nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ja dat is verstandig Draga, het is ook zo veel nieuws dat op je pad komt.

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Alles goed met de dames?

Hier alles goed de medische keuring was goed had ik ook wel verwacht. Verder ben ik er niet zo met bezig geweest. Is voor mij een goed teken want ik onderga alles ontspannen. Misschien verandert dat wel als we naar de raad moeten;)
    Nou toedels maar weer en lees jullie later.

Groetjes Draga

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey Draga,
    Hoe was de medische keuring? Wat moet er precies gedaan worden?
    Weet je al wanneer ze voor het eerst komen voor de raadsgesprekken?
    Groetjes,
    Hypo

PS: Hier maandag de 5e VIA, dus het schiet op. We vinden het echt een leuke cursus!

4. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land

Nou we stonden binnen20 min weer buiten:D
    Er word gevraagd naar psychische klachten en derg. Dan kleed je je uit luisteren naar hart en longen beetje voelen enzo (op een nette manier,hihi) Viel echt mee. Je moet alleen een arts zoeken die je nog nooit heeft behandelt. Je krijgt na de via een brief met wat je moet doen en een brief die de arst moet invullen dan terugsturen en weer wachten:). Dit moet allemaal binnen 4 weken vanaf brief ontvangst gebeuren.
    Valt allemaal reuze mee dus maak je geen zorgen.

En heb je een leuke via groep?
    En wat vinden jullie ervan?

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Bij ons werd ook urine getest en bloeddruk opgemeten. Hart geluistert en medisch verleden besproken. Stelde niet zo veel voor inderdaad. Na 1,5 maand terugsturen medische gegevens werden wij al gebeld voor de raadsgesprekken.

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    We hebben vorig jaar rond deze tijd een uitgebreide medische keuring ondergaan voor het afsluiten van een levensverzekering voor onze hypotheek. Toen werd echt alles onderzocht; bloed urine, borstonderzoek, bloeddruk, enz. We vragen ons echt af of we dit rapport niet gewoon kunnen gebruiken. Zo irritant om alles weer te moeten beantwoorden en ondergaan.

Ik maak me wel een beetje zorgen over de vragen over psychische klachten. Ik heb begeleiding gehad voor het afsluiten van de kinderwens en het verwerken van de miskramen. Ben zo bang dat ze dit dan kunnen aangrijpen om ons af te wijzen....
    Bah...ik kan me over dit soort dingen enorm zorgen maken....

De VIA vinden we erg leuk. De groep is prima, niet echt mensen waar we Echt een klik mee hebben, maar wel een leuke groep mensen.

Xxx Hypo

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hi Hypo (en overige meiden ;)),

Ik heb hier nog niet echt eerder meegelezen, maar misschien wordt het wel eens tijd.
    Loop namelijk gelijk met Hypo op in het adoptie traject.

We dachten bij elkaar in de VIA groep te zitten, maar helaas, er bleek een ochtend en middag groep...

Hypo, gaat snel he die VIA.
    Wij vinden het ook erg leuk en interessant!
    Onze groep is echt wel een leuke groep, maar ook niemand waarmee wij en echte klik hebben.
    Ik zei nog tegen Siklief, we moeten eigenlijk wel een beetje contact houden met mensen, want als (aspirant) adoptieouders is het wel fijn om je te kunnen spiegelen.
    Maar toen we de mensen in onze groep langs gingen wisten we eigenlijk ook niet wie :)
    Mensen hebben ook zulke verschillende achtergronden.
    Vind het eigenlijk wel fijn om een beetje dezelfde achergrond te hebben.

Is het misschien wat om de laatste VIA bijeenkomst samen daar te lunchen?
    Jullie zijn denk ik om 12 uur klaar?
    En wij beginnen om 14 uur.
    Idee?
    Als jullie geen zin hebben ook prima hoor!
    Weet ook niet eens wat Siklief er van vind :D

Liefs Sikki

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hypo: dat is geen probleem hoor...

