nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Dames,

Wij hebben 30 dec al het eerste raadsgesprek, gaat dus sneller als verwacht. ik dacht jan/febr. Spannendddd!

2. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Oeh, spannend Herma! Ik ben heel benieuwd hoe je de raadsgesprekken zult ervaren! Succes alvast! Breng je ons tzt verslag uit ?

3. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    ja doe ik!

4. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dat is inderdaad vlot. Zijn er eigenlijk kosten verbonden aan t gezinsonderzoek?

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    nee er zijn geen kosten aan verbonden hypo. pas bij inschrijving vergunninghouder moet er weer betaald worden

6. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hey meiden...
    zo 12 december iets gepost en daarna nooit meer wat laten horen...schaam schaam. Wat vind ik december toch een moeilijke maand, ben helemaal uit mijn doen.Ik kijk naar buiten en zie allemaal gelukkige gezinnetjes sleeën en blij zijn. De kerst en vooral oud& nieuw(moment van terug en vooruitkijken) worden denk ik echt moeilijke dagen voor mij.

Maar betreft adoptie, we hebben nog niks gehoord over een evt BKA nummer,dus we wachten af. Een vraagje, ik las op het forum dat er vooral veel aanbod is van SN kinderen,ervaren jullie dat ook zo? Naar mijn optiek valt dat wel mee,maar hebben jullie daar verhalen/ervaringen over/mee?

Onze MMM status, februari gaan we voor IVF(1e). we hebben nu 12X IUI gehad en 1x IVM, maar ik moet na 2,5 jaar zeggen dat het hele gebeuren ons zwaar valt. Ik vind het een prettig idee om een "escape" te hebben. Daarnaast heb ik geen goed gevoel over het hele MMM gebeuren,de artsen zijn vanaf het begin positief geweest,maar toch is er nog steeds geen zwangerschap...we wachten af...

@ Herma en marjah,jullie zijn al weer een aantal stappen verder...spannend hoor!Hoe gaat het na de VIA cursus verder?

liefs

7. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Liefprinsesje,

Ik kan me voorstellen dat de mmm je inmiddels zwaar valt, je hebt al zo veel iui's erop zitten en teleurstellingen. Maar nu ga je voor ivf dat biedt weer nieuwe kansen! Probeer positief te blijven!

Wij kregen ons bka nummer 2 weken nadat we het hadden aangevraagd, het zal dus wel snel komen bij julie. En anders even bellen, je weet nooit met die stakingen van tnt de afgelopen tijd.

Het klopt inderdaad dat er bijna alleen nog maar special need kinderen naar Nederland komen. Jonge gezonde kindjes worden in eigen land opgevangen en geadopteerd. Steeds meer landen tekenen het haags adoptieverdrag. Wat betekent dat de landen voor opvang en gezin in eigen land moeten zorgen. Adoptie is in die landen steeds minde taboe en meer mensen kunnen adopteren in die landen.De jonge gzonde kindjes worden in eigen land geadopteerd. Alleen kinderen met een beperking of oudere kinderen zijnminder goed adoptabel in eigen land. Dat zul je ook tijdens de cursus horen. Zo kun je een beeld vormen /krijgen of adoptie iets voor je is.

Na de via cursus worden je papieren doorgestuurd naar de raad van kinderbescherming in je regio.Als je door wilt met de procedure tenminste. Dan krijg je na een paar weken een brief met medische keuring erin.Je moet je laten keuren door een onafhankelijk huisarts. En als je die papieren weer hebt teruggestuurd dan belt de raadsmederwerker je op om een afspraak te maken voor de raadsgesprekken/gezinsonderzoek.

Heel veel succse met je komend ivf!

Groetjes Herma

8. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Graag wil ik jullie allemaal een heerlijk en ontspannen 2011 wensen! Dat we allemaal maar weer een stapje dichter bij onze droom zullen komen om adoptie- of geboortemoeder te worden !

Herma, volgens mij hebben jullie het eerste raadsgesprek inmiddels gehad, he? Hoe was dat? Was de raadsonderzoeker een beetje lief voor jullie? Wanneer is nou de volgende afspraak?

Wij beginnen al erg veel zin te krijgen in de VIA! Het huiswerk voor de eerste bijeenkomst heb ik zelfs al gelezen, al duurt dat nog meer dan een maand! Het begint steeds duidelijker te worden dat een bio-kindje er hoogstwaarschijnlijk niet in zal zitten voor ons (IVF 1 is erg tegengevallen), dus we gaan ons voorlopig volledig richten op adopteren!

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Daar sluit ik met helemaal bij aan Lien!

Ik ben ook benieuwd hoe het met het eerste raadsgesprek is gegaan Herma! Moet je nou ook een medische keuring?

@Lien: wat is het huiswerk voor de eerste cursusdag? ik ben wel benieuwd......

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Lien en Hypo,

Lien wat balen dat jullie ivf niet goed is gegaan. Goed dat je vooruit kan kijken en dat jullie enhousiast zijn over adoptie.

Hypo jij bent weer begonnnen lees ik, heel veel succes met deze poging!

Hopelijk komt er voor ons allemaal een goed jaar aan!

