nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    wij hebben destijds niets betaald, nooit rekening van gekregen. ben bij mijn "oude" huisarts geweest uit mijn kindertijd dus da's wel handig. normaliter betaal je gewoon een heel consult volgens mij iets rond de 40 euro.

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey Sik! Ik heb je een pb'tje gestuurd. (toen had ik dit berichtje nog niet gezien)
    Wij moesten 60 euro pp betalen voor de keuring. Was idd lastig om iemand te vinden, zeker met vakantietijd en waarnemingen enzo!
    Hoop dat we snel gebeld worden door de Raad. Ik word nu al ongeduldig.....haha!
    Xxx Hypo

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Goedgekeurd! :D

En dat voor 37,50 pp.

Gelijk aangetekend verstuurd (Sikman wilde niet het risico nemen dat het ergens 'zoek' zou raken).

En afwachten maar weer...

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Goed zo Sikki, op naar de volgende stap!

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Brief in de bus en dinsdag komt de Raad op bezoek!!!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wauw wat snel :D

ennehhh geen zorgen maken! alles sal reg kom.
    gewoon je gevoel volgen in de gesprekken :D

7. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    O lekker snel Sikki! Succes! Komt goed!

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ja, ik vind het wel spannend hoor!

Onze huishoudster is heel lang op vakantie en komt pas woensdag weer, dus het huis is een flinke zwijnenstal.
    Komend weekend maar even flink poetsen.
    We moeten natuurlijk wel een goede indruk maken :D

Ik heb er wel zin in!

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey Sik; wat snel joh!Helemaal goed!
    Ik was al van plan om te gaan bellen, maar nu ga ik dat helemaal doen!
    Hoe ga je t met die behandelingen nu doen; verzwijgen?
    Xxx Hypo

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ja, ik moet wel :)

Morgen de punctie en hopelijk maandag een tp.
    Dan zit ik dus dinsdag met een volle buik...

We weten dat het niet mag en niet hoort, maar we weten ook zeker dat we 100% achter de keuze van adoptie staan.
    Het liefst zou ik gewoon allebei willen!!!

En de wachtlijsten zijn zo verschrikkelijk lang, en het hele adoptietraject is ook zo onzeker, dat we het nog heel even parallel laten lopen.

Sssssssst ;)

Ik had ook niet verwacht dat de Raad nu al zou komen.
    Had gerekend op 6 weken na het terugsturen van de medische keuring.
    We zijn ook de eersten in onze groep.

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    *breek in*

Sikki, heel veel succes!!!!! Morgen met de punctie, maandag met de tp, maar ook met het poetsen en de komst van de Raad.
    Laat het nu jullie tijd zijn.

*breek uit*

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Sik: heel veel succes met de punctie morgen! (ik heb je verhaal verder niet meer gevolgd, ik zit zo weinig op zp) En je hebt groot gelijk hoor dat je niets zegt. Maar t lijkt me ook moeilijk! Succes met alles!
    Xxx

PS: wij maar gebeld of onze papieren goed zijn aangekomen, maar ik moet dinsdag tijdens het spreekuur terugbellen.

13. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Zou ik ook doen hoor Sikki. Heel veel succes morgen dan met de punctie!

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    De raadsonderzoekster is geweest!

Het was een leuk mens!
    We hadden een algemeen oriënterend praatje en moeten nu voor de volgende keer onze levensverhalen op papier zetten.
    Aan de hand daarvan praten we dan verder.
    En dat is al snel want het volgende gesprek is over 2 weken gepland en het laatste gesprek over 4 weken.

Dat gaat dus snel :$

Hypo, heb jij al meer gehoord?
    Zij gaf aan dat ze het niet zo heel druk hebben en dus snel dit soort dossiers kunnen oppakken.

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey!
    Dat gaat vlot; wat fijn zeg!
    Blijkbaar hebben ze het hier in de buurt drukker......
    Heb wel gebeld, en onze keuring was goed aangekomen. Ze proberen alleen de aanvragen in onze woonplaats te koppelen, dus daarom kan het langer duren. Van mij kan het niet snel genoeg gaan!
    Xxx Hypo

16. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    he dames,

He Sikki wat leuk dat het goed ging dat gesprek. maar ik volg ook het klingeltopic. Ik hoop dat het nu lukt.

