Verdrietig!

Discussion in 'De lounge' started by HabibiAna, Jun 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Kom net bij de oogarts vandaan en mn oudste moet een bril! Heb echt zitten janken daar en net weer.:( had niet verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben. Ze heeft een cylinderafw. Van -2.25 in beide ogen. Haar zicht is nu maar 50% ong.
    Vind het ook zo zielig dat dit nooit eerder is opgevallen. Heb er nix van gemerkt.

Ze moet de rest van haar leven een bril op.
    Wie heeft ook kinderen met een bril en had je het er ook moeilijk mee in het begin? Gaat dat gevoel nog over?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    tja het is vervelend maar geen wereldramp toch? er zijn hartstikke leuke kinderbrillen. mijn inziens zijn er ergere dingen om voor te huilen. snap best dat het rottig is maar als ik me door zulke tegenslagen in het leven al verdrietig zou moeten voelen kon ik elke week wel verdrietig zijn.... kom op! zoek samen een leuke blitse bril uit en niks aan de hand verder

3. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik snap dat het niet fijn is maar om nou zo te reageren vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven ( bedoel het niet lullig )

Het is maar een bril.

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ja i know, er zijn ergere dingen. Ben ook blij dat we er nu achter zijn gekomen en niet nog later. Snap ook niet dat ze hier op het cb nu pas mee komen, maar goed.
    In mijn tijd werden kinderen met brillen gepest op school en krijg nudat soort scenario's in mn hoofd. Vind het zelf meestal ook erg knullig staan zo'n klein kindje met een bril op:) maar ja, wat doe je eraan..

5. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Waarom zou een bril een 'ramp' zijn?

Als je dochter niets kan zien, dat is toch ook niet leuk? Wat Tina (lig even krom, maar goed :p ) hierboven al zegt, er is veel leuks te krijgen, hoor. ;)

Liefs,

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    nou volgens mij is dat niet meer hoor. bij mijn dochter zit ook een meisje met een bril heb niet het idee dat die gepest wordt.
    zal er denk meer verdrietig van zijn als dat ding iedere keer kapot is en gerepareerd moet worden... want dat zal vast weleens gebeuren haha

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik snap wel dat je het niet leuk vind.. Ik zou het ook niet leuk vinden. Ten eerste omdat jij het blijkbaar niet doorhad en ten tweede omdat kindjes met een bril toch nog vaak gepest worden.. Het is geen ramp er zijn ergere dingen maar dat betekend niet dat je het niet vervelend kunt vinden..

Ze is nog jong dus ze went er wel aan, zoek een mooie stoere bril uit zou uk zeggen;)

8. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Het is maar een bril..

9. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Geloof me, veel kindjes hebben tegenwoordig een bril en het is maar net hoe jij er als ouder mee omgaat, laat dus niet merken dat jij het zielig vind dan breng je dat weer over en dan uit zij zich zo op school.

En pesten doen kinderen tegenwoordig om alles, al heb je een pukkeltje op je arm dan pesten ze je nog dus met of zonder bril maakt echt niets meer uit.

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Haha ja dat zal zeker vaak gaan gebeuren, vooral omdat ze zo'n stuiterbal is! Denk ook dat ik gelijk twee brillen koop. Ben benieuwd naar de monturen.

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik kreeg trouwens een bril toen ik een jaar of vijftien, zestien was, nooit iets van gehoord.

M'n broertje kreeg 'm toen hij acht of negen was, en ook nooit negatieve reacties op gehad, juist hele leuke. :)

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Bedankt voor je begrip!
    Dat gaan we idd doen. Ze zegt dat ze een bril met twee kleuren wil, roze en paars;)

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Vind ook dat je er een beetje erg emotioneel op reageerd. Brilletjes zitten de klassen mee vol. Hartstikke leuke en hippe accesoire tegenwoordig.

Het is jouw gevoel, hoop dat het niet geprojecteerd wordt op je dochter en zij dus ook zo n negatief gevoel krijgt bij de bril.

Gewoon een super leuke vlotte uit gaan zoeken samen....

Maar hier hebben we wat operaties voor de boeg en klinkt een brilletje eigenlijk zo...eenvoudig denk ik ;)

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nou ik snap het wel..! Ik zou ook huilen als mijn meisje een bril moet!! Ik denk dat het uiteindelijk wel went natuurlijk maar het blijft niet leuk :(

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Met Mina eens!
    Dus ik snap je, ik zou het ook heel erg vinden als mijn kindje bril moet dragen.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    tja ik zal wel een rare zijn e hoef sowieso niet snel te huilen maar huilen om een bril begrijp ik helaas echt niet. ( geen onwil hoor) dan denk ik weleens... heb je nu echt nog geen vreselijkere dingen meegemaakt? nogmaals bedoel het niet vervelend, vraag het me alleen af

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    vinde jullie het dan erg omdat het in ullie ogen niet mooi is ofzo? mij valt dat nog niet eens op dat een kind een bril draagt

18. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Maar waarom is het dan zo erg?

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou kijk aan;) kids hebben er vaak minder last van dan wij;) neem d'r lekker mee en laat haar iets kiezen. Zij happy en jij ook want je dochter is er blij mee;)

En Tina, ik vind een bril niet mooi, heb er zelf ook een en baal ervan..
    Dus ja ik zou het ook niet leuk vinden. Het is wel nodig, dat snap ik maar dan betekent dat niet dat ik d'r blij mee moet zijn:

En nogmaals, tuurlijk zijn er ergere dingen.. Absoluut.. Maar zelfs om kleinere dingen kun je verdriet hebben:)

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Share This Page