nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Dank je Draga!

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Herma: Staan jullie nu op de wachtlijst voor China en Sri Lanka? Wat grappig....want die 2 landen hebben wij ook in ons hoofd. Alleen lees ik tegenstrijdige berichten over Sri Lanka. Ik zag ergens staan dat t alleen nog maar oudere kindjes zijn (>4 jaar). Wat was jouw eerste indruk van K&T, werden jullie goed geholpen?

Wij beginnen in mei met de VIA; heb er enorm veel zin in! Onze 4e (en laatste) IVF is uitgelopen op een drama; weer een vmk! We zijn er ZO klaar mee! Ik wil niet eens meer zwanger zijn als t zo gaat. Onze definitieve keuze voor adoptie komt nu wel erg dichtbij. Eigenlijk is ie al gemaakt..... We hebben nog wel 4 cryo's van deze laatste poging, maar we hebben geen idee of en wanneer we dit nog willen. Ik ben het zh en de onzekerheid van wel/niet zwanger en wel/niet zwanger blijven zo zat!

xxx Hypo

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Weet iemand hier trouwens waar je die special needs keuzelijst kunt vinden? Ik zocht op adoptie.nl maar daar vond ik m niet!
    xxx Hypo

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    #284 Herma, 23 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
    @ Hypo, wat onzettend klote zeg dat het zo gelopen is met je icsi. Gelukkig kun je vooruit kijken naar adoptie.

Ja wij staan voor China en Sri lanka op de pre wachtlijst. We moeten wel een definitieve keuze maken als sri lanka weer open gaat voor nieuwe ouders. Want je mag maar voor 1 land op de wachtlijst maar wel voor meerdere op de pre wachtlijst en zo kijken wat sneller gaat. Ik lees ook tegenstijdige berichten, in het informatie krantje van kind en toekomst wat wij nu iedere maand krijgen omdat we daar staan ingeschreven staat dat er vorig jaar 11 kinderen kwamen en bijna allemaal tot 2 jaar. En nu staat er op de site weer vanaf 4 jaar. Maar ik weet niet of dat ook voor special need geld. Wij hebben trouwens geen toestemming om een kindje ouder dan 3 te adopteren. Met ons gezinsrapport mochten we op de pre wachtlijst en waren we te matchen dus zal wel niet alleen maar oudere kinderen zijn dan.

Als je mij je email adres doorgeeft in een prive mail dan mail ik het je door van de special needs lijst.

Wij vinden het contact goed met kind en toekomst. Al hebben we dat alleen nog telefonisch gedaan. Maar we werden altijd snel geholpen en ze keken en onderzochten alles als wij een vraag hadden en belden ons dan terug.

Groetjes herma

5. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik stuur je even een PB Herma.
    Vonden jullie de keuze voor het land moeilijk? We zitten op dezelfde twee landen, maar zitten ook nog aan Taiwan te denken. Maar die wachtlijst is volgens mij vrij lang....
    Xxx Hypo

6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Nee wij vonden het niet moeilijk, omdat veel landen al afvallen voor ons qua eisen zoals taiwan. Omdat wij geen praktiserend christen zijn. Anders hadden wij graag taiwan als optie gehad.

Ik stuur je morgen de mail door, even opzoeken waar deze is.

Groetjes Herma

7. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Hypo, ik wilde nog even zeggen dat ik het echt supervervelend voor je vindt hoe de laatste IVF is verlopen. Vreselijk om telkens een VMK te krijgen. Dat je het dokteren inmiddels helemaal zat bent, is voor mij heel herkenbaar! Het is pijnlijk om te moeten concluderen dat het waarschijnlijk echt niet gaat lukken, maar ik vond het zelf ook wel een enorme opluchting om geen hormonen meer te hoeven spuiten, niet meer steeds naar het ziekenhuis te hoeven, maar vooral om niet meer elke maand in spanning en onzekerheid te zitten. Hoewel ik me in jullie geval ook kan voorstellen dat je de cryo's misschien nog wel wilt benutten.

Hopelijk ga je de komende tijd wat rust vinden en gaan jullie in de toekomst ontzettend gelukkige (adoptie-)ouders worden!

Ons bevalt de VIA in elk geval erg goed, wij worden er alleen maar enthousiaster door en zijn steeds meer overtuigd dat adoptie voor ons een goede keuze is!

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, ik zag wel iets over geloofseis staan voor Taiwan, maar hoe dat wordt ingevuld weet ik niet. Wij zijn beiden gedoopt e.d. maar niet kerkgaand, dus ik weet niet hoe ze dit beoordelen. Ik zou mijn kindje zeker wat willen meegeven in de opvoeding m.b.t. geloof, maar zou het kindje bv niet laten dopen. Toch maar s kijken of ik die eisen uitgebreider kan vinden.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dank je wel voor je lieve reactie. Het is heel dubbel; we zijn er aan de ene kant helemaal klaar mee, maar aan de andere kant kom t besef dat ik waarschijnlijk echt geen kindje ga dragen en baren steeds dichter bij en dat vind ik nog wel heel moeilijk.
    Over adoptie is er bij ons eigenlijk geen twijfel, maar ik ben wel heel benieuwd wat de VIA met ons doet. We beseffen wel heel erg dat t best zwaar kan zijn.
    En ik vind t ook heel moeilijk dat t zoveel geld kost. Op zich gaat dat voor het eerste kindje zeker lukken en heb ik t er absoluut voor over. Maar ik wil graag meer kindjes en het idee dat je dan weer zo'n heel bedrag moet neertellen...pfff, ik hoop dat dat gaat lukken!
    Ben ik de enige die zich daar zorgen over maakt?