Het eerste gesprek heeft afglopen week plaatsgevonden bij ons thuis. Het was een open en leuk gesprek. Een eerste kennismakingsgesprek van 2 uur. De tijd vloog om. Ze stelde veel vragen over hoe we bij adoptie komen en onze weg daarnaartoe, onze wensen en voorkeuren, onze kinderloosheid en hoe we hier mee omgaan. Over onze hobby's en ons werk. Over hoe we werk en kindje willen combineren. Hoe we de via cursus ervaarden en wat indruk had gemaakt. Wat voor plek we de biologische ouders willen geven, wat we leuk vinden om te doen met ons kindje.

Nu moeten we een levensloop mailen van 4 pagina's. Die moet ze aankomende week hebben. Ze heeft ons een formulier gegeven met de punten die er in moeten. Je eigen opvoeding,waarden en normen,enz. En dan is volgende week woensdag het 2e gesprek op het kantoor van de kinderbescherming. Het hele onderzoek bestaat uit 3 of 4 gesprekken.

Groetjes Herma

11. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Herma, fijn dat het raadsgesprek goed is gegaan! Het klinkt als behoorlijk intensief, maar ook wel als heel goed dat je gedwongen wordt na te denken over hoe je denkt om te gaan met een adoptiekindje. Hoe lang kan het nou al met al gaan duren voor jullie de beginseltoestemming hebben?

Hoe zal het met Marjah zijn? Lang niets meer van gehoord !

@Hypo: je krijgt een soort handboek waar je enkele hoofdstukken van kunt lezen als voorbereiding voor elke bijeenkomst. Of het echt verplicht is om dat te lezen weet ik niet, maar ik vind het sowieso erg interessant allemaal en ben een echte boekenwurm. Dus ik kon niet meer wachten ;) Ik heb gewoon echt veel zin om actief aan de slag te gaan met adoptie. Hebben jullie eigenlijk al bepaalde dingen gedaan om je te verdiepen in adoptie, zoals boeken lezen of films/documentaires kijken? Misschien kunnen we hier wel wat tips uitwisselen?

12. Waiting for you

1 apr 2009
    9
    0
    0
    Hoi meiden,

Wil jullie het allerbeste wensen voor het komende jaar!

We hebben geluk ook al wat eerder dan verwacht, natuurlijk wel gehoopt deel te mogen nemen aan de VIA.
    Hopen 17 febr. eerste bijeenkomst te hebben.:)

Fijn om van jou Herma te horen hoe het na de VIA gaat met de raadgesprekken!Lijkt me allemaal erg spannend!

Waarschijnlijk hebben jullie al een gezondheidsverklaring in moeten leveren voor de gesprekken toch.
    Ging dat allemaal vlot en wat wordt er zo'n beetje getest en besproken?

@t Lien, wat moeilijk zeg dat de IVF-behandeling niet goed verlopen is. Jullie hebben dus wel de punctie gehad begrijp ik dat goed?

Wij zijn afgelopen sept aan onze eerste en helaas gelijk laatste IVF begonnen.
    Direct gespoten met 450 IE op een dag en uiteindelijk bleef er maar 1 follikel over die groot genoeg was voor behandeling.
    De gyn had alleen van te voren al aangegeven dat de punctie alleen door zou gaan bij 3 of meer follikels.
    Wij hebben daardoor dus een escape IUI gehad.:(

En in okt hebben we tijdens ons laatste gesprek met de gyn de beslissing moeten nemen te stoppen met behandelen.......
    Nu proberen we verder te gaan en het een plekje te geven, wat absoluut (waarschijnlijk zeer herkenbaar voor allen die dit ook meemaken) niet meevalt.

We zijn dus heel dankbaar eerder ingestroomd te zijn voor de VIA en nu in febr (over 6 weken:D)onze eerste VIA te hebben.

13. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Waiting for you: Het is een beetje off-topic, maar ik wilde toch even op je vraag reageren. Hopelijk vinden de anderen dat geen probleem. Jouw verhaal lijkt wel een beetje op dat van ons, alleen bij mij groeiden er net wat meer follikeltjes, waardoor de punctie wel door kon gaan. Ben gestart met 150IE gonal-f, maar daarmee gebeurde er te weinig. Er rijpte maar 1 follikel, dus gedurende het traject is de dosis verhoogd naar 300IE. Daarmee gingen er op de valreep nog 2 meer meerijpen, waardoor het wel tot een punctie kwam. De punctie viel vervolgens erg tegen, aangezien mijn follikels haast niet aan te prikken waren. De schil bleek te hard, waardoor ze nogal vaak opnieuw moest proberen, en moest wrikken en draaien (auw auw). Uiteindelijk bleek dat er één eicel was geoogst, die vervolgens niet was bevrucht. Tot een TP is het dus niet gekomen. Het ziekenhuis vindt het wel de moeite waard om nog één poging te doen. Dan krijg ik gelijk 300 IE, decapeptyl ipv cetrotide, betere pijnstilling en wordt het een ICSI-poging (vanwege de lage verwachte eiceloogst). Maar wij twijfelen nog of we het de moeite waard vinden. Adoptie vinden wij ook heel mooi, en misschien willen we onszelf liever alle ellende van weer een poging besparen. De slagingskans lijkt zo klein. En misschien moet het gewoon zo zijn, dat wij voor een adoptiekindje gaan zorgen. We hebben dan ook besloten om voorlopig te pauzeren, in elk geval tot na de VIA. De beslissing of we nog een poging gaan doen, hebben we dus even in de ijskast gezet (tja, ik had ook liever cryo's in de ijskast gehad, maar helaas..) ;)

14. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey meiden!
    Herma: bedankt voor je info over het eerste raadsgesprek. Ik had laatst eens gegoogled erop en las een vergelijkbaar verhaal op een site. Lijkt me best lastig om je levensverhaal op papier te zetten eigenlijk. En ook best pittig dat je alles van tevoren al bedacht moet hebben (over opvoeding en hoe je t gaat doen met werk enzo), terwijl het nog best lang kan gaan duren vorodat er echt een kindje komt. Dat moet je iig heel goed met elkaar bespreken vooraf lijkt me.
    Hebben jullie al een keuze voor een land gemaakt?

Wij hebben de rekening van de VIA inmiddels gehad en betaald. We zijn in mei aan de beurt (maar wellicht wel eerder al er nog mensen afhaken tussendoor). Mede daardoor hebben we besloten om niet te lang te wachten met ICSI 4.
    Het is best lastig om toch met twee dingen in je hoofd bezig te zijn. Toch denk ik dat de adoptie er niet meer uit gaat. Ook niet bij een biologisch eigen kind.

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik vind t overigens leuk dat dit topic inmiddels een beetje loopt. Het adoptieforum lag zo lange tijd stil, terwijl het ook een bijzonder traject is waarbij het fijn is om met elkaar ervaringen uit te wisselen.

16. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Hypo, ik vind het inderdaad ook erg fijn om hier met jullie te kletsen over adoptie :) Het lijkt soms wel alsof we elkaar ook persoonlijk kennen, terwijl we natuurlijk geen idee hebben wie de anderen zijn. Als je allemaal in hetzelfde schuitje zit schept dat toch een soort band ;) Heel fijn, want er zijn maar weinig mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. In onze directe omgeving ken ik tenminste niemand met wie ik ons verhaal echt kan delen. Ik ken wel wat mensen bij wie zwanger worden moeilijk ging, die gedokterd hebben, en die uiteindelijk wel of geen kinderen hebben gekregen. Maar in mijn directe omgeving heeft niemand geadopteerd. Hebben jullie eigenlijk mensen in je omgeving die geadopteerd hebben? Ik denk overigens dat je die mensen vanzelf leert kennen als het adoptietraject eenmaal echt loopt.

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ik lees wel mee hoor, maar ik ben eigenlijk te ziek om te reageren... Ik reageer al maanden heftig op hormonen (progynova/utrogestan en nu de pil). Ik ben zoooo moe :(
    Morgen de 4e VIA en ik moet me er echt naar toe slepen. Als we er zijn is het vast wel weer leuk.

Kus, M

18. Waiting for you

1 apr 2009
    9
    0
    0
    Sterkte Marjah, valt vast niet mee al die rottige mormonen...:( mormels zijn het.

Hoop dat jullie een leerzame en fijne Via-bijeenkomst hebben en dat ook Marjah-man er en positief gevoel aan over mag houden

19. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Jemig, Marjah, het klinkt alsof je het behoorlijk zwaar hebt. In elk geval veel sterkte! Hopelijk gaan al die hormonen wel tot een mooi resultaat leiden! En ik hoop dat je de VIA toch een beetje leuk vindt morgen! Lijkt me behoorlijk pittig om de VIA en hormonen naast elkaar te doen. Ik was dat eerst ook van plan, maar sinds onze eerste IVF-poging ben ik daar toch anders over gaan denken. Wel knap hoor, dat jij het combineert!! Vergeet jezelf niet in deze zware periode, en zorg dat je ook aan je rust en ontspanning toe komt voor zover mogelijk! Ik duim voor je hoor :)

20. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    @ Marjah sterkte met de hormonen!

@ Waiting for you, ja we hebben een medische verklaring meoten opsturen. Een onderzoek door een onafhankelijk huisarts. Hij beoordeelde de volgende punten: gezondheid nu en in het verleden,ziektes.medicijngebruik,drank en drugs gebruik, erfelijke ziektes in de fam., hij heeft onze bloeddruk gemeten, onze urine getest op suiker en nier ziekten. Ons hartslag en pols gemeten, longen geluisterd. Hij doet dat volgens een brief met controle punten die wij mee moesten nemen. Die hadden we van justitie gekregen via de post.

@ Hypo, ja het is wel fijn als je van elkaar al een beetje weet hoe je het gaat doen en natuurlijk ook op je werk hoe je baas erover denkt. Maar ja je kan ook niet alles van te voren uitstippelen, de tijd en situatie zal het leren. Wij kiezen voor China special need leeftijd 0 tot 2 jaar.

Groetjes Herma

Deel Deze Pagina