nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @Hypo: O wat fijn dat je een goed gevoel aan het 1e gesprek hebt overgehouden en dat het een prettige raadsmedewerker is. Toevallig dat je hetzefde erin moet verwerken, zitten jullie ook bij regio Gelderland dan? Moet je ook tussen de 2 en 4 kantjes schrijven? Ik vond het lastig om te beginnen maar als je eenmaal bezig bent dan heb je zo een paar kantjes vol. Heb je al snel het 2e gesprek?

@Draga: Succes morgen met jullie 1e gesprek gaat helemaal goed komen! Een gezonde spanning hadden wij ook.

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hypo, wat fijn te horen dat het eerste gesprek zo goed ging!
    Levensverhaal is idd zoals Herma zegt, als je eenmaal begint dan heb je zo een paar kantjes vol.
    Wanneer is het volgende gesprek?

Draga, jij donderdag eindelijk!
    Veel succes!

Wij hebben afgelopen maandag alles afgerond en ons rapport ingelezen.
    Ik vond het toch wel een emotioneel momentje.
    Zo bijzonder om het rapport te lezen wat gaat over jou, je partner en je relatie.
    De raad heeft voor ons advies gegeven voor opname van 2 kindjes tot 48 maanden zo gezond mogelijk of 1 kindje tot 36 maanden met special needs.
    Het rapport is opgestuurd en als het goed is kunnen wij met 2-3 weken onze BT hebben!

3. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Sikki gefeliciteerd met je begineltoestemming!

4. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Super Sikki; dat is snel gegaan! Gefeliciteerd!

Draga: hoe is het gesprek gegaan? Leuk dat we zo gelijk oplopen.

Wij hebben volgende week vrijdag het tweede gesprek. Ik zit nu dus net achter de computer om met mijn levensverhaal te beginnen. Best wel lastig hoe je begint idd. Ik hoop dat het verder ook lekker vlot gaat; ik hou wel van een beetje tempo!

We zitten idd ook in Gelderland; die zullen dan wel met dezelfde papieren werken.

So, nu maar s aan de slag!

Xxx Hypo

5. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Sikki alweer gefeliciteerd;)

Nou Dames,

Het ging heel goed voor mijn gevoel. Het was een hele aardige dame.
    We hebben het zo'n beetje overal gehad waarom we willen adopteren, hoe we in het leven staan en familiebanden enzo.
    Ze is hier van 12:10 tot 13:30 geweest.
    En wij kunnen nu ook aan ons levensverhaal beginnen.
    Ik heb er een goed gevoel over en inderdaad voor niets spanning gehad;).
    Ben benieuwd naar het volgende gesprek want dan gaan we wat dieper in op bepaalde dingen.
    Ben in ieder geval blij dat we weer een stapje verder zijn.

Tot schrijfs groetjes draga

6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Draga wat fijn dat voor jouw ook het gesprek zo goed giing en voelde. en succes met pennen voor de levensloop jullie!

7. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja Draga, wat fijn dat het zo goed ging!
    Hier is mijn levensloop bijna klaar (3,5 kantje). Moet alleen het laatste punt (gedachten, gevoelens omtrent adoptie en uw beeld van het evt toekomstig adoptiefkind) nog. Dat doe ik dan maar morgen. Daarna wordt het denk ik nog een beetje schrappen!
    Trusen!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat gaat het rap ineens bij zoveel dames! Leuk :D

@ Sikki, klinkt allemaal hartstikke goed. Gefeliciteerd met je BT :D

@ Hypo, wat fijn dat het zo'n goed gesprek was en dat je zelfs al zo ver bent met je levensverhaal!

@ Draga, ook een goed gevoel bij het gesprek. Heerlijk!

Ik heb van de week gebeld met de stichting en wij mogen in februari de VIA gaan volgen :D

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Spannend Sas!
    Jullie gaan het echt heel bijzonder vinden!

Hypo, super dat je al zo ver bent!
    Viel het je mee?

Draga, fijn dat het zo goed ging en je zo enthousiast bent.
    Versterkt het je gevoel voor de juiste weg nu weer een beetje?

10. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    @ sas, wat leuk dat jullie bericht van de via hebben gehad. Wij hebben er veel aan gehad en leuke contacten aan over gehouden ik hoop dat jullie ook een leuke groep krijgen.

@sikki, Ja ik voel me al veel beter en wist al dat we op de goede weg zaten maar was even op zandweggetje gekomen maar de tomtom werkt weer;):D.

Voor de rest van de dames veel liefs.

Ik ga vanavond met mijn levensloop aan de slag ben lekker alleen thuis en mijn man heeft een bestandje aan gemaakt. Ik ben zo'n kneus op pc gebied:(.

Groetjes

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben zo'n kneus op pc gebied:(.

