nog iets langs de vruchtzak

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mrietje, Dec 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Hoihoi,

ik heb ff een vraagje over mijn echo van afgelopen woensdag. Ik was toen 11 weken zwanger en het kindje deed het helemaal geweldig. Ben dus helemaal blij :p.

Alleen zit ik nog met 1 dingetje: langs de vruchtzak waar het beebje inzat, lag nog een zwart rondje (op het scherm ongeveer zo groot als een 2 euromunt). Er zat niks in. Nou kon de echoscopiste niet echt zeggen wat het was. Het zou volgens haar kunnen dat mijn zwangerschap als een tweelingzwangerschap is begonnen en dat er maar 1 kindje is blijven leven. Maar als dat zo is, moet dat lege vruchtzakje dan niet afkomen? En als het niet zo is, wat kan het dan zijn. Ik moet wel over 2 weken terugkomen, maar ik maak me er een beetje druk om. Ben bang dat het iets engs is wat er niet hoort te zitten. Ik hoop dat jullie er iets zinnigs over kunnen zeggen ;).
    Alvast bedankt!

xxx
    Marieke

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi marieke,

GEFELCITEERD!
    vaak verdwijnt het extra vruchtzakje, het word dan door het lichaam op genomen. Soms word afgestoten maar dit betekent niet dat je kindje daar last van hoeft te hebben. Het zou ook een cyste kunnen zijn. Er word een herhalingsecho gemaakt om te beoordelen wat het doet. Of het kleiner word of misschien al is verdwenen.

Imke

3. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Dank je wel voor je snelle antwoord.

xxx

Share This Page