nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Lien: bedankt!
    @Lobi: we zijn precies een jaar na onze inschrijving aan de beurt. We hadden echter wel een kwartaal eerder gekund (februari) omdat er mensen waren uitgevallen. Maar dit hebben we niet gedaan omdat we midden in een IVF-poging zaten en een verhuizing voor de deur hadden.
    Ik zal hier wel laten weten hoe we het ervaren. Ik ga ook maar s kijken of ik een weblog kan gaan bijhouden. Er zijn veel weblogs van mensen die adoptie doen.
    Xxx Hypo

2. Een jaar dus... Ben benieuwd hoe lang het bij ons zou gaan duren als we er al voor zouden gaan...

Leuk een weblog! Ik zou graag het adres willen om jullie te volgen!

3. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Lobi, wij hebben minder dan een jaar hoeven wachten op de via cursus,ik dacht een maand of 10. het ging ineens sneller dan verwacht. Er kunnen tussentijds mensen afvallen, ook de aanmeldingen zijn minder geworden.

Groetjes Herma

4. Herma, welk jaar hebben jullie de cursus gedaan? Dat klinkt wel positief...

En zijn de aanmeldingen minder geworden? Toch veel mensen die schrikken van de hoge bedragen misschien.. (ik ook wel hoor..)

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Lobi,

Wij hebben in oktober/november 2010 de cursus gedaan. Het aantal aanmeldingen is drastisch teruggelopen zieden ze de eerste dag op de cursus, van 80 cursussen een paar jaar geleden naar 20 nu per jaar. Komt door verschillende redenen: door de hoge bedragen inderdaad en doordat er steeds meer special needs kindjes komen en oudere kindjes. Het beeld van een gezonde baby adopteren is niet meer zo reeel.

Wij hebben veel aan de cursus gehad, het heeft ons echt doen overtuigen om voor adoptie te gaan en niet verder de medische mallemolen in. Het geeft veel stof tot nadenken en samen over te praten.

Groetjes Herma

6. Herma, dat wist ik niet... Is daarmee de wachttijd tot het daadwerkelijk adopteren dan ook korter geworden? Of moeten dan eerst de bestaande wachtlijsten een stuk worden ingekort?

Spannend voor jullie zeg... Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar jullie ervaringen? Kun je er iets over vertellen?

En wat een stap om niet de mmm in te gaan, maar voor adoptie te kiezen!

7. Ik zie trouwens dat jij ook in Nijmegen woont! Leuk, ik ook!:)

8. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Lobi, ja ik kom ook uit Nijmegen, toevallig! Wij hebben de mmm wel doorlopen hoor , maar na 4 x ivf waren wij er klaar mee. Over adoptie hebben wij het altijd gehad en wilden we eigenlijk ook voor gaan. Na de cursus besloten we geen 5e ivf meer te doen.

De wachtlijsten hangen af van het land waar je voor kiest en je bemiddelbaarheid( leeftijd/huwlijksjaren/geloof/gezondheid enz.) maar ook wat je eisen zijn ten aanzien van het kindje. ( leeftijd en mag het kindje een beperking hebben of ga je voor gezond mogelijk). Niks is zo veranderlijk als adoptie land. Waren er een half jaar geleden nog ouders te kort voor special needs kinderen in China en was je binenn 4 maand bemiddelbaar, nu sinds deze week is de wachlijst gesloten van Wereldkinderen voor China special need. Dus afwachten maar weer voor ons. Ondertussen worden er ook nieuwe adoptie kanalen geopent, zoals deze week bij de NAS Ghana. Dus houd je ogen en oren de kost en kijk bij de sites van vergunninghouders wat er mogelijk is voor jullie. Mijn ervaringen over de via cursus kun je lezen in dit topic, op een van de eerste pagina's schrijf ik al mee. Wij zitten bij Kind en toekomst op de pre wachtlijst voor china en sri lanka. ( special need)

Succes! Groetjes Hema

9. Dank je wel Herma voor je uitgebreide reactie! Bij ons staat het nog in de kinderschoenen, we hebben ons nog niet eens ingeschreven, maar ik ben er wel al veel over aan het lezen!
    Ik ben heel benieuwd hoe het jou en de andere meiden hier inclusief mezelf verder zal gaan.

Ik hoop dat we allemaal snel een kindje in onze armen mogen sluiten!

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    ja daar ben ik ook heel benieuwt naar!

