet meer lekker (8wk zwanger)

2. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ben ook gestopt toen ik positief teste en gaat me heel goed af! Dat is natuurlijk ook geluk hebben, vind het nu zelfs vies om in een rookruimte te zijn. Voor degenen die het moeilijk vinden: elke keer dat je trek krijgt in een sigaret heel bewust schone lucht inademen, denken hoe goed dat is voor je kleintje... Of steeds een hap van een wortel nemen... Probeer in ieder geval positief te zijn: het is fantastisch dat je het kunt laten, zeker voor je kleintje! Kniezen is dus nergens goed voor, je kind zal je dankbaar zijn.
    Succes!

3. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ben na 10jaar roken ook gestopt. Heb tussendoor heel vaak geprobeerd te stoppen, nooit gelukt. Heb ook altijd gezegt dat ik zou stoppen zodra ik zwanger zou zijn. Heb nog wel een sigaret op gestoken na een de positieve test, moest ff de ontlading kwijt, daarna heb ik nog iets van 5 sigaretten gerookt in 2 wkn. Met 8 wkn zwangerschap ben ik helemaal gestopt. Was zeker wel moeilijk hoor! Maar het scheelde dat ik er misselijk van werd. Tis nu nie dak er nog zin in heb maar denk nog wel eens na het eten: 'nu is tijd voor een peukie' maar das meer automatisme.

Weet trouwens niet of ik na de zwangerschap weer zou gaan roken. Wil het niet.

4. Kaatje1980

10 okt 2008
    87
    0
    0
    Ben heel stout geweest, zaterdag kon ik het niet houden en heb er een gerookt ben nu heel erg teleurgesteld in mezelf! Zodra mijn pakje op is stop ik , heb er trouwens niet echt erg is, meer zo van ik wil nu een sigaret roken uit gewoonte dan dat ik er drang naar heb. Ik heb nog maar een paar sigaretjes in mijn pakje, was een pakje dat ik had verstopt toen ik in eerste instantie gestopt was, kunnen jullie me nog volgen. Nu rook ik er 2 per dag, eentje na mijn eten, want daar had ik zo veel moeite mee en voor het slapen, verder de hele dag niet, dus die twee kan ik ook wel missen! Er zitten er nog 4 in mijn pakje, dan is het echt gedaan dan stop ik, ik kan het en helemaal met jullie hulp, wil geen loser zijn die blijft roken, ik ben sterker dan de verslaving! Dus nog 2 daagjes en dan stop ik definitief!

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik ben al een tijdje gestopt...eigenlijk toen we zijn begonnen voor een kindje. Het valt niet altijd mee, maar nu ik dan zwanger ben ben ik trots op mezelf en heb de behoefte dan ook helemaal niet meer. :)

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Niet nog je pakje oproken maar direct niet meer roken. Is niet erg, je gaat gewoon weer verder met niet roken.
    Ik ben inmiddels bijna (22 december) een jaar gestopt! En het is zooooo fijn! En ik weet zeker dat mijn kindje het nog veeeeel fijner vindt!

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ha ha, ik had juist tegen mezelf gezegd dat ik mijn pakje nog 'mocht' leegroken, maar mijn man had het meteen weggegooid/verstopt. Om een nieuwe te kopen ging me toch net iets te ver.

8. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Hier nog een zwangere die helemaal gestopt is!
    Heb bij mijn eerste zwangerschap af en toe nog wel een sigarettje gedaan, maar bij deze rook ik niets!

Ik ben gestopt toen ik vorige week woensdag een positieve test in handen had en heb dus nu 'al' 6 dagen niet gerookt!

Ben echt trots op mezelf, maar neemt niet weg dat ik vooral s' avonds na het eten vreselijk veel zin in een peuk heb!

Maar ik doe het niet!

9. ikkuh22

ikkuh22 Actief lid

21 apr 2008
    298
    0
    0
    Ik ben ook gestopt van de week, niks meer gehad, en ik ben zo trots op mezelf!

alles voor de kleine

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik rookte al heel weinig toen ik zwanger raakte (hooguit 3 op een dag), maar vanaf de dag dat ik de positieve test in handen had, heb ik geen sigaret meer aangeraakt. En ik moet zeggen...ik mis het geen seconde. Heerlijk!

11. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Oh, ik mis het wel hoor, maar heb toch al ruim zeven weken niet meer gerookt. Toen ik zwanger werd van mijn meisje ben ik ook direct na de test gestopt, maar helaas een paar maanden na de geboorte toch weer begonnen. Wat misschien scheelt is dat ik dat jaar weinig rookte omdat ik lang bv heb gegeven en dan alleen vlak na een voeding rookte en altijd buiten dus niet als ik alleen met haar was.

Dikke pluim voor iedereen die gestopt is! Het blijft lastig (voor de meesten), ook al weet je waar je het voor doet.

12. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ben ook gestopt!
    Ik rookte voordat ik zwanger was best stevig door
    Eerst nam ik nog een hijsje of een sigaretje alleen in het weekend..
    Nu heb ik inmiddels al 6(of langer) weken niet gerookt!(zonder ook maar zin te hebben in een sigaret)

En nu maar lopen zeuren tegen m'n vriend datie naar rook stinkt, niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen!

