Wat snel Sas! En wat goed, ik weet zeker dat jullie de VIA ook superinteressant zullen vinden! Joehoe!!!
Gefeliciteerd Sas!!! fijn vooruitzicht. dan volgen jullie waarschijnlijk de VIA in eindhoven in kantorencomplex de Aristo Toren in het centrum (zijn wij ook geweest) denk dat je dan al wel gauw kunt worden ingepland, was bij ons al zo dat de groepen in eindhoven niet zo snel vol raken als in het westen en noorden van het land.
Fijn Sas! Wij hadden ook de via in Eindhoven in de Arista toren. Konden inderdaad wat mama1977 zegt ook eerder instromen!
De brief van de Raad is binnen! Ze komt volgende week maandag; jippie!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sikki: kan je me even in PB sturen wat er ongeveer voor de levensgeschiedenis op papier moet komen? Dan kunnen we al een beginnetje maken. XXX Hypo
Hallo dames, Ja einde;lijk nieuws ben vandaag gebeld gebeld door de kinderbscherming Ze komen 13 okt. langs. Ik had een brief verwacht maar ze belde bleek dat ze het vorige week ook al had geprobeerd. Maar toen heb ik door de drukte mijn voice-mail niet beluisterd He eindelijk. En Hypo ook bericht wat spannend he. Maar voor de dames die al een gesprek hebben gehad. Wat kan ik verwachten? veel liefs Draga
Hypo en Draga fijn dat jullie zijn ingedeeld voor de gesprekken! Bij ons was het eesrte gesprek thuis. Was wel fijn beetje vetrouwd. Ze vroeg wie wij waren, wat we doen hobby's/werk enz. Waarom we willen adopteren, of we de kinderloosheid hebben verwerkt en hoe. Hoe we de via cursus vonden en wat ons het meeste bij gebleven is daarvan. Wat onze wensen zijn zoals leeftijd en land. Hoe wij vakantie's invullen en waar we dan op reis gaan en hoe we dat straks met een kinde gaan doen. Wat we leuk vinden om met kinderen te doen. Eigenlijk liep alles vanzelf vrij ontspannen al was ik wel een beetje gespannen vante voren. Maar is dus niet nodig. Was gewoon een gezellig gesprek en de tijd was zo om. Had nog zo veel willen vertellen! Ik zal eens kijken of ik de richtlijnen van de levensloop nog op de mail heb staan dan stuur ik ze jullie door. Groetjes Herma
Dat zou super zijn Herma! Was het tweede gesprek op een andere locatie? En het derde moment is alleen het inlezen van het dossier toch?
Het 2e gesprek was op kantoor van de raad van kinderbescherming. Het 3e gesprek ook. De 4e x was inlezen van het rapport ook op kantoor. Ik heb de mail gevonden. Als jullie via privebericht mail adres achterlaten stuur ik m door. Is wel een richtlijn , mischien werken jullie raad anders en vragen ze andere dingen.
Herma ik stuur je een pb-tje Ik weet ook wel dat het vanzelf gaat. Maar toch is het spannend. Alvast bedankt. Groetjes Draga
Hoi Draga en Hypo ik heb jullie gemaild. Het moets tussen de 2 en 4 A4 tjes zijn. Ik had veels te veel dus werd schrappen! En spannend is het zeker Draga! Groetjes Herma
hartelijk bedankt voor je mail. Ik heb hem al gelezen Nu hebben we al een idee van wat er komen gaat. Kunnen we alvast aan ons levensverhaal werken. Groetjes Draga
Dat verschilt dan blijkbaar nogal per raadsonderzoeker. Wij kregen geen maximum. Dus wij hadden allebei 8 A4tjes en onze raadsonderzoekster was er laaiend enthousiast over. Kortom, even navragen dus wat ze verwachten! Meiden, heel veel succes en plezier! Want wij vonden het ook erg leuk!
Ja dat klopt , iedereen heeft weer andere richtlijnen. Dat heb ik er ook bij gezegd dus niet te veel op vast pinnen. Mischien krijgen jullie wel hele andere vragen die je erin moet verwerken. De meeste van onze via groep hadden wel globaal hetzelfde. Ik vond het erg leuk om het levensverhaal te maken. Daarna werd het met ons besproken. Eerst de mijne en toen die van mijn man. Er werd op doorgevraagd en op somigge onderwerpen ging ze dieper op in. Ook werd mijn man dan gevraagd of hij dat ook zo zag.