he Hypo, Wat snel, en wat super dat positief advies. weer een stapje verder. Wij wachten nu op ons 2e gesprek.
Even snel, Morgen hebben we ons 2e gesprek bij de raad. Ik laat wel weten hoe het is gegaan. Groetjes Draga
Hypo, wat goed! Gefeliciteerd Wij hebben vandaag het handboek ontvangen. In februari zijn we aan de beurt voor de VIA. Spannend allemaal, en we kijken er echt naar uit!
Herma, ons 2e gesprek ging goed ze zei wel dat we het 1e gesprek een beetje gespannen overkwamen Dat kan wel kloppen ,haha. De 2e keer ging voor mijn gevoel wat relaxter. Mijn man vroeg aan haar wat ze tot nu toe dacht. Ze had er een goed gevoel over maar wilde nu nog niet teveel kwijt. Ze vond ons levensverhaal heel eerlijk. En ik heb haar natuurlijk wel uitgelegd waarom ik misschien gespannen overkwam omdat het gewoon heel belangrijk voor mij en ons is. mijn man zit er helemaal vol van en denkt iedere dag aan ons toekomstige kindje. En dat is zo fantastisch om te zien en horen omdat hij in het begin van onze kinderwens heel gesloten was. Dit proces heeft ons eigenlijk nog dichter bij elkaar gebracht. Moet ook zeggen dat ik mezelf nu ook veel beter voel en mezelf er op betrap dat ik lach als ik aan onze toekomst denk. Ja klinkt misschien cliche maar zo is het wel. Ik vertel ook bijna aan iedereen die het horen wil dat we bezig zijn met adoptie. En iedereen is zo blij en positief voor ons. En hoe is met jou? Groetjes draga
Draga: Fijn dat jullie in het 2e gesprek wat meer konden ontspannen. Het is ook hartstikke spannend! Heeft ze bij jullie bij het eerste gesprek ook jullie huis bekeken? Bij ons helemaal niet; dat is best jammer als je alles spik en span gemaakt hebt....haha! (en we hebben een supermooi huis...) Wij hebben vrijdag het inleesmoment...ik ben benieuwd!
Draga dat is toch ook logisch dat je de eerste keer wat gespannen bent, dat had ik ook. En toch fijn om te horen dat haar gevoel al goed is! Dus op naar het 3e gesprek!!! Hypo, bij jouw gaat het ook snel! Superrr dus voor het nieuwe jaar een BT. Waar gaat jullie rapport heen, meiling is het geworden? . Mn man nam haar mee voor een rondleiidng en toen moest ze lachen en zei o dat is leuk maar niet nodig voor de beoordeling hoor. Ze kwam ook uit onze buurt dus vond het wel leuk om het hele huis van binnen te zien. En inderdaad het heel huis zag er spik en span uit haha.
He Dames, Bij ons was ook het 1e gesprek thuis. En ze heeft hier ook niet rondgekeken. Dus ook voor niks gepoetst,haha. Nou,ja was alles weer lekker schoon Er is een stel uit onze via-groep al een kindje toegewezen. Ze zijn ouders geworden van een jongetje van 4,5 maand oud. Ze hadden zich half oktober ingeschreven en eind oktober zijn ze al gebeld Ik ben zo blij voor ze misschien dat ze begin volgend jaar hun zoontje al kunnen halen. Nou ik ga mijn aardappelen op zetten. Dooooeeeeiiiiii Groetjes Draga
@ Herma, die rondleiding vind ik wel een hele goede om het ijs te breken. Daar heeft je man vast punten mee gescoord haha
Haha Saskia ik vond het eigenlijk n beetje voor schut dat hij dat zo deed, omdat bleek dat het helemaal niet hoefde. Ze begon ook te lachen maar het ijs was wel gebroken ja. Draga, dat is snel gegaan dan met jouw VIA genoten. Hebben ze een kindje uit China geadopteerd? Hopelijk gaat het bij ons allmeaal ook zo snel maar dat zal wel niet helaas...