Iedereen die aan het stoppen is, hou het vol!
    Succes!

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik rookte sowieso al nauwelijks. Mocht er een keer een feestje zijn, rookte ik gezellig een sigaret mee.
    Daar bleef het bij.

Nu ik zwanger ben rook ik helemaal niet!
    En ik kan sigaretten nu ook niet uitstaan, het stinkt!

Nu ik zwanger ben kan ik me ook niet voorstellen dat ik een sigaret zou opsteken... Vind dat zo onverantwoordelijk...
    Je let op wat je eet en doet..en dan is het wel erg scheef om je kindje mee te laten roken.
    Je blaast toch ook geen rook uit in het gezicht van je kindje....?

14. Only me

Only me Niet meer actief

hallo allemaal,

Nou, ik ben een verstokte roker hoor, bijna 10 tot 12 sigaretten per dag, soms wel meer!
    Nu vanaf gisteren acuut gestopt. Ik kreeg te horen dat ik zwanger was en dacht gelijk: Ik stop!

Maar heb het wel een beetje zwaar nu hoor, als je het ruikt denk ik nog van: ooo lekker, ik wil ook! Maar ik doe het niet.. echt niet!
    Succes voor iedereen!

liefs, kim

15. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    kom op mama's (to be), kappen ermee!
    Denk eraan hoe het is om tegen je kindje te moeten zeggen: ja mama gaat dood en laat jou achter omdat ze wilde roken!
    Keihard maar misschien over een paar jaar wel realiteit als je niet stopt.
    Deze gedachte zal mij er voor altijd van weerhouden ooit nog een peuk op te steken. Ik ben gestopt voordat ik zwanger werd. Daarvoor heb ik 10 jaar gerookt en ben 100x "gestopt" dus ik begrijp hoe moeilijk het is hoor.
    Helaas moet ik wel zeggen dat het me af en toe nog steeds moeite kost hoor, ookal ben ik al een paar jaar gestopt.. pfff..

Groetjes!

16. mona23

mona23 Niet meer actief

ik ben nu sinds 2 weken gestopt, en ik ben supertrots op mezelf. Toen ik wist dat ik zwanger was, ben ik meteen gestopt. En het gekke is, ik heb er helemaal geen moeite mee.
    Voorheen ook wel eens pogingen gedaan, maar die mislukten altijd.

Kop op dames...... we kunnen het.

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wat je moet doen als het stoppen moeilijk is, is ff op youtube filmpjes kijken over de gevolgen van roken. Nou dan kan ik me echt niet voorstellen dat je dan nog wilt doorroken. Het is zo afschuwelijk wat de gevolgen kunnen zijn. Ik zal ze hier niet plaatsen maar heb bij 2 echt moeten huilen. En dan moet je nagaan wat het met een volwassen allemaal niet doet wat doet het dan met een ongeboren kind die nog moet groeien in je buik en alles zo hard nodig heeft. Kan me niet voorstellen dat je dan als moeder nog doorrookt en als smoes heb beter 5 peuken roken dan stress. Ik kan me niet voorstellen dat je geen stress hebt 9 maanden lang dat je je kind vergiftigd en misschien erg ziek maak.

En veel moeders zeggen ja maar mijn kind is gezond geboren en placenta was goed. Maar roken heeft gevolgen niet alleen op het moment van geboorte maar ook nog jaren daarna.

Du mama's stoppen dat is het mooiste wat je je kind kan bieden.

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    in plaats van de zoveelste preek.... :(

VANDAAG ÉÉN (1) JAAR GELEDEN GESTOPT MET ROKEN EN HET GAAT PRIMA MET MIJ EN MIJN ZOONTJE (4 MAANDEN)

19. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Ook gestopt toen ik het wist. Ik ben er nu ruim twee weken af, al eerder gestopt, een keer 10 maanden en de laatste keer 6 maanden.
    Ik hoop zo dat ik deze zwangerschap nu kan uitdragen, dat ik er eingelijk alles voor over zou hebben. Dus ook niet roken, en ik was een redelijke roker; zo'n 20 op een dag.(pakje dus)

Na de laatste miskraam weer begonnen te roken, toen we ij de echo wegkwamen. Kl....zooi vond ik het, niet eerlijk; ik was er zelfs voor met roken gestopt. Boos verdrietig en pissig graaide ik toen een sigaret ui het borstzakje van mijn man die toen nog wel rookte.
    Nu zijn we met zn tweeen gestopt. Dat gaat goed, en natuurlijk nog steeds zin in roken, hou me er eentje voor en ik rook hem op.

Maa dat doen we niet. Neem dan liever een manderijntje, dat ga ik nu ook doen na al het ge-lees over roken....

Succces dames, als ik het kan, kan iedereen het, zo schreef Alan Carr en ik ben het roerend met hem eens. Als ik het kan, kan jij het ook.

En je wilt toch je zwangerschap goed volbrengen?!

20. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik duim voor je! [-o<

Deel Deze Pagina