Wij hebben ook nog niks gehoord:(.
    Wel heb ik goed nieuws uit onze adoptiecursusgroep ( is dat een woord:() gehoord 2 stellen zijn wel zwanger geraakt. Ze vonden het moeilijk om het ons te vertellen want in Oktober gaan we elkaar weer ontmoeten en ze vroegen ons allemaal of we er problemen mee hadden. Wat ik wel heel lief en bedachtzaam vind. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee want ik ben blij dat er wonderen bestaan. Ik denk dat ik morgen of van de week even ga bellen met adoptievoorzieningen over hoelang het nog gaat duren. Of zou dat niet zo slim zijn?

Helaas dus voor ons nog geen nieuws.

Groetjes Draga

17. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Draga, jullie hebben toch tegelijk met ons de VIA gevolgd (feb-april)? In onze VIA-groep zijn ook grote verschillen wanneer ze opgeroepen worden voor het gezinsonderzoek. Degenen waar we nog contact mee hebben, hebben wel allemaal al tenminste de eerste afspraak gepland staan. Bij ons ging het heel snel, wij hebben inmiddels de BT al binnen.
    Volgens mij is het echt niet raar als je even met de Raad voor de Kinderbescherming belt om te vragen wanneer je het eerste gesprek ongeveer kunt verwachten. Ik denk niet dat het zin heeft met adoptievoorzieningen te bellen, die hebben geen idee van de agenda van de RvdK.

18. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ladies,

Ik ben een stille lezer :) Vind het adoptietraject een gedoe zeg zo te lezen! Maar ben benieuwd of jullie het niet een idee vinden om naar het land van herkomst te gaan van het adoptiekind, om het kindje dáár op te voeden..? Kan dit uberhaupt? Lijkt me zo moeilijk voor het kind om hele leven nergens echt bij te horen en al helemaal met het politieke milieu in NL (integratiedebat, minderheden etc)

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dit lijkt mij nu heel erg moeilijk! Dan plaats je twee mensen die hun hele leven in een bepaalde situatie hebben geleefd (lees nederland) in een (meestal) derde wereld land. Hoe zie je dat voor je? Niet iedereen kan toch zomaar zijn hele boeltje pakken en vertrekken. En je moet er echt het type voor zijn. Wat ga je daar dan doen? ontwikkelingswerk?

Je schrijft: Lijkt me zo moeilijk voor het kind om hele leven nergens echt bij te horen en al helemaal met het politieke milieu
    Dat geldt dan andersom toch ook?

De kinderen zijn op zich zo jong, dat ze zich niet veel herinneren van het land. Wat ze missen is vooral hun ouders en hun opvoeders ter plaatse. Ja ze zullen ontdekken dat ze anders zijn dan die rare blanken en het zal niet altijd even makkelijk zijn, omdat je een kleurtje hebt. Maar het verdriet om het verlies van mama zal er altijd blijven. Waar je ook bent.

In ieder geval is het voor mijn man absoluut niet mogelijk om zijn werk op te geven of te verplaatsen.

Maar goed, dit is misschien ook wel wat fel gereageerd, maar misschien heb je het gevoel dat wij willen gaan adopteren uit idealen. Helaas is dat voor de meesten (allemaal) niet zo. We adopteren omdat we een gezin willen en het op een andere manier (mogelijk) niet lukt.
    Als je zou gaan adopteren omdat je de wereld wilt verbeteren, dan kan ik voorstellen dat mensen dat in het land van herkomst van het kind willen gaan doen.

20. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja moeilijk zal het zeker zijn, ik snap je helemaal! Eigenlijk ook niet te doen, maar ik vroeg het me af voor het geval ikzelf aan een adoptietraject zou beginnen. Het is misschien een manier om voor mezelf te verantwoorden dat ik zo min mogelijk egoistisch bezig ben, het is al erg genoeg dat zo'n kind (enigzins) ongewenst op de wereld is gezet en om dan ook nog eens 'gebruikt' te worden voor mijn pechsituatie waarin ik zelf geen kids kan krijgen (als ik gewoon kids kan krijgen, zou ik het namelijk minder snel doen) vind ik zo moeilijk..:(

Ik denk dat tijdens de groei het gemis en verlangen naar eigen land zo sterk zal zijn, dat het kind zich altijd zal afvragen waar zijn roots liggen etc. En dan ook nog eens het klimaat in NL waarbij er toch anders gekeken wordt naar minderheden, maar dan kan het kind altijd nog zelf beslissen terug te gaan naar land van herkomst, als het ouder is..Dat zou een reden zijn voor mij om een kind alleen te adopteren uit een superarm derdewereld land, Afrika Malawi ofzo, dat het kind als ie groot wordt ook alleen maar blij kan zijn het niet opgegroeid is in dat land..

Deel Deze Pagina