We hebben familie en hele goede vrienden uitgenodigd. We krijgen 150 gasten. Alles is geregeld maar nu komen de zenuwen opzetten Maar heb er ontzettend veel zin in. Mag ik eindelijk mijn jurk aan
@Draga, klinkt een beetje als onze bruiloft. Wij hadden ook zo'n 150 gasten Ik herinner het me echt als een geweldige dag, tot nu toe de mooiste dag van ons leven! Ik hoop dat jullie het ook zo zullen ervaren!
Hey dames! Ik heb jullie even de link van mijn weblog gestuurd. Het is nog niet helemaal klaar, maar al wel te lezen. Draga: trouwen is ZO LEUK! Ik kan me idd heel goed herinneren dat ik ook elke keer dacht; mag ik eindelijk mn jurk aan. En wat een prachtig gedicht had je geschreven; knap hoor! Xxx Hypo
Oh, nu kan ik niet meer terugvinden wie ik nou wel/niet dat weblogadres had gestuurd. Nou ja, mochten er nog meer zijn die m willen; stuur ff een pb'tje. Groetjes, Hypo
Dames Nog bedankt voor de lieve reacties. We hebben vandaag een brief gehad dat we binnen 4 weken de medische keuring moeten hebben gedaan. (Ik schrijf een beetje raar merk ik wel) Heb al meteen een arts gebeld Gaat wel snel. Nou dit was het weer. Effe een korte up-date.
Ah, fijn, Draga!! Dan kun je tenminste weer verder! Ik wist trouwens niet dat ze daar ook nog een tijdslimiet aan zouden hangen. Beetje vreemd eigenlijk. Wij kijken ook elke dag vol hoop in de brievenbus, maar tot nu toe geen brief helaas...
O beter Draga dat je de medische keuring kunt doen , schiet al lekker op. @ Lien, ze hebben een tijdslimiet voor de medische keuring omdat vanaf het moment dat je deze hebt teruggestuurd, je wordt ingedeeld voor de raadsgesprekken. En hier zijn vaak wachttijden voor de raads gesprekken dus willen ze zo snel mogelijk iedereens medische verklaring terug hebben. Tijdens de cursus werd ons gezegd hier snel werk van te maken anders houd je de boel alleen maar op. Groetjes Herma
Vanochtend schreef ik dat we nog steeds zaten te wachten op de brief, en vanmiddag lag die in de bus! We hebben gelijk een afspraak met de arts gemaakt voor over twee weken!
Hee meiden, ik lees wel vaak mee, maar ik schrijf eigenlijk niet zoveel... Maar ik wilde jullie wel ff laten weten dat we onze beginseltoestemming (over twee weken definitief) binnen hebben JOEPIE! Voor een aantal dames kan het heel erg opschieten. Na het inleveren van onze medische verklaring, zat de RvdK al binnen 2 weken bij ons thuis Kus
@Marjah, proficiat met jullie BT!! Is deze ook geworden zoals gehoopt wat betreft leeftijd, aantal kinderen, SN? Weten jullie al welke vergunninghouder en/of land het gaat worden? Spannend dat het raadsonderzoek al zo snel zou kunnen starten ! Ik hoop wel dat het lekker snel zal gaan, want wachten hebben we al genoeg gedaan vind ik
@lien, zijn we bijna even ver. Spannend,he ook al is het maar een "brief'. @Marhja: Gefeliciteert met jullie beginseltoestemming. En de rest natuurlijk de goreten van mij
Marjah; van harte gefeliciteerd met jullie beginseltoestemming. GA het maar lekker vieren met z'n tweetjes!!! Waar gaan jullie heen voor de bemiddeling? Ik heb nog even een vraagje over China-adoptie. Weet iemand hoe het precies zit met het vermogen van 80.000 euro dat je moet hebben? We hebben net een nieuw huis en hypotheek. Dit schijnen ze ook te verrekenen. Dan hebben we met de huizenprijzen van tegenwoordig natuurlijk geen overwaarde....... Iemand een idee hoe je het vrmogen moet onderbouwen?? Xxx hYpo;
Hoi Hypo, Deze vraag staat toevallig nu op adoptie prikbord. google maar eens op adoptie prikbord. Een fijne forum waar je met vragen terecht kan. Je mag je inboedel meerekenen, auto, spaargeld. Maar ook de overwaarde van je huis. Moet je maar eens kijken naar de antwoorden op adoptie prikbord, staat best duidelijk wat er allemaal onder valt. Vaak kom je er wel aan hoor, je inboedel is vaak meer dan je denkt. Groetjes Herma
Hihi, zo toevallig is dat niet hoor ! Ik had t zelf weer opgezocht en de vraag er weer opgezet. (Ik ben daar N&P) Het is alleen zo balen omdat we net een nieuw huis hebben gekocht. Dan heb je met deze tijden natuurlijk niet zo snel overwaarde! Dus dat is wel balen! Maar ja, eerst maar eens goed info inwinnen......
He dames, Hoe is is het hier? Met mij gaat het super IK BEN GETROUWD het was een super mooie dag. We hadden gelukkig mooi weer i.v.m. de foto's. 15 juni medische keuring alles komt beetje bij beetje dichterbij. We hebben een groot advocatenbureau ingeschakeld in Belgrado voor de adoptie Ja alles moet wel goed geregeld zijn zodat er geen misverstanden ontstaan. Nou dit was de up-date. Groetjes Draga
Hoi Draga, Super dat je zo'n mooie dag hebt gehad. Jullie gaan dus voor zelf bemiddeling? Komt er dan helemaal geen nederlands bemiddelingsorganisatie bij kijken? Jullie moeten dan wel gewoon de raadsgesprekken doen toch? Hier weer vol nieuwe informatie. We zijn vorige week naar een bijeenkomst geweest van kind en toekomst onze vergunninghouder. Het was een info avond over special need kinderen uit China. Ze gaan met een nieuw programma werken. Het one to one support program. Ze gaan dan met een bepaald weeshuis werken. Dit is wel een heel arm weeshuis, de kindjes zijn niet gestimuleerd. Kind en toekomst gaat hier geld aan doneren voor meer personeel en therapie. Deze kindjes krijgen door dit programma nu ook een kans om het weeshuis te verlaten en naar een gezin te kunnen. Dit programma gaat bestaan naast de shared list en special focus list waar ze nu mee werken. Ik ben benieuwt hoe dit gaat lopen. Groetjes Herma
He Herma, Wat interesant allemaal. Wel goed dat die infodagen er zijn word je wel wijzer van. Ja we gaan voor deelbemiddeling en we moeten wel een vergunninghouder inschakelen. We gaan voor k en t omdat die in de Balkan zit behalve Servie. Een advocatenbureau lijkt ons beter weten we waar we aan toe zijn. Word je niet zo gauw van het kastje naar de muur gestuurd. En verder scheelt het dat we familie daar hebben die al info verzamelt. Onze keuring was goed gelijk opgestuurd. Iedere keer een stapje dichterbij. Groetjes Draga