Xxx Hypo

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Hypo, de eis van Taiwan dat je praktiserend christen moet zijn heeft betrekking op 1 weeshuis. Het andere weeshuis heeft als eis dat je onder de 35 moet zijn bij intake. Dat haalt mijn man dus niet meer. Maar de term praktisrend christen betekent dat je echt gelovig moet zijn en actief in de kerk bent. Je moet een aanbevelingsbrief van de pastor hebben waarin hij aangeetf dat je vaak in de kerk bent en actief met het geloof bezig bent. Veel andere landen stellen deze eis ook.

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dank je Herma voor de uitleg. Nou, dan valt voor ons 1 weeshuis al af. Ik weet niet of het dan zoveel zin heeft om ons daarvoor in te schrijven. Ach, dat kunnen we natuurlijk nog wel prima bekijken.
    Ik moet zeggen dat Wereldkinderen mij als bemiddelaar ook het meest professioneel overkomt. Dus wij hebben wel voorkeur voor hen. Wat me aan Taiwan zo aansprak is dat er vaak meer bekend is over de afstandsouders en dat zij ook vaak inbreng hebben in de keuze van de adoptieouders. Dat lijkt mij wel bijzonder dat je aan je kind kunt zeggen dat de biologische ouders ons gekozen hebben. Maar goed, dat is natuurlijk een uitzondering.
    Eerst maar eens de VIA, dan kijken we wel weer verder.
    Xxx Hypo

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Hypo, de financiele kant van adoptie vind ik ook een groot nadeel. Voor ons betekent het dat we flink moeten sparen, maar dan moet het hopelijk wel gaan lukken. Of het ook een tweede keer mogelijk zal zijn, dat zien we dan wel weer. Ik probeer me eerst maar eens op ons eerste kindje te richten. Eventueel zou ik bij een tweede misschien ook wel pleegzorg willen overwegen, maar ook dat zien we later wel weer. Ik weet ook niet of mijn man daarvoor open zou staan.
    Voor veel stellen moet het vrijwel onmogelijk zijn om zoveel geld bij elkaar te krijgen. Dat maakt het zo oneerlijk, want mensen met minder geld hoeven zeker geen minder goede ouders te zijn!
    Sowieso vind ik het bij adoptie een nadeel dat het aantal kinderen wat je kunt adopteren beperkt is vanwege tijdsgebrek en financien. Of je moet openstaan voor meerdere kinderen tegelijk. Maar echt sprake van kiezen is er niet. Wat hebben die mensen die lekker vruchtbaar zijn het makkelijk he, wat dat betreft!

13. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    @ Hypo, Taiwan wordt alleen door Meiling bemiddelt. Maar goed, je kan altijd vragen en bellen natuurlijk ter zijner tijd. Soms worden eisen versoepelt en verzwaard.

14. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, dat van Meiling wist ik wel. Maar ik zou alleen vanwege Taiwan naar Meiling gaan. Als Taiwan dan afvalt dan kiezen we denk ik toch voor Wereldkinderen. Maar ja, dit zijn keuzes die we later natuurlijk allemaal nog kunnen maken.

15. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik wil niet lastig zijn maar ik heb een topic geopend en heb echt advies nodig:)
    Verder gaat alles goed maar ben benieuwd wie het zelfde heeft gehad en mij kan helpen.

Alvast bedankt.
    Draga

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heeey meiden! Ik was ff met wat andere dingen bezig, maar het adoptie traject zit in een stroomversnelling!

In februari de VIA afgerond, eind maart de medische verklaring opgestuurd en morgen :$ al het eerste gesprek!

kus

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    bij de weg...

Haarlem heeft de wachtlijsten dus weggewerkt :)

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Wauw, Marjah, dat gaat lekker snel bij jullie!! Wat fijn! Wel spannend zeg! Ik hoop dat het bij ons ook zo snel zal gaan. Wij hebben volgende week de laatste VIA, dus daarna mogen ze van mij ook zo snel mogelijk komen!

We hadden al een hele tijd niets meer van je gehoord. Hoe gaat het nu met je?

19. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Marjah!

Wat super dat het zo snel gaat! Succes morgen!

Groetjes herma

20. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Wat een super nieuws Marjah.
    Veel succes bij het gesprek gewenst.
    Weer een stapje in de goede richting:)

@ all the lady's: Nog bedankt voor alle reacties in mijn topic heeft me zeer geholpen.
    Groetjes Draga

Deel Deze Pagina