Buikomtrek baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Divi, 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hallo,

Omdat ik vanaf afgelopen zaterdag tot aan gister weinig leven voelde van onze uk heb ik de verloskundige opgebeld. Zij kwam gelijk naar me toe om het hartje te luisteren. Uk liet zich erg goed horen.
    Ook adviseerde ze mij om voor controle even naar het ziekenhuis te gaan. Ik zou daar een echo krijgen en een ctg-scan.
    De ctg-scan was goed volgens de arts, daarop aansluitend kreeg ik een echo. De lengte van het bovenbeentje klopte met de groei, de omtrek van het hoofdje was gelijk met de groei, behalve het buikje deze liep een paar dagen achter op groei. Ze vertelde in het ziekenhuis mij hierover geen zorgen te maken, maar ik zit nu al vanaf gistermiddag echt in de stress. Ben zo bang dat er iets met uk aan de hand is.
    Nu heb ik even gekeken op de uitslagen van de vorige echo's en daarop staat het volgende:

- Echo met 20 weken, ik was toen 20.3 wk zwanger, buikje 15.25cm = gelijk aan 20.5 wk zwanger
    - Echo met 24 weken, ik was toen 24.4 wk zwanger, buikje 20.78cm = gelijk aan 25.2 wk zwanger

En nu gister krijg ik een echo en daarop was te zien dat het buikje een aantal dagen achter loopt qua groei. De precieze metingen weet ik niet. Nu moet ik a.s. vrijdag weer naar het ziekenhuis, dan wordt ik langdurig aan de ctg scan gelegen en krijg ik nog maals een echo en er wordt controle gedaan van de navelstreng.

Weet u of dit vaker voorkomt en/of wat kan hier van de oorzaak zijn?
    Ik maak me zo'n zorgen!

Harstikke bedankt voor uw antwoord alvast!

Groetjes Divi

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Divi,

Je hoeft je hier geen zorgen over te maken. ALs je kindje net gegeten heeft dan is het maagje vol waardoor de meting groter kan zijn en dus ook als je kindje nog niet had gegeten of alles net gepasserd was naar de blaas dan kan de omvang wat kleiner zijn. De metingen gaan ook per milimeter zoals je gezien hebt daardoor kan het ook enkele dagen verschillen. Niet alle kindje zijn volgens de boekjes groot. Daarom lopen er ook allemaal verschillende mensen rond. Dit is jou kindje met precies de grote buik die hij of zij heeft.

Imke

3. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hoi Immie,

Harstikke bedankt voor jouw antwoord! Toch weer een hele geruststelling, dank je wel!

Gister ook nog even voor controle in het ziekenhuis geweest en volgens de gyn zag het er allemaal erg mooi uit. De ctg-scan was mooi, de echo was mooi en het navelstrengetje was ook goed doorbloed.
    Nu moet ik a.s. maandag en a.s. donderdag nog even voor de zekerheid voor controle komen.

Nogmaals bedankt

liefs Divi

Deel Deze Pagina