Nog een afvalclubje?

Discussion in 'Algemene clubs' started by Loe, Apr 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ok, voor de dames die net als ik te laat waren voor het vorige clubje: wie doet er mee met afvallen?:D
    Clubje van weer tien mensen lijkt me prima. Wie 'wil' ??:p
    Ikzelf ben vanaf de start van het gebruik van hormonen om zwanger te raken van mijn zoontje aangekomen en in de zwangerschap te veel ijsjes gegeten. Inmiddels ben ik tien kilo zwaarder dan dat ik was en die wil ik eraf hebben, mijn zoontje is inmiddels ruim anderhalf!
    Wie doet er mee?

2. bereke

bereke Niet meer actief

3. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik Wil mee doen! :) sinds juni zit ik thuis in de ziektewet. Heb een herseninfarct gehad en bewegen/sporten kost me te veel energie. Wil er min. 5 kilo af, maar zit Vooral op buik / heupen. Benieuwd Hoe ik dat er af ga krijgen!

4. Loe

Loe Niet meer actief

Hee Bereke, gezellig!
    Ben vandaag begonnen en zit nu al met trek op de bank.
    Ik ga trouwens 's ochtends yoghurt/vla eten, 's middags wel een boterham en 's avonds matig avondeten. Maar dus geen dropjes, chipjes, winegums en andere lekkere dingen. Zaterdagavond is wel gereserveerd hier voor weekend snacken. Verder sport ik niet, ik ren achter mijn zoontje aan. Maar ik vermoed als ik al die dingetjes laat staan, dat het toch wel resultaat moet opleveren.

Wat ga jij doen?

5. Loe

Loe Niet meer actief

Hai Honey, leuk dat je meedoet. Ik ben zelf hartpatient en ga ook niet sporten. Maar niet snoepen moet ook een hele hoop helpen denk ik!

6. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    ik ga 't sowieso proberen! ;) al snoep / snack ik niet veel.. Zou niet niet weten waar die kilo's vandaan komen *stopt weer paasei in haar mond* Oeps Hihi

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    Ik doe ook mee. Hoeft maar 5 kg af.. Mn vetjes zitten meer bij mn heupen en.bovenbenen.. Sporten geen tijd voor :(
    Maar morgen is mn meisje 9 maanden dus moet ik er toch aan gaan geloven..

8. bereke

bereke Niet meer actief

Oké, eerst even mijn dieet-verleden:
    ik ben altijd iets molliger geweest maar niet overdreven, nooit iets aan gedaan ook. Toen ik 18,19 jaar was, was ik het beu. Zat toen op mijn hoogste gewicht tot dan toe en vond dat zoooo erg. Op dieet gegaan en flink afgevallen. Dat ging eigenlijk vrij vlot. En was er zeker van dat ik het nooit meer zo ver ging laten komen ;) .
    Sindsdien ben ik steeds bijgekomen en weer afgevallen. Op en af. Een echte jojo dus :( . Ik ben bevallen in augustus 2010 en zat toen, op 1kg na, direct terug op gewicht van voor mijn bevalling (wat sowieso al te hoog was). Maar toen is het echt beginnen mis gaan met als resultaat dat ik op mijn zwaarste gewicht ooit zat en het weer heel beu was in oktober 2011. Met infraligne gestart en ook weer gestopt ondertussen (te duur, te weinig tijd,...) en ben wel wat kilo's kwijt maar moet er nog héél wat kwijt. Maar ben dus de motivatie kwijt.

Hoe ben ik in het verleden al afgevallen: een eigen dieet o.b.v. calorieën tellen, bodystyling, pillen, overdreven streng zijn, recent dus infraligne,...
    Wat is er al mislukt: shakes, diëtiste,...

Wat ga ik nu proberen: tijdens de week niet snoepen, slechts 1 glaasje wijn 's avonds (telt dan als 1 tussendoortje), voldoende fruit en groenten eten en water drinken,... Kortom een gezond eetpatroon ontwikkelen. En als het beter weer wordt ook wat meer wandelen,...

Aangezien ik +20kg kwijt moet, lijkt dit niet streng genoeg maar als ik te hevig start, weet ik ondertussen al dat het enkel gedoemd is om te mislukken. Ken jezelf hé ;).

Ik hoop om mijn motivatie gewoon terug te vinden en dé klik te maken. Voor mijn eigen gezondheid, zodat ik het goede voorbeeld geef aan mijn dochters, om terug in mooie kledij te passen, om mezelf niet rotslecht te voelen als ik een foto zie van mezelf,... Redenen genoeg om het nu eindelijk eens écht vol te houden!

9. bereke

bereke Niet meer actief

Oeps, ik ben precies wel de enige die zoveel kwijt moet...

10. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    ag heeft toch niets? Als we elkaar maar stimuleren toch? :) wat eten jullie 's middags zr je brood? Ik ben Nogal van 't lekkere.. Gekookt Eitje,kibbeling etc.

11. bereke

bereke Niet meer actief

Ja dat is waar!

Ik probeer daar al wel min of meer op te letten: kip- of kalkoenfilet, kip met tuinkruiden, magere kipfrikandon, zwarte woudham,... Ben van België dus misschien dat bepaalde dingen bij jullie wel anders heten ;).

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    Hier ook.vaak gebakken Ei , croissants, tosti enz..
    Savonds chips, overdag cola drinken..

13. bereke

bereke Niet meer actief

Hier zit eigenlijk alles mis: teveel eten, fout eten, teveel alcohol (niet dat ik dagelijks zat ben ofzo hé maar in 1 glas zitten al zoveel calorieën), snoepen,... Ik ben een ramp op elk gebied, wat dus ook duidelijk te zien is!

14. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    indd hier ook zoetigheid Qua drinken. Ga sowie water drinken of met een beetje ranja ben niet zon water drinker..

15. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Verplaatst naar Algemene clubs.

16. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    mamavchantal; wat een heftig onderschrift! Mag ik vragen Hoe 't nu met je dochter gaat?

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    Opzich goed.. Over een week hartkatheterisatie en over +- 6 weken een hele zware operatie.

18. bereke

bereke Niet meer actief

Wat heftig mama van Chantal! Wat moet je al een zware periode achter de rug hebben!

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    Klopt, maar dus ook een.periode van slecht eten.. We probeerden wel altijd te koken hoor maar als je om 5u nog een gesprek heb in zh lukt t niet altijd. We hebben in rmd huis gezeten, wel met complete keuken hoor, maar t is altijd "ff snel" eten.

20. Loe

Loe Niet meer actief

nou hier mijn verslavingen: stokbrood met brie en tapenda (hmmmmmmm), brood met pindakaas, leverworst en tosti's, met mayonaise en ketchup. En chipjes. Nou, tel maar op, allemaal vet he geloof ik.
    Ben vorige jaar met ons trouwen toch 5 kilo afgevallen maar dat was met behoorlijk streng lijnen en inmiddels zitten die er ook weer op.

WEl vind ik het gek dat ik niet meer eet dan toen ik tien kilo lichter was. Wel is het bij mij volgens mij zo dat het er gewoon op blijft. Dus al ik tien kilo af zou vallen en ik eet zoals voorheen, dan zou het denk ik op die -10 kilo blijven steken. Ik vind dat best raar, maar goed, ik moet dus eerst die tien kilo eraf hebben.4

oja, hier al t vet op de buik (en onderkin) ik lijk zo acht maanden zwanger als ik mijn buik niet inhou.:(

Share This Page