Hihi succes!

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Jeetje, ik kom er net achter dat ik alweer zo'n anderhalve maand niet meer op ZP ben geweest ! Een teken denk ik dat onze zwangerschapswens inmiddels grotendeels naar de achtergrond is verdwenen. Ik ben nu nauwelijks meer bezig met de kans op zwangerschap, maar lees, praat en denk wel veel na over adoptie. Soms vergeet ik gewoon dat het op dit topic ook over adoptie gaat ;)

Wel weer erg fijn om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat!

Allereerst @ Sikki, van harte gefeliciteerd met jullie BT, maar nog veel meer gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat een wonder dat jullie doorzettingsvermogen op de valreep toch nog beloond is! Ik hoop van harte dat je een prettige zwangerschap zult hebben en dat jullie over een goed half jaar de ouders zullen worden van een prachtig, gezond klein mensje!

@Ukoldaatje, Gefeliciteerd met je zoon !! Hoe gaat het met jullie kersverse gezinnetje, nu hij alweer een poosje bij jullie is?

@Draga, ik kan me je twijfels wel voorstellen, maar sta er zelf toch wat anders in. Zelf denk ik ook wel eens ' hadden we nog een poging moeten doen?' Maar in mijn gedachten volgt daarop meestal al vrij snel het antwoord ' nee, het is goed zo'. Het is voor iedereen anders denk ik, en mijn indruk is dat mijn man en ik er wat anders in staan dan de meeste stellen die de MMM hebben doorstaan. Wij hebben na 1x IVF al besloten om te stoppen en voor adoptie te kiezen. Wat mij erg helpt is de gedachte dat het leven blijkbaar wat anders voor ons in petto heeft, dat het blijkbaar niet de bedoeling is dat wij bio-kinderen krijgen, maar dat het juist de bedoeling is dat wij ouders worden voor een kindje dat uit andere ouders is geboren. Dat wij een kindje zo de kans geven in een gezin op te groeien. Het voelt ook wel goed om zelf een punt gezet te hebben. Vanuit de gedachte ' misschien is de volgende poging wel raak' kun je altijd door blijven gaan. En misschien wordt dat doorzettingsvermogen uiteindelijk wel beloond, maar wij kiezen ervoor dat we dat niet hoeven te weten. Zo belangrijk zijn onze genen nou ook weer niet. Ook ben ik blij dat ik alle stress en verdriet van de MMM achter me heb kunnen laten en dat ik nu weer kan genieten van de mooie dingen in het leven. Het leven is toch al zo kort en ik vond het ook zonde om nog meer tijd in de MMM door te brengen. Daarmee keur ik de keuzes van anderen zeker niet af, hoor! Ik denk dat het voor iedereen anders is en dat je vooral je eigen hart moet volgen. Maar misschien heb jij of heeft iemand anders wat aan mijn gedachtegang.
    @Draga en Hypo, Fijn om te horen dat het eerste raadsgesprek positief is verlopen!

@Marjah, telkens als ik jouw handtekening zie, vraag ik me af "wat bedoelt ze toch?" Mogen wij dat weten? Voor welk land hebben jullie uiteindelijk gekozen?

@Marjah en Herma, hoe gaat het wachten voor jullie? Ik vind het zelf best lastig, blijf liever bezig. Alhoewel het ook wel even fijn is om in een rustig vaarwater terecht te komen na al die turbulente jaren! Voor ons waarschijnlijk intake bij St. Afr. in de zomer van 2012 en daarna ongeveer een half jaar tot afreizen.

@Amy, hoever zijn jullie nu in de adoptie-molen? Dat kon ik niet helemaal opmaken uit hetgeen ik heb teruggelezen. Zijn jullie inmiddels al wat verder wat betreft landenkeuze?

@Saskia, heel verstandig dat jullie nu toch de VIA gaan volgen! In onze VIA-groep heeft het voor heel veel stellen echt duidelijkheid gegeven of adoptie wat voor ze is, dus ik denk dat het jou/jullie ook echt zal kunnen helpen. Het contact met lotgenoten in zo'n groep is ook prettig en mocht je besluiten dat het toch geen adoptie gaat worden, dan wordt je er sowieso een heel stuk wijzer van ! Ik vind het sowieso een heel waardevolle cursus, ook bio-ouders kunnen er veel van opsteken :)

@ Kimmie, uiteindelijk zal de leeftijd van je partner wel een rol spelen en meegenomen worden in het raadsrapport. Ik weet niet of en welke mogelijkheden er voor jullie zijn. Ik raad je eigenlijk aan om even naar Stichting Adoptievoorzieningen te bellen om te informeren naar de mogelijkheden. Je kunt maar beter vooraf weten waar je aan toe bent!