Het gaat er vooral (bij psychische klachten) om dat je je kind niet in de steek laat/ het hele huis doormept/ verwaarloost.
    Dus ik denk niet dat dat een probleem is, als je wat "begeleiding" hebt gezocht. Bij de gesprekken met de raad vinden ze dat toch ook alleen maar positief?

maar eigenlijk moet je het ook gewoon niet opnoemen.
    KLAAR!
    Dat is het makkelijkste, dan krijg je er zeker geen gezeur over.
    OEP! dit heb ik niet gezegd *Marjah kijkt schuchter om zich heen*
    Wij hadden het besproken met onze eigen huisarts (dat ging om ietsies meer dan wat begeleiding hebben) en hij vond dat mijn man gewoon niets moest vertellen. Hij heeft nl enorme faalangt en er zijn wat dingen gebeurd in zijn bedrijf, waardoor dit opspeelde.

Hij doet het nu overigens (zo met de mmm) erg goed. Okee, het probleem ligt bij mij, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

kus

9. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    He Dames,

Het is hier zo stil laat ik maar wat schrijven. Nog geen nieuws op het adoptiefront helaas:).
    Maar heb inmiddels na een jaar werkeloos te zijn een nieuwe baan.
    Het stelt niet zo veel voor maar het is een begin.
    Moet natuurlijk gespaard worden voor ons toekomstige kindje.
    Ik heb nu werk voor ong 15 uur in de week in de schoonmaak.
    En morgen heb ik nog een gesprek voor in de schoonmaak ook voor ong. 15 uur.
    Met mijn pgb baaantje van 6 uur kom ik uit op gemiddeld 36 uur in de week. En dat voor iemand die 10 geleden voor het laatst 36 uur heeft gewerkt word het bikkelen:D;).
    Maar nu nog flink aan de slag en dan moederen de baan van mijn dromen.

En Sikki ik ben blij dat je ook ons gevonden hebt we zaten in de zelfde situatie alleen heb je nog meer doorzettingsvermogen dan ik.
    Ik hoop dat de behandeling in Gent aanslaat meid.
    Maar ik hoop ook dat je je ei bij ons kwijt kan.

Ge groetjes van mij en tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Draga, ja jij kent mijn situatie als geen ander :(
    Maar meer doorzettingsvermogen...ik weet het niet, jij hebt echt super veel doorzettingsvermogen.
    Ik heb gewoon een enorm grote plaat voor m'n kop denk ik ;)
    Ik vind het heel mooi om te lezen hoe vol voor adoptie iedereen hier gaat.

Voel me soms best schuldig dat ik nog op beide paarden wed.
    Want dat mag natuurlijk helemaal niet.
    Maar ja, die megawachtlijsten dwingen ons.
    Alhoewel ik toch ook wel weer blij ben met de (pre)wachtlijsten, want dat geeft mij nog wat meer MMM tijd :)
    Terwijl ik wel heel graag een adoptiekindje zou willen!
    Ook met een biologisch kindje.
    Of eigenlijk nog liever met, want dan kies ik onvoorwaardelijk voor een adoptiekindje en niet om mijn eigen kinderwens te vervullen.

Hoe hebben jullie dat hier gehad?
    Allemaal gestopt met de MMM voordat jullie voor adoptie gingen?
    Marjah, jij hebt toch ook eea naast elkaar lopen.
    Hoe ging dat met de raadsgesprekken?
    Dat wordt voor ons namelijk wel met een stalen gezicht liegen :)
    Terwijl we echt 100% achter de keus voor adoptie staan!

Moeilijk moeilijk.

En na de VIA dus een brief voor de medische keuring.
    Enig idee hoe lang na de VIA dat duurt?

Wij willen namelijk in augustus nog een ICSI doen.

Draga, nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    sikki joergetting PB

12. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Sikki,

Wij zijn bewust gestopt na de via cursus dus voor de raadsgesprekken. De cursus was ook een orrientatie voor ons en toen hebben we besloten om alleen nog voor adoptie te gaan. Ik wilde het zelf ook gewoon afsluiten de hele mmm.

13. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    He Sikki,
    Ik denk dat die gevoelens heel normaal zijn,hoor.
    Je zit nog steeds in de mmm. Wij hebben de via toen uitgesteld voor Dusseldorf.
    En had voor de via ook niet het gevoel van ik ga er 100% voor.
    Maar na de via en tussen de bijeenkomsten werden de % meer:).
    Wij hebben onze mmm in onze hoofden afgesloten toen we de via starten en ons hart na de 1e bijeekomst.
    En toch blijf ik voor je bidden, hopen en klaveren dat de volgende poging slaagt.
    Maar ben wel trots op je (al ken ik je niet) dat je in het adoptietraject bent begonnen.
    Voor ons is dit een echte kans op een gezin en kan niet wachten tot het zover is. Ik sta nu voor de volle 100% achter adoptie.
    Dus ben in mijn hart zwanger en dat voelt super goed.

Dus schroom je niet hier zitten geweldige meiden waarbij je al je adoptievragen en gevoelens kwijt kunt.

Groetjes Draga

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Bedankt meiden voor jullie reactie.

Mooi te horen hoe jullie gevoel hierin is.

Ons gevoel na de VIA's is ook heel zeker.
    Adoptie lijkt ons allebei iets geweldigs en iets heel moois.

Maar toch...dat stomme stemmetje wat constant 'nog 1 ICSI' fluistert...

Marjah, bedankt voor je uitgebreide PB!
    Daar heb ik wat aan!

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey Sikki!
    Je hebt je weg naar dit forumtopic dus ook gevonden!? Ik heb je op hyves al even een reactie gestuurd wbt onze lunchafspraak; maar dat heb je al gelezen!
    Wij wisten tijdens onze 4e ICSI eigenlijk wel dat het onze laatste zou zijn. Ik had eerst door de deca in beide eierstokken meerdere cystes, waardoor ik wekenlang deca heb moeten doorspuiten. We besloten toen de poging wel af te maken, maar belsoten ook dat het de laatste was. Toen bleek te poging weer te eindigen in een mk (zh in zh uit omdat mijn HCG bleef stijgen, dus angst voor een bbzwangerschap) en waren we er helemaal klaar mee.
    We kunnen dus vol vertrouwen zeggen in het gezinsonderzoek dat we helemaal klaar zijn met de MMM.
    Maar.....we hebben nog 4 cryo's. Voorlopig doen we daar ff niets mee. Ik wil eerst minstens nog een half jaar mijn lijf de rust geven die het zo hard nodig heeft. Daarna zullen we overwegen of ik nog onderzoeken wil ivm die 2 mk'en. En dan beslissen we wanneer we de cryo's weer doen.
    We hebben er alleen helemaal geen vertrouwen meer in. Eerst moeten ze goed ontdooien, dan innestelen en dan moet ik nog zwanger blijven.......een hoop opstakels, dus we denken niet echt dat t gaat lukken.

Voor ons dus geen probleem om in het gezinsonderzoek e.a. te vertellen. We hebben wel besloten niets over de cryo's te zeggen. We kunnen iig goed verwoorden dat we helemaal klaar zijn met de MMM en geen nieuwe ICSI zullen beginnen.
    Bovendien is onze adoptiewens niet helemaal alleen ontstaan vanuit het niet zwanger kunnen raken. We hebben het er ook al eerder over gehad.
    We merken door de VIA dat een kindje adopteren nu ook echt een wens is geworden. We kijken er enorm naar uit!
    Ik hoop dat de raadsonderzoeken niet lang op zich laten wachten. Van mij mag t lekker vlot gaan!
    Xxx Hypo

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    #376 lillyenco, 9 jul 2011
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
    hey meiden,

ook wij denken aan adoptie.
    Ons voorkeur land zou polen of VS zijn.

Nu ben ik het een en ander aan het uitzoeken, maar hoe lang duurt het voordat je naar de bijeenkomsten moet?
    Wanneer zou je dat geld dan moeten voldoen?
    Je betaald ook voor het gezinsonderzoek van kinderbescherming denk ik?
    Weet iemand stap voor stap wat de kosten zijn? Ben wel al aan het zoeken maar wil dit eerst in kaart brengen voordat we ons uberhaupt inschrijven...

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heey Wendy! Jij hier :(
    Het wil niet heel erg lopen met het donor zaad? Wat balen, zeg :(

Maar goed, adoptie is wel heel mooi en het is goed om je alvast maar voor te bereiden op de volgende stap.

- (maand 0)Na inschrijven krijg je een BKA nr,
    - (maand 7) na ongeveer een half jaar krijg je een oproep om de rekening voor de bijeenkomsten te betalen. Dit is 900 euro. Je mag uitstel aanvragen als je dat nodig mocht vinden.
    - (maand 13) de bijeenkomsten (6x een dagdeel) zijn ongeveer een jaar na inschrijven (en ontvangst van je BKAnr). Het kan ietsje langer duren, maar dit ligt aan het aantal aanmeldingen en aantal adopties in die periode en de regio.
    - (maand 17) de bijeenkomsten duren een maand of 3, en binnen een maand krijg je je papieren voor de medische keuring.
    -de papieren moet je binnen een maand inleveren
    - eventueel uitstel aanvragen (tot 2 jaar na de laatste VIA bijeenkomst)
    - (maand 18 tot 24) dan krijg je een telefoontje van de raad, wanneer de gesprekken ingepland kunnen worden. Dit kan zoals bij ons binnen een maand zijn, maar ga maar uit van een half jaar)
    - na een maande de beginseltoestemming
    -inschrijven bij een bureau (dan beginnen de kosten te komen), inschrijfgeld, donaties en dan..... geen idee... dat traject komt nog voor ons.

Succes meis!
    Ook voor jullie -> jullie tijd komt wel... ooit.

18. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    even nog wat extra info omtrent het financiele plaatje.
    rekening 1 is 900 om aan de VIA te kunnen deelnemen

rekening 2 is een donatie/inschrijfgeld bij je vergunninghouder (ze verschillen nogal, voor ons bij K&T was het het minimale donatiebedrag van 35 euro, maar bij de NAS is het bijvoorbeeld alweer 250 euro. en dat alleen maar om eens te kijken naar je dossier, bij de meesten is het ook zo dat als je niet bemiddelbaar bent (volgens hun) je dat geld niet terugkrijgt

rekening 3 volgt na intake bij de vergunninghouder, ook die verschillen nogal wat hoogte betreft maar in ons geval was het 1300 euro bij K&T.

veel succes meiden!!!

19. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    na de inschrijving bij de vergunninghouder kom je toch nog op de rest van de kosten, zoals erheen reizen, de visums en verblijf daar?

20. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @marjah, het schoot idd niet op, bij inseminatie 3 kwamen ze erachter dat het zaad waarschijnlijk nieteens bij het eitje kan komen, eitje groeit altijd links en zaad kon niet links komen ( met water getest, niet echt fijn onderzoek gehad inwendige echo, inwendig onderzoek, water ingespoten gekregen weer voelen, klem op baarmoedermond..... pff) Ik blijk een schot te hebben in mijn vagina, erg hoog bij mijn baarmoeder mond.. nu krijg ik nog wel een HSG maar het kan zijn dat ik dus geen kindje kan dragen, dat hoor ik voorlopig nog niet omdat ik een andere baan aan ga nemen ik de HSG alleen wil doen als we daadwerkelijk verder kunnen, ivm de 3-6 maanden extra vruchtbaarheid. Ik zie er erg tegenop omdat we met water al gemerkt hebben dat er iets niet goed was...

We hebben het serieus over adoptie gehad en we duiken er nu in, vooral ook omdat we jong zijn! Onze voorkeur gaat wel naar een blank kindje, vandaar de keus voor polen of VS, ik denk dat het polen wordt.... welk land heeft jullie voorkeur? En vanwaar die keus?

Deel Deze Pagina