Mijn knulletje is inmiddels 1 jaarm, weegt ongeveer 9 kg en past dus ook nog goed in Maxicosi. Ik heb al zoveel opmerkingen gekregen dat men het vreemd vond dat hij hier nog steeds in past. Qua lengte is er bij zijn hoofd nog zo'n 3 cm ruimte, alleen beentjes zijn wel wat te lang. Ik heb dus deze week toch al een opvolgstoel gekocht, maar vind hem nog zo klein in die grote stoel. Wat deden jullie? Al in grote stoel of toch nog even in de cabriofix?
Mijn zoon paste tot een maand of 14 in de maxicosi. Ik vond het hartstikke handig, want hij sliep dan ook altijd als we onderweg waren. Ik zou gewoon doen wat JIJ goed vindt. Niet wat anderen denken dat je hoort te doen.
hoi ik vind dat je gewoon moet doen wat jij denkt te doen. En wat het veiligste is voor je zoontje. als ie nog veel te klein is voor de grotere autostoel hoe noem je die haha, gewoon in de maxi cosi zit ie toch ook veilig en goed. 't niet raar hoor. groetjes miesje
Ik heb ook veel opmerkingen gehad maar mijn dochter heeft er tot 1,5 ingelegen denk ik. Ik liet hem wel in de auto staan, ik ging hem niet meer tillen met mijn dochter erin.
Ik hoor wel van meer kindjes die na het jaar nog in de maxicosi zitten. Het is ook de veiligste manier van vervoeren (achteruit). Een aantal zijn uiteindelijk overgegaan, omdat de kids meer wilden zien, en dus begonnen tegen te stribbelen in de MC. Maar als het past, en hij wil het, dan zou ik hem nog lekker laten zitten!
De maxicosi is de veiligste manier van vervoeren, zeker als je zo'n klein mannetje hebt. Doen waar jij je goed bij voelt maar laat je niet opjutten door anderen!
Mijn dochter zit er ook nog in hoor! Maar omdat we niet meer gingen versjouwen en toch een 2e stoel nodig hadden voor de andere auto, staat er in de auto van mijn man een grote stoel. Maar in mijn autootje (waar ze doordeweeks het meest in zit) zit ze nog prima in de maxicosi. Ook nog zo'n 3 cm over boven haar hoofd. Als het straks winter wordt, zal ze er echt uit moeten waarschijnlijk vanwege de dikkere kleding, maar voorlopig zit ze goed. Haar beentjes trekt ze automatisch in, ook als ze in haar bedje slaapt.
Ik zou willen dat Tess er nog in paste maar ze is ruim 10 kg en ze zit echt klem dus hier al in de opvolgstoel maar de mc was veel handiger met meenemen ed.
Lekker in de cabriofix laten zitten. Milan zit iets boven 't gemiddelde qua lengte en gewicht, maar die heeft ook tot 11 maanden in de maxicosi gezeten. Toen paste het echt niet meer en zijn we over gegaan op de Priori. Maar de cabriofix vond ik zelf veel makkelijker. Als 'ie dan in slaap viel in de auto, konden we 'm er zonder 'm wakker te maken, weer uit halen.
Hoe lang is je kleine? Hier hebben we nog zo'n 2 a 3 cm over denk ik... Dat gaat dus niet zo lang passen Maar zolang het past, prima toch?? Mij lijkt trouwens de volgende stoel veel prettiger, omdat ik hem dan ook echt kan zien. Al heeft de cabriofix een fijne slaapstand, maar sinds een tijdje valt ie niet meer zo snel in slaap tijdens het autorijden dus echt profijt hebben we daar niet meer fijn
Chris is nu 13 maanden en heeft echt nog ruimte over in de maxi-cosi...zeker een cm of 3 bij zijn hoofdje en ook zijn beentjes steken nog niet erg uit. Nu is het ook een echt ukkie van ca. 7,5-8 kilo. Maar zolang het kan blijft hij lekker in de maxi-cosi. Dit is de veiligste methode. Mensen vragen er hier ook wel naar maar ik kies toch voor veiligheid. Zolang hij niet heel erg begint te mopperen in de achteruitstand blijft hij lekker waar hij is, als is hij dadelijk anderhalf... Hier is het wel zo dat hij er vaak tegelijk met Nick in de auto zit en grappige is dat zij dan met zijn tweeen zo'n lol hebben omdat ze elkaar goed aan kunnen kijken. Nick zit wel vooruit en die kijkt Chris dus eigenlijk zo aan. Hier verwachten mensen die ik ergens tegenkom ook altijd dat Chris nog veel jonger is, juist omdat hij zo klein is en nog in de maxi-cosi zit.
Inge zit nu nog steeds in de maxi cosi cabriofix. Geen enkel probleem niet qua gewicht en ook niet qua lengte dus waarom niet. Het is veiliger en ze slaapt er veel beter in dan in de opvolgstoel. Die hebben we wel al maar gebruiken we alleen voor de korte ritjes omdat je haar daar makkelijker even in zet. De maxi cosi gebruiken we voor de lange ritjes als ze moet slapen. Maar ik heb wel vaak het idee dat ik de enige in mijn omgeving ben (allemaal vriendinnen met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd) die haar kleine nog in de maxi cosi doet. De rest roept allemaal dat het niet meer past.
Vooral in de cabrio fix laten. Het wordt echt overal geadviseerd om dat zo lang mogelijk zo te doen. Is veel veiliger. Mijn zoontje heeft er tot anderhalf in gezeten. Hij zat kwa lengte net iets onder het gemiddelde.. Ik heb wel het idee dat het uitmaakt of je het stoeltje in een easyfix hebt of in een gordel. In een easyfix heeft het kindje meer beenruimte. Je zult dan minder geneigd zijn om eerder over te stappen.
Nou, lekker zo laten. Hier past het ook nog goed en ik hoop nog lang, dan kan onze oudst straks in de andere opvolgstoel en de jongste in die van onze oudste.
de nieuwste maxicosi gaan tot 9 kilo en of 13 maanden (cabriofix bijvoorbeeld) dus zo vreemd is het niet. zolang het hoofdje er niet uitsteekt en je zoontje er goed in zit ja waarom niet dan. bij mijn dochter vond ik dat dr beentjes nogal ongemakkelijk zaten zo tegen de achterbank aan en ben toen overgegaan op een gevolg stoel.ok was dit makkelijker met in en uit de auto halen want een maxi cosi met z'n groot kind kost je je rug denk ik. mijn dochter zat met 7 maanden in een gevolgstoel en kon toen al goeden stevig zitten en ook vond zehet zoveel leuker. ineens kon ze alles in de gaten houden en lekker meekijken. ik heb de tobi gekocht omdat deze ook kan liggen en zo was de overstap niet meteen te groot
Mijn dochter van bijna 13 maanden past er ook nog in! Alleen heb ik haar nu wel heel vaak in een grotere autostoel... dit omdat de parkeerplekken heel dicht op elkaar zijn hier in de straat en ik haar zo makkelijker in de auto krijg! Soms moest ik de auto uit het parkeervak rijden terwijl zijn op de stoep stond vond het zo'n rot iets haar alleen te laten staan op straat...