Dat is snel! weet je waarvoor ze ingeschreven stonden? SN/land? jemig! volgens mij zou ik een hartverknettering krijgen! maar dan wel van blijdschap! zenuwlappig waren wij ook de eerste keer, je weet immers niet wie er voor je neus zit. De andere keren vond ik veel fijner . @hier: nog ff bezig met wat anders, dus er gebeurt nu weinig in adoptieland. We staan op de pre-wachtlijst en er staan nog 10 anderen op de lijst. verder zijn er de afgelopen maanden maar 1 hele kindjes geadopteerd uit de VS, dus de pre-wachtlijst wordt niet snel kleiner.
Zo Draga, dat is echt heel erg snel! Hoe lang geleden heb jij nu precies de VIA gevolgd? Saskia, wat leuk dat jij nu ook gaat beginnen, jij ook in Eindhoven zo te lezen, grote kans dat je dezelfde voorlichters krijgt als wij: wij zijn en waren echt superenthousiast! Goed he dames, dat de bezuinigingen van de baan zijn! Ik vond het al echt belachelijk maar ben blij dat er nu toch geluisterd is vanuit politiek Den Haag! Hier alles oke, wij wachten geduldig de medische keuring af en dan gaan we ook die spannende raadsgesprekken in, ben benieuwd!!!
@ Amy, Eindhoven inderdaad. 10 minuutjes met de trein en dan zijn we er al. Thuiswedstrijd voor ons Ik ben zo benieuwd, heb er onwijs veel zin in! Sasman ook trouwens. Zo schattig, een echte prater is het niet. Tenminste niet uit zichzelf. Maar elke keer zie ik het handboek weer op een andere plek liggen en open op een andere bladzijde. En dan 's avonds tijdens het eten krijg ik al die vragen van: wist je dat... haha, echt té lief gewoon
@Draga: wattuh??? Nu al een voorstel? Dat is wel heel erg snel. (kan bijna niet...haha) Ben wel heel benieuwd hoe dat gegaan is idd. Hebben jullie dan zoveel later jullie raadsgesprekken gekregen? @Saskia: Leuk dat je man zo enthousiast is. Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie verder gaat. Wij vinden het ZO FIJN om niet meer met de MMM maar met adoptie bezig te zijn. Het geeft zoveel meer voldoening. Het gaat weer over kinderen en niet over pijn/verdriet/behandelingen/teleurstellingen. Dat bevalt ons supergoed! Wij hadden vandaag de inleesafspraak van het raadsrapport. Erg leuk om te lezen wat ze allemaal had opgeschreven. Ze heeft t allemaal supergoed verwoord; we waren erg blij met het rapport. Wel nog een beetje aangepast aan de SN-formuleringen om het zo 'open' mogelijk te houden. Kortom; we zijn trots op het eindresultaat! Nu wachten tot de BT in de bus valt!! Leuk Sintcadeautje! Xxx Hypo
We hebben de via in Feb/april gedaan. Ze hebben een kindje uit Nigeria. En ja kennelijk zijn wij overal het laatste mee in onze groep. Ze stonden er zelf ook versteld van dat het zo snel is gegaan. Ik weet niet of het een special-needs kindje is. Ze stonden op de wachtlijst van K&t. Toen ik het las was ik superblij voor hun maar toen dacht ik DAT WIL IK OOK Ach dames onze tijd komt ook nog en dan kunnen we moederen tot we een ons wegen Maar als je dat leest begint het wel meer te kriebelen ,hoor. En ze wonen in Friesland misschien dat daar alles wat vlotter gaat bij de RvdK. Nou jullie weer helemaal op de hoogte gebracht. Ik ga mezelf op de bank gooien the voice begint zo. Glasje prik- check chips-check chocola-check ja ik ben er klaar voor groetjes Draga
Hypo, hopelijk vallt die snel op de mat. En wat leuk dat het een goed rapport is geworden. Nu echt relaxen dooeei