Hoi Saskia, Ik zou ook de via cursus doen, het duurt nog een jaar voordat je daarvoor wordt ingedeeld als het papiertje nu opstuurt. Dus je kan atijd nog terug. Dan krijg je ook een gedeelte van je geld terug als je toch niet mee wil doen. Zie een heleboel pagina's terug daarin staat hoe en wat je terugkrijgt. En het klopt inderdaad dat door de via cursus het goed duidelijk wordt of het iets voor jullie is. Succes met keuzes maken
Heey, maar Sas stond toch al op het punt om de via te mogen volgen in afgelopen mei? Ik neem niet aan dat ze nu ineens achter in den rij moet gaan aansluiten. Ik denk dus dat ze que BKA nr dus snel aan de beurt kan zijn.
Dank je wel! We staan wel ingeschreven, al een behoorlijke tijd. We hebben vorig jaar de procedure stil laten leggen omdat het te snel ging voor ons. We waren in mei van dit jaar al aan de beurt voor de VIA. Misschien toch wel een idee om de procedure gewoon weer te starten. Nu zijn we ook 2 ICSI's verder en toen stonden we nog aan het begin. Dat scheelt natuurlijk al.
Dat scheelt zeker... en bij de tijd dat je je raadgesprekken hebt, ben je weer een paar ICSI's verder. Via = opngeveer 3-4 maanden + wachttijd tot gesprekken (afhankelijk van regio) en dan ongeveer 2 maanden tot de beginseltoestemming. Okee, hopelijk heb je maar 1 ICSI nodig en ben je zwanger
Ja, zo kan het natuurlijk ook lopen... Goh, wat stom! Ik denk alleen maar aan door- en doorgaan met die ICSI zonder er maar een seconde over na te denken dat het na 1 of 2x ook raak kan zijn! Maar stel dat het niet raak gaat zijn dan zijn wij tegen de raadsgesprekken misschien ook wel klaar met de mmm, want zoals we er nu tegenaan kijken (en dat kan best nog 100x veranderen, grenzen verleg je in de mmm ), gaan we nog max 3x voor ICSI. En dat zou dan nog een jaartje zijn... Thanks meiden voor jullie meedenken, ik denk dat we die brief gewoon moeten posten!
Ik ga zo met de hond naar de brievenbus lopen. Ik had een flinke duw nodig van jullie en van Sasman. Heb net Sasman aan de telefoon gehad en toen zei ik dat we het vanavond nog maar eens even over de adoptie moesten hebben. Zegt ie: alweer, gister ook al en jij bent degene die twijfelt. Dus ik zei dat ik vind dat ik mijn twijfels maar even opzij moet zetten en gewoon moet kijken wat er op me af komt en nu nog helemaal geen definitieve keuzes hoef te maken. Zegt hij: doe die brief dan eindelijk eens op de post, want jij bent degene die dat zou doen en hem heeft laten liggen... Haha, klopt Dusss Ik ben geen makkelijk persoon om mee samen te leven hoor, ik ben een echte twijfelkont. Maar als ik om ben, dan ben ik ook echt om. Dus wie weet wat de VIA ons brengt
Sas wat spannend, maar o wat goed!!! De VIA is zoveel meer dan alleen een adoptiecursus. Ik vond het echt heel waardevol! Meisjes, zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien staat alles hier even op z'n kop! Maandag het tweede Raadsgesprek. Heel raar dus, maar we maken dit wel af. We weten namelijk allemaal dat er geen zekerheden zijn in het leven. We hadden alleen nooit verwacht dat we zo snel in de Raadsgesprekken zouden belanden en dat de poging zo zou aflopen.
Groot gelijk Sikki, al lijkt me dat wel erg moeilijk voor jullie. Ik hoop dat je niet al te veel zit te stralen bij het gesprek DE BRIEF IS GEPOST
@sikki; gefeliciteerd, spannend hoor heel veel geluk!! @ saskia; gefeliciteerd met het posten van de brief, belangrijk moment. zie de via niet alleen een "adoptie" iets maar ook als voorlichting over de ontwikkeling van kinderen (bio of anders) Wij hebben de via gevolgd toen was onze 1e een jaar oud en we hebben er heeeeel erg veel van opgestoken. over je twijfels, ik begrijp ze heel goed. ik heb me lang schuldig gevoeld over het feit dat wij al een kindje hebben en toch nog voor adoptie gaan en heb lang het gevoel het gehad dat we een plekje "bezet" hielden op de wachtlijsten voor mensen die zo graag een kindje wilde maar waar het niet was gelukt. Ik ben erover heen gegroeid, de wens om te adopteren is net zo groot alleen het startpunt om voor adoptie te kiezen is anders en ook bij ons gaat het niet vanzelfsprekend en vanaf dag 1 dat wij bij elkaar zijn zien wij ons gezin met bio en adoptiekinderen. Dit staat ook duidelijk in ons gezinsrapport beschreven en we hebben ook bij de raadsgesprekken nooit verzwegen dat we wellicht nog bio kinderen wilden als ons dat gegeven is. zowel de Raad als onze vergunninghouder hebben hier geen probleem van gemaakt. heel veel succes allemaal met wachten, afwegingen maken en alles wat er nog op jullie pad komt.
Sik: felicitaties via PB'tje! Sas: belangrijk moment; leuk joh! Je zult zien dat de VIA echt harstikke leuk is (dat vinden de meeste mensen tenminste) @Raad: ik had 2 weken geleden al gebeld en we staan op de wachtlijst, maar ze zei dat ze wachten tot ze een combi kunnen maken met iemand hier in de buurt (want van Zutphen tot Apeldoorn is toch wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver..........LEES 20 KM!). Gatver....ik ben het wachten nu al zat!!Ik ga morgen maar weer s bellen!
Oh, nou vergeet ik iets heel belangrijks te vertellen....... We zijn gisteren naar de Meilingdag geweest. DAt was wel heel bijzonder. Allemaal gezinnen met Aziatische kindjes om ons heen, dat was wel heel apart om te zien. Ik kreeg t ook wel ff te kwaad hoor, het is zo mooi om te zien, maar t voelt ook nog ZO ver weg. Alles gaat zo traag....ik wil niet meer wachten. Het was ook goed om wat SN-kindjes te zien. Dan krijg je toch wat meer een indruk van hoe dat in de praktijk eruit ziet. Dat voelt ook wel dubbel, want je wil natuurlijk niet ongegeneerd naar die kindjes kijken, maar aan de andere kant wil je ook weten wat het met je doet als je het ziet. Dit helpt ons ook wel om onze grenzen weer wat duidelijker neer te zetten. Er was ook nog een inloopuur voor aspirant-adoptieouders. Daar hebben we nog wat vragen kunnen stellen, dat was ook prettig.
Ow ja.... 20 km en dat is te ver???? wij zitten op 40 km en ze kwamen zonder mokken. En zelfs 70km en een boottocht vonden de raadsmedewerkers nog niet te gek! Ze maakten er gelijk een weekend van . Dat stel had wel 2 afspraken met de raad in 4 dagen tijd , dat gaat snel!
Bedankt Hypo voor je lieve PBtje! Dus jullie hebben een mooie Meiling dag gehad. Wow! Helemaal zeker nu ook van Meiling en China? Wij hadden gisteren een bijzonder mooi gesprek. Ben ook zo dankbaar dat ik dat mee mag maken. En op ons MMM verleden ging ze helemaal niet enorm in. Gelukkig... Hypo, ik vind het zo stom dat ze nog geen afspraak met jullie hebben gemaakt. Omdat onze raadsonderzoekster zei dat ze nog heel veel ruimte in de agenda had en daarom zo snel met ons aan de slag kon. Ze moest immers haar productie voor dit jaar nog halen Maar het rare is ook dat andere stellen uit onze groep die vlak bij ons wonen, nog helemaal geen afspraak hebben. Terwijl sommige 10 km bij ons vandaag wonen. Ik vraag me dus echt af hoe ze die gesprekken inplannen Ik hoop dat jullie snel verder kunnen!!! Wij over 3 weken het laatste gesprek alweer...
Ik word zo enthousiast van jullie verhalen Ik kan dan ook alleen maar heel blij vertellen dat: DE ACCEPTGIRO AL BINNEN IS EN WE NA BETALING HET HANDBOEK AL ONTVANGEN EN ZO SNEL MOGELIJK INGEPLAND WORDEN!!!!!!! Dát is snel, en echt totaal niet verwacht!