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Herma: wat grappig dat jullie aan Sri Lanka en China denken. Die landen hebben wij ook in ons hoofd. We zitten ook nog aan Taiwan te denken. Gezien het feit dat je dan de afstandsmoeder vaak nog kan ontmoeten. Dus voor ons wordt t of Meiling (Taiwan/China) of Kind en toekomst (Sri Lanka/China). Het viel me idd ook op dat de wachtlijst voor China nu dicht is. Mooi balen, want t zag er even heel gunstig uit. Maar goed, je weet ook niet hoe het verder gaat, want t lijkt in China heel erg in golven te gaan. Wat betreft Sri Lanka is t mij niet echt heel duidelijk; weet jij daar wat meer over.
    Ik kan niet wachten tot t allemaal zover is!!!!
    Xxx Hypo

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Oh trouwens Herma, heb jij een andere plek dan dit forum om over adoptie te praten? Ik zag alleen een prikbord bij adoptie.startpagina.nl. Daar zie je veel mensen met echt ervaring en kan je je echt inlezen. Of heb je nog andere tips?
    Xxx Hypo

13. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Hypo, ja het kan zo weer veranderen bij China. De wachtlijst van sri lanka is momenteel dicht , wij staan op de pre wachtlijst. Geen idee hoe lang dat gaat duren. Ze konden er niks over zeggen, dus afwachten maar. Het is maar een klein adoptie kanaal, er komen relatief weinig kindjes voor adoptie in aanmerking. Vorig jaar 8 dacht ik ? Als je eenmaal je papieren daar hebt liggen dan duurt het tussen de 8 maand en 2,5 jaar. Omdat wij dus nog niet op een gewone wachtlijst staan en nog geen 2 jaar getrouwd zijn voor China mogen we dus op beide pre wachtlijsten van sri lanka en china. En dan kijken wat eerder op ons pad komt. We mogen om de 3 maand bellen om te vragen hoe het ervoor staat. Rond februari 2012 mogen we op intake voor China en papieren klaarmaken. Als het nog mogelijk is tegen die tijd tenminste om voor China te gaan en het open blijft. Maar mischien is ondertussen dan Sri lanka weer open voor nieuwe ouders op de pre wachtlijst.

Ik lees ook veel mee op adoptie prikbord. Heb er ook een paar keer een vraag gesteld. Verder zijn wij aangemeld op de yahoo special needs groep. Daar kun je je aanmelden na de via cursus. Dat is een mailinglist en kun je vragen stellen over de special needs en info krijgen van ervaren adoptie ouders. Maar verder klets en lees ik vooral hier mee haha!

Groetjes Herma

14. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!
    Kom even heel kort vertellen over de 1e VIA-bijeenkomst. Ik vond het een goede bijeenkomst, goed sfeer, prettige begeleiders en een prettige groep. Het thema 'biologische ouders' hakte er best wel in, het is toch een deel waar je weinig over weet. Goed om daar zo bewust bij stil te staan. Ik ben begonnen aan mijn web-log, maar nog niet helemaal klaar met de eerste opzet. Als ik zover ben dan laat ik t wel weten en kunnen jullie me volgen, voor degene die dat leuk vinden.
    Xxx Hypo

15. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Hypo, fijn dat je de 1e bijeenkomst een positief gevoel geeft. En leuk dat je een weblog maakt ben benieuwt!

Groetjes Herma

16. Hypo was het erg confronterend de eerste bijeenkomst?

En als je weblog klaar is voor lezers, hoor ik het graag!:)

17. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    hoi dames,

Na een VIA bijeenkomst heb ik in de auto dit gedicht geschreven.
    Nouja gedicht mijn gevoel.
    Ik wil dit graag met jullie delen omdat jullie misschien wel hetzelfde voelen.

Zul jij je hechten aan ons?
    Zoals wij aan jou gehecht zijn.
    Zul jij van ons houden?
    Zoals wij van jou houden.
    Tijd heelt veel wonden.
    Telt dat voor jou?
    Jij hebt onze droom vervult.
    Hopelijk wij de jouwe.
    Zul je het ooit eens worden
    met de keuzes die zijn gemaakt.
    En voel je de liefde en vertrouwen.
    4 mensen die jou leven bepalen.
    Omdat ze het beste met je voor hadden.
    Zul je dat ooit helemaal begrijpen.
    Maar weet niemand is zo gewenst als jij.
    Al zul je dat een tijdje anders voelen.
    Je bent geboren in ons hart.
    En wij zouden graag een plekje in het jouwe krijgen.
    Over liefde kun je zwijgen.
    Maar je zult het altijd voelen.

Groetjes Draga.

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Mooi, Draga!
    Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie al bericht gehad van de RvdK? Wij nog niet, helaas, maar een ander stel uit onze VIA groep heeft zelfs de medische keuring al gehad !

19. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Dank je wel.
    Nee, we hebben nog niets gehoord. Ik hoop dat het niet zo lang duurt.
    Verder gaat alles zijn gangetje we gaan over 3 weken trouwen:)

Groetjes Draga

20. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Oh, trouwen, dan heb je wel wat anders aan je hoofd! Een aangenamere afleiding kan ik me niet bedenken :) Alvast een hele fijne bruiloft gewenst! Gaat het een groot feest worden, of houden jullie het klein?

Deel Deze Pagina