Hopelijk ben ik niemand vergeten, ik zal mijn best doen jullie wat beter te blijven volgen!

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik kan ook nog niet helemaal stil gaan zitten en wachten op een kindje... ben nou eenmaal een bezig (en ongeduldig) bijtje.

De mmm, de VIA, de geprekken... allemaal dingen dat je echt constructief met het opbouwen van je gezin bezig bent. Elke stap kom je dichterbij. Daarom is een (pre)wachtlijst niets voor mij :(
    Killing!
    We staan op de prewachtlijst voor de VS.

er staan er maar 10 op de lijst, maar er worden weinig matches gemaakt de laatste tijd, dus er zit nog niet zoveel schot in de zaak.

Wachten wachten wachten
    en oh ja, sparen ;)

14. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Lien, leuk weer van je te horen. Het wachten valt me zwaar. Het is wachten op de intake van januari dus nog 2,5 maand en dan mogen we de papieren verzamelen eindelljk weer dingen doen. En dan begint het wachten op een voorstel vanaf april kunen we gematched worden. Dus het ergste en spannendste wachten moet nog beginnen eigenlijk. Gelukkig gaat december altijd snel voorbij. Met kerst lekker op vakantie en nu genietten van ons nieuwe kitten.

Lien jij ging voor Kenia toch? Ben je je al aan het orreinteren?

Groetjes en fijn weeknd allemaal!

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Wat een rust hier, ook niet zo gek he want de adoptieprocedure bestaat toch met name uit wachten, wachten, wachten...

Lien, ik lees dat jullie naar stichting Afrika willen gaan, en dat de kans is dat je dan al binnen een half jaar kan afreizen, wat bizar snel! Wel een hele bijzondere ervaring lijkt mij het hoor, zoveel maanden in Kenia te zijn; vind je het niet eng? Hoe lang verwacht je er nu precies te zijn?

Wij hebben net de VIA afgerond, bij ons is het nu dus wachten op de medische keuring en de raadsgesprekken, het kan mij allemaal niet snel genoeg gaan:)!

Herma, voor jullie ook bijna weer een volgende stap, spannend!

Hoe is het met de rest van alle meiden hier?

16. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Amy, na de intake gaat het bij SA inderdaad snel, maar ik vind het wachten tot de intake toch nog best wel lang duren. Al met al zit er denk ik zo'n anderhalf jaar tussen raadsonderzoek en afreizen, als alles volgens planning gaat.
    Het verblijf in Kenia vind ik op zich niet eng, maar wel erg spannend. Vooral op een positieve manier spannend hoor :) We hebben ons er voldoende in verdiept denk ik, en de meeste ervaringen zijn echt superpositief, dus daar vertrouwen wij op. Gemiddeld duurt het verblijf zo'n 8 a 9 maanden.

Amy, hebben jullie al ideeën wat landenkeuze betreft?

17. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lien: het lijkt mij echt supergaaf om zoveel maanden weg te zijn: gezien alles wat je meegemaakt hebt is dit eindelijk iets positiefs en constructiefs waar je mee bezig bent om je droom te verwerkelijken en je bent gewoon helemaal op elkaar aangewezen en jullie wondertje, heerlijk lijkt mij. Verblijven jullie dan in een huis? Of een appartement? Weet je al waar?

Weten jullie overigens hoe lang het duurt voor je van het beginsel van toestemming uitgenodigd wordt voor de intake bij 1 van de vergunninghouders? Als ik het zo lees bij jullie kan dit ook nog even duren?

Wij zijn erg geinteresseerd in Afrika/ Azie maar ik vind het nog erg moeilijk om keuzes te maken: uiteraard kijk je naar wat goed voelt maar toch ook naar eisen en wachttijden. Ik heb voorlopig nog wel eventjes wat te doen...

Ik heb wel begrepen dat wij de opendagen rondes net gemist hebben, maar ik ben zeker van plan daar ook naar toe te gaan!

Meiden, fijne dag!

18. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Amy volgens mij hangt het af van het land van je keus. en de vergunninghouder.

Groetjes Herma

19. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!
    Even een update:
    We hebben het 3e gesprek gehad en we krijgen een positief advies!!!!!!
    We hadden zelf aangegeven voor een leeftijd tot 30 maanden te gaan, maar ze vonden ons geschikt voor een kindje tot 48 maanden. Dus dat is wel goed om te horen. Goed voor ons ego!
    Zet zetten dus tot 48 maanden in het GR, maar we gaan nog met de vergunninghouder bespreken wat de leeftijdsgrens precies wordt. Over 2 weken hebben we de inleesafspraak, dus hopen we eind november de BT in huis te hebben!

Herma: weet niet of ik het al had gevraagd, maar voor welke VH gaan jullie?

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hypo, wat een goed nieuws!
    Gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina